  • 11. Data: 2012-06-27 21:46:29
    Temat: Re: Dlaczego IKZE chce nas wykiwać?
    Od: MK <m...@i...pl>

    W dniu 27.06.2012 o 21:27 MK <m...@i...pl> pisze:

    > Jeszcze kilka tygodni temu byla promocja w Legg Mason za 0 PLN, ale nie
    > zakladalem, bo jest oplata za wyplate w ciagu pierwszych 12 m-cy.

    Z tego co widze bez oplat mozna teraz skorzystac z TFI SKOK, fundusz
    gotowkowy jest bez oplat. Jest oplata za likwidacje przez 12 m-cami.
    Nalezy wiec otworzyc teraz, doknac wplaty minimalnej 100 PLN, pozostala
    czesc wplacic pod koniec grudnia... Liczej jednak, ze pojawia sie lepsze
    oferty...

    MK

  • 12. Data: 2012-06-27 21:50:26
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > W dniu 27.06.2012 o 16:19 Marcin Wasilewski <j...@a...pl> pisze:

    > "Ja planuje skorzystac pod koniec roku 2012, odliczam 32% od podatku, a
    > w styczniu 2013 moge odzyskac kase, podatek zaplace dopiero w kwietniu
    > 2014 :)."

    No ok. Ja mówię o samej zasadzie. Teraz masz sobie to odłożyć i odpisać
    od podatku, a my sobie później i tak podatek weźmiemy przy wypłacie (przy
    okazji opodatkujemy odsetki, które w IKE są z podatku zwolnione). Jakie to
    polskie. W zasadzie interes jedynie dla osób, które się łapią na II, III
    próg i są na etacie. Bo inni to już i tak dawno na podatek liniowy przeszli.
    Wadą jest również to, że pieniądze z IKE można uzyskać w każdej chwili, z
    IKZE już tak wesoło nie jest.

  • 13. Data: 2012-06-27 22:13:03
    Od: MK <m...@i...pl>

    W dniu 27.06.2012 o 21:50 Marcin Wasilewski <j...@a...pl> pisze:

> [...]
    > odpisać od podatku, a my sobie później i tak podatek weźmiemy przy
    > wypłacie (przy okazji opodatkujemy odsetki, które w IKE są z podatku

    Gdyby zdarzylo sie jednak, ze poniosles strate wtedy IKZE jest lepsze.
    Oczywiscie nie zakladamy, ze tak bedzie. Znalazlem takie porownanie IKE i
    IKZE http://leggmason.pl/porownanie-ike-i-ikze.html, pokazuje ono, ze przy
    niezmiennosci stopy opodatkowania wynik dla IKE i IKZE bedzie takie sam.
    Na IKZE najwiecej oczywiscie moga skorzystac osoby placace 32% podatek.

    MK

  • 14. Data: 2012-06-27 23:47:46
    Od: gral <n...@e...pl>

    Bogdan B. napisał(a):

    > Które to IKZE będzie?
    > Zakładasz w wyliczeniach że jest opłata wstępna czy nie?

    I po co to wszystko? Żeby darmowy kredyt przez rok na 1000 zł mieć?
    Minus opłaty.

  • 15. Data: 2012-06-28 00:27:03
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

> [...]
    > ze przy niezmiennosci stopy opodatkowania wynik dla IKE i IKZE bedzie
    > takie sam. Na IKZE najwiecej oczywiscie moga skorzystac osoby placace

    Te porównanie jest do bani. Bo jak widzisz na jeden fundusz wpłacasz 82
    zł, a na drugi 100 zł. Policz koszt dla początkowych kwot inwestycji równych
    100 zł:

    Zainwestowana kwota 100 zł

    IKE płacisz 100 zł + 18 zł podatku,
    IKZE płacisz 100 zł.

    koniec inwestycji:

    IKE 150 zł - 18 zł które zapłaciłeś na początku = 132 zł,
    IKZE 150 zł - 18% podatku i wychodzi 123 zł.

    Jak widzisz odpowiednio manipulując faktami można udowodnić wszystko.
    Oczywiście jeśli ktoś płaci więcej niż 18% podatku IKZE może być bardziej
    opłacalne.

  • 16. Data: 2012-06-28 07:51:33
    Od: MK <m...@i...pl>

    W dniu 28.06.2012 o 00:27 Marcin Wasilewski <j...@a...pl> pisze:

> [...]
    >
    > koniec inwestycji:
    >
    > IKE 150 zł - 18 zł które zapłaciłeś na początku = 132 zł,
    > IKZE 150 zł - 18% podatku i wychodzi 123 zł.

    Ale jesli tak liczysz to nalezy wziac pod uwage jaka wartosc mialo przy
    wplacie te 18PLN, a jaka ma 27PLN przy wyplacie :). Jak widzisz tez troche
    grasz liczbami chcac udowodnic swoja teze... Ja zawsze dokonuje wlasnych
    wyliczen i tak powinien zrobic kazdy kto chce skorzystac z danego
    produktu...

