    From: "NKAB -" <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Do Mane
    Date: Fri, 22 Apr 2011 07:24:58 +0000 (UTC)

    > Co za brednie powtarzasz za naszym ministrem. To wedlug ciebie w co te OFE
    > miały inwestować. Ja wiem w co, ale z pewnych przyczyn wladze zdecydowały
    > sie zeby 60% szło na obligi NASZEGO SP. Nie niemeckie czy amerykanskie
    > obligi, tylko na NASZE. Dlaczego tak zdecydowano - jak sadzisz?
    > Przemysl to co napisałem nim znowu wygrzmocisz takie herezje.

    Człowieku system jest oczywisty, nie rozumiem twoich wątpliwości.

    Co innego projekt teoretyczny a co innego praktyka.
    Praktyka wykazała, że sytem jest do dupy, bo na koncie
    Kowalskiego nie widać z tych 40% przekazanych do OFE
    na papiery ryzykowne żadnych zysków, odnotowano natomniast
    ogromne straty dla budżetu państwa (dla Kowalskiego).

    Prawidłowy system to:
    obligi SP na indywidualnym, specjalnym koncie emerytalnym,
    z którego wypłaty gotówki będą po osiągnięciu wieku emerytalnego,
    przechowuwanych w dowolnie wybranej przez obywatela instytucji (bank, BM).
    Nie potrzeba urzędasów, systemów informatycznych Bańkowskiej i Alota,
    żadnych ZUA ZMUA... wystraczą roczne PITy w US.
    Obligi SP są pożyczką na wypłaty dla aktualnych chrupków.
    Nad obligami ma mieć kntrolę obywatel i od niego, do wysokości
    pewnych dochodów, należeć ma wykup tych obligów.
    Powyżej ustalonych dochodów, obywatela zaczyna kontrolować
    państwo (np. US) i to dla jego dobra.

    Jak obywatel jest bystry chce mieć na koncie więcej to jest
    do dyspozycji WGPW, NEW YORK i inne takie, po co ten kretyński
    II i III filar. Nie jest bystry to powierza dodatkową kasę specjalistom
    i sam ocenia ich skuteczność.

    Teraz jest tak, że państwo musi obciążać Kowalskiego
    dodatkowym kosztem na wypłaty dla aktualnych chrupków
    (zwłaszacza tych z UB, SB i innych iwanów) i to z bieżących podatków
    oraz dodatkowo Kowalski ma ponosić wszelkie dodatkowe opłaty związane
    z przekazywaniem tej potężnej kasy do prywatnych zagranicznych firm
    zwanych OFE, a ta kasa jest do zagospodarowania prze nich - nie ciebie.
    Od nich dostaniesz co łaska a nie gwarantowanych co najmniej 80%-100%
    przyszłych kosztów utrzymania na emeryturze.

    Co ty widzisz za korzyści z OFE, pokaż, udowodnij, że te 40%
    na akcje przez te 10 lat coś ci dały. Powiem ci więcej, ta kasa
    to nie twoja kasa tylko ich. Ty możesz im... wiesz co.

    Wiesz co, gdyby OFE mogło inwestować więcej niż 10% w zagraniczne
    produkty inwestycyjne to już bylibyśmy Grecją nr 2.
    Ten zakaz uchronił nasze pieniądze w OFE.

    Nie licz na niemieckie obligi, bo one wspomagają bogatych niemnców.
    Obligi nie są dla pomnażania kasy, to nie akcje, opcje itp.
    One są dla zabezpieczania kasy na daleką, bardzo daleką przyszłość.

    Najgorsze zawsze są umowy długoterminowe bo są zwyczajnie nieprzewidywalne.

    Mane. Stuknij się w końcu w tą swoją głupią arabską pałę i zacznij myśleć
    kategoriami biznesowymi.

    Balcerek zrobił cię w bambuko a ty wogóle tego nie czujesz.

    Andrzej.