  • 41. Data: 2011-03-10 14:56:31
    Temat: Re: Do skipiego georga - ostatnia próba
    Od: "G W" <g...@N...gazeta.pl>

    skippy <m...@t...moon> napisał(a):

    > przeciez na wyciagu sa wszystkie jednostki uczestnictwa od 99
    > a na papierze z zus cala kasa przelana do ofe, tez od 99

    A cholera wie co ma root w ręku. Ja nie pamiętam co jest na papierze.
    Mam CU i dostep online wiec sie nawet papierom nie przygladałem.
    Tez masz Alianz ?

    george

  • 42. Data: 2011-03-10 15:07:41
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "G W" <g...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > A cholera wie co ma root w ręku. Ja nie pamiętam co jest na papierze.
    > Mam CU i dostep online wiec sie nawet papierom nie przygladałem.
    > Tez masz Alianz ?

    ING

  • 43. Data: 2011-03-10 15:08:36
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 10 Mar 2011 14:53:04 +0000 (UTC), G W napisał(a):

    > to jest 6,5% w skali roku (obliczone na podstawie 10 miesiecy).
    > wiec sie nie zgadza.

    Szkoda ale nie będe już się spierał bo nie mam siły ;)
    Ale powiedz mi (pewnie już to pisałeś ale przegapiłem) jak to liczysz?

  • 44. Data: 2011-03-10 15:17:17
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 10 Mar 2011 15:51:12 +0100, skippy napisał(a):

    > przeciez na wyciagu sa wszystkie jednostki uczestnictwa od 99
    > a na papierze z zus cala kasa przelana do ofe, tez od 99

    A kupa nie wszystkie. Przysyłają mi co rok za ostatni rok. Co prawda jest
    suma wszystkich jednostek ale nie ma kasy na to wydanej.

  • 45. Data: 2011-03-10 15:22:03
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > A kupa nie wszystkie. Przysyłają mi co rok za ostatni rok. Co prawda jest
    > suma wszystkich jednostek ale nie ma kasy na to wydanej.

    kasa wydana jest w druku z zus
    specjalnie mnie nie dziwi, ze ofe tego nie podaje

    opisalem Ci dokladnie nazwy tych drukow i pozycji na nich

  • 46. Data: 2011-03-10 15:22:09
    Od: "G W" <g...@N...gazeta.pl>

    root <r...@v...pl> napisał(a):

    > Szkoda ale nie będe już się spierał bo nie mam siły ;)
    > Ale powiedz mi (pewnie już to pisałeś ale przegapiłem) jak to liczysz?

    model który omawiamy to model "systematycznego oszczędzania"

    X = E [k * [(1+r)^n]]
    1..n

    X - wartosc kapitału po n okresach
    n - ilosc okresów
    r - stopa procentowa w okresie
    k - stała wpłata na okres
    E - znak sumy

    george

    P.S. Nie próbowałem "odwracać" tego tak aby obliczyć "r" ale metodą
    przybliżeń mozna dojśc do "r" znając X,k i n

  • 47. Data: 2011-03-10 15:25:29
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > A kupa nie wszystkie. Przysyłają mi co rok za ostatni rok. Co prawda jest
    > suma wszystkich jednostek ale nie ma kasy na to wydanej.

    cyt.

    Chodzi o liczbę z druku jaki Ci przysłał ZUS

    "Informacja o stanie konta ubezpieczonego w ZUS wg stanu na dzień 31 grudnia
    2009r"
    z pozycji:
    "3. Składki na otwarte fundusze emerytalne - odprowadzone (może być -
    należne)"

    Oraz drugą, z druku otrzymanego z OFE, z pozycji:
    "Łączna liczba jednostek rozrachunkowych zgromadzonych na rachunku
    członkowskim"

    wg stanu na ten sam dzień

  • 48. Data: 2011-03-10 15:29:06
    Od: "G W" <g...@N...gazeta.pl>

    G W <g...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > P.S. Nie próbowałem "odwracać" tego tak aby obliczyć "r" ale metodą
    > przybliżeń mozna dojśc do "r" znając X,k i n

    http://w80.wrzuta.pl/plik/aZbTh8whuyx/regularne_oszc
    zedzanie

    george

  • 49. Data: 2011-03-10 15:56:51
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 10 Mar 2011 15:22:09 +0000 (UTC), G W napisał(a):

    > model który omawiamy to model "systematycznego oszczędzania"

> [...]
    No to ja już nie wiem ta róznica mięsdzy nami. Ktoś (może ja)coś pomylił.
    Nie chce mi się dociekać, bo jeśli stosujemy dokładnie tę samą metodę to i
    tak uważam ze jesteśmy zgodni.

    > george
    >
    > P.S. Nie próbowałem "odwracać" tego tak aby obliczyć "r" ale metodą
    > przybliżeń mozna dojśc do "r" znając X,k i n

    Nawet nie probuj odwracać bo to niemożliwe. Stosuje się numeryczną metodę w
    pewnym sensie "zgadywania". Jak widzisz ja też w swojej tabelce dobierałem
    taki rachunek bankowy (tz. takie r), żeby wyjść na to samo co OFE. Z tego
    zgadywania wychodziło mi te 8.1%. All in all oboje stosujemy dokładnie tę
    samą metodę.

    A teraz idę nakarmić kozę ;)

  • 50. Data: 2011-03-10 16:11:55
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 10 Mar 2011 16:25:29 +0100, skippy napisał(a):

> [...]
    >
    > Oraz drugą, z druku otrzymanego z OFE, z pozycji:
    > "Łączna liczba jednostek rozrachunkowych zgromadzonych na rachunku

    Skippy wybacz ale druk z ZUS dalem kozie do żarcia, gdy przeczytałem ,że
    moja emerytura wyniesie po osiągnięciu 65 lat - 760 zł.!!!!!