    MK

  • 17. Data: 2012-06-28 11:36:50
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

> [...]
    > troche grasz liczbami chcac udowodnic swoja teze... Ja zawsze dokonuje
    > wlasnych wyliczen i tak powinien zrobic kazdy kto chce skorzystac z

    No i? Będąc do tego stopnia drobiazgowym, to wpłacając pieniądze do IKZE
    też zapłacisz podatek, dokładnie jak w IKE. Jego zwrot możesz otrzymać
    licząc wg skrajnych wartości dopiero po 19 miesiącach. Nie zmienia to faktu,
    że chcąc zainwestować czy to w IKE, czy to w IKZE i tak musisz najpierw
    zapłacić podatek, nie zmienia to faktu, że w IKE podatku od odsetek nie
    płacisz, a w IKZE i owszem. Nie zmienia to faktu, że inwestując 100 zł na
    starość w IKE będziesz miał więcej, bo nie zapłacisz podatku, a o tych 18 zł
    zapłaconych kiedyś (przy wpłacie, a dokładniej po zarobieniu pieniędzy,
    które wpłacisz do IKE) już dawno zapomnisz.

    Oczywiście niech sobie każdy liczy jak chce, bo każdy ma inne potrzeby,
    a jak wspomniałem są grupy którym IKZE może się bardzo opłacić. Tylko nie
    lubię jak ktoś manipuluje w oficjalnych materiałach faktami. A taką
    manipulacją jest fakt, że aby zainwestować 100 zł w IKZE potrzebujemy 100
    zł, a w IKE 118 zł. Nie, w obu przypadkach potrzebujemy 118 zł.
    Rożnica jest taka, że wpłacając do IKZE otrzymamy zwrot podatku w okresie
    3-19 miesięcy (w zależności w którym miesiącu była wpłata i jak szybko
    rozliczymy się z US), a zapłacimy podatek przy wypłacie na starość (w tym i
    od skapitalizowanych odsetek). Natomiast w IKE przy wypłacie nie zapłacimy
    żadnych podatków, co da nam sporo więcej pieniędzy na starość, a chyba w
    końcu o to w tych programach emerytalnych chodzi. Aby mieć pieniądze na
    starość, a nie obecnie.

  • 18. Data: 2012-06-28 12:33:31
    Od: MK <m...@i...pl>

    W dniu 28.06.2012 o 11:36 Marcin Wasilewski <j...@a...pl> pisze:

> [...]
    > pieniędzy na starość, a chyba w końcu o to w tych programach
    > emerytalnych chodzi. Aby mieć pieniądze na starość, a nie obecnie.

    Jak to mowia pieniadz robi pieniadz... skoro obecnie bedziesz mial wiecej
    to dlaczego zakladasz, ze pozniej ich nie bedzie wiecej? Pomyslales co
    mozna zrobic z kwota zwroconego podatku? ;) Jak pisalem nie jest to
    produkt dla kazdego, nasz kochany ustawodawca tak go zaprojektowal, ze
    najbardziej oplacalny jest dla osob, ktore zarabiaja powyzej pewnego
    progu, czyli tych ktorzy raczej o zabezpieczenie emerytalne nie musza sie
    martwic. Skoro jest jednak szansa uszczulplic kwote zmarnowana przez
    panstwo, to obywatelskim obowiazkiem jest zrobienie tego :).

    MK

  • 19. Data: 2012-06-28 12:50:02
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

> [...]
    > zaprojektowal, ze najbardziej oplacalny jest dla osob, ktore zarabiaja
    > powyzej pewnego progu, czyli tych ktorzy raczej o zabezpieczenie

    I tu się jak najbardziej zgadzam.

    > Skoro jest jednak szansa uszczulplic
    > kwote zmarnowana przez panstwo, to obywatelskim obowiazkiem jest
    > zrobienie tego :).

    Zgoda. Tylko nie należy zapominać, że państwo zgłosi się po swoje przy
    likwidacji IKZE.
    Co więcej będzie to podatek dochodowy, a nie bezimienny podatek od lokat,
    jak przy IKE. Więc realne jest, że i na wyższy próg się można wtedy na
    powrót załapać. Szczególnie jeśli ktoś będzie chciał wypłacić jednorazowo w
    całości, a nie przez 10 lat, których można nie dożyć. :) I wtedy może się
    okazać, że rząd nagle zabierze 32% naszych "uciułanych pieniążków".

  • 20. Data: 2012-06-28 13:39:28
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 28.06.2012 12:50, Marcin Wasilewski pisze:
    > Użytkownik "MK" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > I tu się jak najbardziej zgadzam.

    A ja nie. Jeżeli ktoś jest poniżej średniej krajowej, to ma dużą szansę
    na to że kiedy się państwo nim zajmie (a to że się się nim państwo
    zajmie jest b prawdopodobne), to poziom życia mu się owszem obniży - ale
    nie aż tak tragicznie jak w przypadku osób bogatszych.

    Zaś osoby bogatsze, są na wyższym koniu to i upadek bardziej boli.
    Dlatego jak najbardziej muszą się martwic o zabezpieczenie emerytalne,
    bo jak sie nimi państwo zajmie to tylko dół, upokorzenie i degradacja
    społeczna.

    p. m.