-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: Technolog <t...@g...kropka.com>
Newsgroups: pl.biznes.banki
Subject: Dlaczego nie warto zakładać konta w BOŚ Banku, żadnego - nie tylko
Wyjątkowego.
Date: Sat, 14 Nov 2009 15:39:41 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 178
Message-ID: <zfoxgvd2xtao$.ap28to19phtb.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: host-87-101-66-57.leon.com.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1258209582 9160 87.101.66.57 (14 Nov 2009 14:39:42 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 14 Nov 2009 14:39:42 +0000 (UTC)
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:509193
[ ukryj nagłówki ]Źródło:
http://www.wykop.pl/ramka/259739/dlaczego-nie-warto-
zakladac-konta-w-bos-banku-zadnego-nie-tylko-wyjatko
wego
Powodem umieszczenia niniejszego wykopu jest chęć ostrzeżenia Państwa przed
założeniem konta w Banku Ochrony Środowiska, ponieważ jego funkcjonowanie
woła o pomstę do nieba.
Tak się nieszczęśliwie złożyło, że założyłem sobie jakiś czas temu konto w
BOŚ banku zachęcony darmowymi wypłatami praktycznie ze wszystkich
bankomatów. Używałem sobie tego konta w całkiem przystępny sposób, chociaż
do działania bankowości elektronicznej tego banku mam ogromne zastrzeżenia,
aż do wczoraj.
W dniu wczorajszym (Piątek, 13.11.2009 - trzynastego :) może coś w tym
jest) około godziny 22:00 spróbowałem się zalogować na swoje konto. Po
pierwszej próbie wyskoczył mi komunikat:
"NIEPRAWIDŁOWY IDENTYFIKATOR LUB HASŁO."
Spróbowałem jeszcze drugi raz i trzeci i czwarty i za każdym razem
otrzymywałem dokładnie taki sam komunikat.
Otworzyłem stronę główną BOŚ banku --> BOŚ BANK w celu zatelefonowania na
infolinię w powyższej sprawie. Jako, że nie posiadam telefonu
stacjonarnego, zadzwoniłem pod nr telefonu dla komórek. Zgłosił się
automat, po wybraniu chęci rozmowy z konsultantem otrzymałem następującą
informację przekazaną mi przez ten automat:
"Informujemy, że infolinia czynna jest od poniedziałku do piątku w
godzinach 7:45-21:00, oraz w soboty w godzinach 10:00-18:00"
Jest to więc chyba jedyny znany mi bank (mam także konto w 2 innych
bankach) w którym infolinia nie pracuje całą dobę. Położyłem się więc spać
niespokojny, by dziś o godzinie 10:00 zatelefonować czym prędzej na tą
infolinię. I tu muszę podzielić temat na dwie części:
1) Dodzwonienie się.
Każda próba połączenia z infolinią wygląda w następujący sposób:
NAGRANIE AUTOMATU INFOLINII
Oznacza to dokładnie, że za każdym razem po niespełna 1 minucie i 14
sekundach musimy zadzwonić ponownie, kolejny raz wysłuchać automatu, a
także reklamy, której pominąć się nie da, by móc znów zaczekać 39 sekund na
zgłoszenie się operatora, po czym zostajemy automatycznie rozłączeni z
infolinią i sytuacja się powtarza, aż wygramy w infoliniowego totolotka.
Nie muszę przypominać, że wszystkie te rozmowy są rzecz jasna płatne.
Po kilku próbach udało się.
2) Rozmowa z Panią W.
