  • 1. Data: 2012-06-27 14:20:37
    Temat: Dlaczego IKZE chce nas wykiwać?
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Bo na pewno chce :-D
    Temat jest lekko przewrotny... ale z góry zakładam, że jak powstaje
    nowy twór emerytalny, to od razu chce nas wyr... eeee... wyróżnić ;-)

    Archiwum grupy jest dosyć powściągliwe w tym temacie. Ktoś
    rozpracowywał temat głębiej? Jakieś przemyślenia, wnioski? Dziś
    dostałem taki skrót i nic o nim nie wiem. Tak, wiem, mogę przeczytać
    gdzieśtam regulamin, ale przy mikrej wiedzy w tym temacie, niewiele
    mi to powie.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 2. Data: 2012-06-27 14:41:36
    Temat: Re: Dlaczego IKZE chce nas wykiwać?
    Od: MK <m...@i...pl>

    W dniu 27.06.2012 o 14:20 Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl>
    pisze:

> [...]
    > nic o nim nie wiem. Tak, wiem, mogę przeczytać gdzieśtam regulamin, ale
    > przy mikrej wiedzy w tym temacie, niewiele mi to powie.

    Ja planuje skorzystac pod koniec roku 2012, odliczam 32% od podatku, a w
    styczniu 2013 moge odzyskac kase, podatek zaplace dopiero w kwietniu 2014
    :). Oczywiscie to jeszcze kwestia oplat za likwidacje, ale mam nadzieje ze
    znajdzie sie przynajmniej jeden produkt bez takiej oplaty :).

    MK

  • 3. Data: 2012-06-27 15:19:09
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Ja planuje skorzystac pod koniec roku 2012, odliczam 32% od podatku, a w
    > styczniu 2013 moge odzyskac kase, podatek zaplace dopiero w kwietniu
    > 2014 :)

    Gdzie, co, jak? Chetnie bym cos odliczyl od podatku ;)

  • 4. Data: 2012-06-27 15:31:07
    Od: MK <m...@i...pl>

    W dniu 27.06.2012 o 15:19 Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> pisze:

    > Gdzie, co, jak? Chetnie bym cos odliczyl od podatku ;)

    Wplata na IKZE podlega odliczeniu od dochodu. Niestety limit jest maly (4
    030,80PLN), wiec w przyszlym roku mozesz odliczyc max 1 290PLN.

    MK

  • 5. Data: 2012-06-27 16:19:26
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > Wplata na IKZE podlega odliczeniu od dochodu. Niestety limit jest maly
    > (4 030,80PLN), wiec w przyszlym roku mozesz odliczyc max 1 290PLN.
    > MK

    LOL. Za dużo szczęścia naraz... teraz sobie odliczysz od podatku, a jak
    będziesz to kiedyś wypłacał to Ci zabiorą podatek. Wg mnie kant jakich
    mało - to już wolę IKE.

    http://www.ikze.edu.pl

    Cyt.:

    Zgromadzoną gotówkę wypłacić można na trzy sposoby:
    a.. w formie jednorazowej wypłaty,
    b.. w formie dożywotniej emerytury,
    c.. w formie comiesięcznego świadczenia wypłacanego przez okres 10 lat.
    Należy mieć na uwadze, że od wypłat trzeba będzie zapłacić podatek
    dochodowy. Otrzymane pieniądze trzeba będzie doliczyć do dochodu przy
    rozliczeniu rocznym PIT.

  • 6. Data: 2012-06-27 16:32:52
    Od: MK <m...@i...pl>

    W dniu 27.06.2012 o 16:19 Marcin Wasilewski <j...@a...pl> pisze:

    > LOL. Za dużo szczęścia naraz... teraz sobie odliczysz od podatku, a jak
    > będziesz to kiedyś wypłacał to Ci zabiorą podatek. Wg mnie kant jakich
    > mało - to już wolę IKE.

    A czytales co napisalem?

    "Ja planuje skorzystac pod koniec roku 2012, odliczam 32% od podatku, a w
    styczniu 2013 moge odzyskac kase, podatek zaplace dopiero w kwietniu 2014
    :)."

    O rok odsuwam zaplate podatku. Dodatkowo dzis moge skorzystac z 32%
    odliczenia, a nie mam 100% pewnosci, ze moje dochodzy w kolejnych latach
    beda przekraczaly II prog podatkowy. Gdyby okazalo sie, ze nie to zaplace
    tylko 18% podatku, gdybym w ogole nie mial dochodow to nawet to nie, bo
    odliczamy kwote wolna od podatku. Dla mnie wystarczajaca zacheta jest, ze
    z kolejnym roku moge uszczuplic kwote zmarnowana przez naszych rzadzacych
    :).

    MK

  • 7. Data: 2012-06-27 19:13:02
    Od: "Bogdan B." <g...@r...pl>

    W dniu 2012-06-27 16:32, MK pisze:

> [...]
    > nie, bo odliczamy kwote wolna od podatku. Dla mnie wystarczajaca zacheta
    > jest, ze z kolejnym roku moge uszczuplic kwote zmarnowana przez naszych

    Które to IKZE będzie?
    Zakładasz w wyliczeniach że jest opłata wstępna czy nie?

  • 8. Data: 2012-06-27 20:40:59
    Od: MK <m...@i...pl>

    W dniu 27.06.2012 o 19:13 Bogdan B. <g...@r...pl> pisze:

    > Które to IKZE będzie?
    > Zakładasz w wyliczeniach że jest opłata wstępna czy nie?

    Licze, ze bedzie bez oplat, rachunek oszczednosciowy lub rachunek
    maklerski. Kilka produktow do konca roku na pewno sie pojawi. Sam
    "molestuje" o to instytucje w ktorych trzymam kase ;).

    MK

  • 9. Data: 2012-06-27 21:07:33
    Od: "Bogdan B." <g...@r...pl>

    W dniu 2012-06-27 20:40, MK pisze:

    > Licze, ze bedzie bez oplat, rachunek oszczednosciowy lub rachunek
    > maklerski. Kilka produktow do konca roku na pewno sie pojawi. Sam
    > "molestuje" o to instytucje w ktorych trzymam kase ;).

    Czyli tak jak myślałem, obecnie brak IKZE bez wstępnej opłaty.
    A co będzie do końca roku zobaczymy.

  • 10. Data: 2012-06-27 21:27:02
    Od: MK <m...@i...pl>

    W dniu 27.06.2012 o 21:07 Bogdan B. <g...@r...pl> pisze:

    > Czyli tak jak myślałem, obecnie brak IKZE bez wstępnej opłaty.
    > A co będzie do końca roku zobaczymy.

    Jeszcze kilka tygodni temu byla promocja w Legg Mason za 0 PLN, ale nie
    zakladalem, bo jest oplata za wyplate w ciagu pierwszych 12 m-cy.

    MK