Na wstępie poinformowałem ów Panią, że podobnie jak ja zostałem
poinformowany o fakcie nagrywania mojej rozmowy, tak i ja informuję, że
będę tę rozmowę nagrywał po swojej stronie. Pani W. dwukrotnie nie wyraziła
zgody na nagrywanie jej przeze mnie, mimo, że ja już takiego wyboru po
stronie Banku nie miałem. Nie ma nawet podczas całego procesu łączenia się
z konsultantem zapytania, o zgodę z mojej strony. No nic, nie będę się
sprzeczał, bo miałem interes. Rozmowę i tak nagrałem (nie umieszczę jej
jednak dopóki nie skonsultuję się z prawnikiem, czy po usunięciu wszelkich
informacji takich jak imię i nazwisko tej Pani i innych danych których
publikować nie wolno mogę umieścić tę rozmowę w sieci), nikt mi jednak nie
może zabronić przytoczenia niniejszej rozmowy z pamięci, a przynajmniej jej
fragmentów wyglądała ona następująco (jest ona skrócona i przytoczone są
najważniejsze fragmenty):
Ja: Proszę mi powiedzieć, w jakich godzinach czynna jest infolinia?
BOŚ: infolinia czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach
7:45-21:00, oraz w soboty w godzinach 10:00-18:00
Ja: Zatem jeśli w piątek o 22:00 ukradną mi kartę bankomatową, to muszę
czekać aż otworzycie infolinię w dniu następnym?
BOŚ: Nie proszę Pana, dostępny jest numer całodobowy, pod którym można
zgłosić kradzież karty.
Ja: Czy ten numer można znaleźć na Waszej stronie, ponieważ wczoraj usilnie
się starałem ale się nie udało?
BOŚ: Nie wiem, musiałabym skonsultować się z informatykami.
Ja: Czy to 24 godzinne biuro pomoże mi także w przypadku zablokowania
możliwości logowania na konto z powodu trzech błędnych prób?
BOŚ: Nie proszę Pana, w tej sprawie musi się Pan skontaktować z oddziałem
banku, lub naszą infolinią.
Ja: Czyli w przypadku gdy ktoś zablokuje mi możliwość logowania się na
swoje konto dajmy na to w sobotę o 18:00 jestem pozbawiony bankowości
elektronicznej w najlepszym przypadku do poniedziałku, do godziny 7:45.
BOŚ: Taka jest procedura zgodna z regulaminem naszej bankowości.
. . .
. . .
Ja: Proszę Pani przechodzimy do sedna, nie mogę się zalogować na swoje
konto, a po każdej próbie logowania wyświetla mi się komunikat
"Nieprawidłowy identyfikator lub hasło."
BOŚ: Proszę o podanie mi identyfikatora..
Ja: :) XXXXXXXX
BOŚ: Dziękuję, rzeczywiście logowanie na konto elektroniczne zostało
zablokowane z powodu 3 nieprawidłowych prób logowania.
Ja: Dlaczego zatem nie wyświetla się komunikat o tym, że logowanie zostało
zablokowane, tylko wprowadzacie klienta w błąd informując go, że wprowadza
nieprawidłowy identyfikator lub hasło?
BOŚ: Jest to związane z naszą polityką bezpieczeństwa
Ja: Chciałbym zatem odblokować tę funkcję by móc się zalogować na swoje
konto...
BOŚ: Musi się Pan udać w poniedziałek do Pańskiego oddziału i złożyć
pisemną dyspozycję odblokowania
Ja: Czyli rozumiem, że mam jechać 100km do Szczecina ponieważ jestem
mieszkańcem XXXX a jest to najbliższy mi oddział, tylko po to by odblokować
logowanie się na konto internetowe?
BOŚ: Taka jest procedura zgodnie z regulaminem naszej bankowości.
Rozmowa trwała jeszcze dłuższą chwilę, zawrę tylko poniżej najważniejsze
wnioski i fakty dotyczące całej sytuacji:
1) Do zablokowania logowania na konto wystarczy znać sam
identyfikator/nik/login klienta i można uprzykrzać mu życie w
nieskończoność blokując mu konto nawet codziennie (jak łatwo go zdobyć nie
muszę informować, tym bardziej, że identyfikator NIE JEST MASKOWANY jak
hasło.
2) Jeśli ktoś się uprze i metodą Brute-Force ustawi loginy od 1111111 do
9999999 z listy i podstawianie tylko 4 jakichkolwiek hasel z listy,
zablokuje możliwość korzystania z kont internetowych wszystkim klientom
tego banku, Ci następnie będą musieli OSOBIŚCIE udać się do placówki.
3) Jest to chyba jedyny bank w Polsce, który jest czynny tylko od
Poniedziałku do Piątku, a jego infolinia nie jest czynna całą dobę.
4) W celu odblokowania logowania, należy udać się osobiście i złożyć
pisemną dyspozycję w tej sprawie w oddziale banku
5) Każdy klient aby móc rozmawiać z infolinią, nie jest pytany o wyrażenie
zgody na nagrywanie rozmowy, a tylko o tym fakcie informowany. Pani z
infolinii poinformowana przeze mnie nagrywaniu niniejszej rozmowy,
odpowiedziała że ma prawo nie zgodzić się na nagrywanie tej rozmowy przeze
mnie i z tego prawa korzysta, nie zgadzając się.
6) Na stronie banku obok numerów infolinii, nie jest podana godzina pracy
niniejszej infolinii (byłem przekonany, że jest całodobowa)
7) Aby połączyć się z konsultantem, wysłuchujemy automatu, następnie
reklamy, wciskamy odpowiednie cyfry tonowo, by mieć szansę poczekać całe 39
sekund na zgłoszenie się konsultanta (cała rozmowa trwa 1 min 14 sek) po
czym zostaniemy poinformowaniu o zakończeniu tej rozmowy i proces musimy
zacząć od nowa.
Na zakończenie powiem tylko, że KONTO WYJĄTKOWE oferowane przez BOŚ BANK to
chyba konto dla baranów... takich jak ja :) Na szczęście BOŚ bank nie jest
monopolistą.
Wszystkim, którzy wytrwali do końca niniejszej lektury dziękuję. Być może
kogoś uda mi się ostrzec przed zacnymi praktykami owego banku i uchronić
przed takimi perypetiami jakich ja doświadczyłem.
Następne wpisy z tego wątku
- 14.11.09 14:43 Technolog
- 14.11.09 15:50 witek
- 14.11.09 16:00 kuba
- 14.11.09 16:13 z...@o...pl
- 14.11.09 16:19 Jarek Andrzejewski
- 14.11.09 16:36 MattS
- 14.11.09 18:07 Bolo Łącznik
- 14.11.09 18:10 MarekZ
- 14.11.09 18:10 cef
- 14.11.09 18:13 Bolo Łącznik
- 14.11.09 19:06 Samotnik
- 14.11.09 20:39 Valdi
- 14.11.09 20:36 Valdi
- 14.11.09 21:08 Grzexs
- 14.11.09 21:12 z...@o...pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- Velo częściowo ugiął się...
- że co?
- I po co było się tak ZAPIERAĆ? Mówiłem żeby proponować wcześniej UGODY FRANKOWE?
- Jak to kupić?
- Re: Obronią nas doskonale czołgi...
- Re: Obronią nas doskonale czołgi...
- Zabawny epizod z Santander Consumerem
- Zapamiętana karta w aplikacji
- Velo -- zgłoszenie incydentu
- Velo -- kradzież czy bałagan?...
- Velo bank nie odpuszcza?...
- Velo jak zwykle bredzi...
- Od setki do setki...
- Velo ostrzega przed sobą?
- Nest -- polecenie
Najnowsze wątki
- 2024-09-23 Velo częściowo ugiął się...
- 2024-09-22 że co?
- 2024-09-22 I po co było się tak ZAPIERAĆ? Mówiłem żeby proponować wcześniej UGODY FRANKOWE?
- 2024-09-20 Jak to kupić?
- 2024-09-17 Re: Obronią nas doskonale czołgi...
- 2024-09-17 Re: Obronią nas doskonale czołgi...
- 2024-09-12 Zabawny epizod z Santander Consumerem
- 2024-09-12 Zapamiętana karta w aplikacji
- 2024-09-11 Velo -- zgłoszenie incydentu
- 2024-09-10 Velo -- kradzież czy bałagan?...
- 2024-09-10 Velo bank nie odpuszcza?...
- 2024-09-05 Velo jak zwykle bredzi...
- 2024-09-01 Od setki do setki...
- 2024-08-30 Velo ostrzega przed sobą?
- 2024-08-29 Nest -- polecenie