  • 11. Data: 2003-02-19 19:52:20
    Temat: Re: Dominet-Bank dają 8%
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    Maciej wrote:

    > Tak tylkoze ta pewna niepewnosc pozostaje i lokowac w cos takiego
    > pieniadze jest ryzykiem. Ja wole juz na nieco mniejsze ale pewnejsze
    > gwarancje bezpieczenstwa dla moich pieniedzy.

    Jest jeszcze BFG.

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 12. Data: 2003-02-19 20:02:33
    Od: l...@o...pl

    > Bylo juz na grupie. Przez pierwsze kilka dni wniosek o otwarcie u nich konta
    > chodzil przy nieszyfrowanym polaczeniu  co mnie juz do nich od poczatku
    > zniechecilo. Osobiscie nie mam do nich zaufania, troche za wysokie te
    procenty...

    Rzeczywiscie było juz o tym pisane, ostatnio w listopadzie. Ktoś napisał że nie
    ma zaufania do Banku, który oferuje oprocentowanie wyższe niż stawka WIBOR. To
    mnie przekonuje, ale jednoczesnie tak sobie myslę że minęło 3 miesiace i nie
    słychać żeby ten Bank padał czy coś. Sugerowano jednak że być może są jakieś
    trudności z wypłatą własnych pieniędzy. I to właśnie mnie interesuje czy ktoś z
    was inwestował tam środki i miał jakieś kłopoty?

  • 13. Data: 2003-02-19 20:31:57
    Od: Pawel Sztabinski <p...@p...onet.pl>

    > Dominet Bank wlasnie musi dawac wiecej kasy - te 8% - bo ludzie nie
    > maja zaufania - ale ludzka chciwosc wygrywa - i koniec koncow - ja
    > osobiscie uwazam, ze ci ktorzy tam ulokuja kase - tych bojacych
    > dudkow moga uwazac za.. ;)

    kiedys tak bylo z roznymi lombardami...

  • 14. Data: 2003-02-19 20:40:36
    Od: Pawel Sztabinski <p...@p...onet.pl>

    Michal 'Amra' Macierzynski wrote:

    > Nie moim zadaniem jest was przekonywac. Nie chcesz to nie - ale zametu
    > nie siej.
    > Jest cos takiego jak BFG, jest cos takiego jak nadzor bankowy... Moze
    > po prostu trzymaj kase w skarpecie - albo dalej dawaj sie golic... ;)

    Nie sieje zametu. Po prostu doswiadczenie uczy ostroznosci.

  • 15. Data: 2003-02-19 20:49:39
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

> [...]
    > wypłatą własnych pieniędzy. I to właśnie mnie interesuje czy ktoś z
    > was inwestował tam środki i miał jakieś kłopoty?

    Ech. Jesli nie chcecie zarabiac - w sumie wasza strata ;)
    Moze zobaczcie na czym zarabia sam Dominet.. A WIBOR dla takiego banku
    wcale nie musi byc wiazacy - z tej prostej przyczyny, ze moze pozyczac
    od innych bankow tylko do pewnego poziomu scisle zwiazanego z
    kapitalem i aktywami.
    Pozyczac moze sam Dominet - ale wtedy bedzie to juz sie dzialo po
    stopie komercyjnej czyli na przyklad WIBOR + marza. Jako, ze jest to
    konkurent (posrednik kredytowy), to ta maraza wcale nie musi byc
    mala - powiedzmy 1,5-2% - i juz wychodzi wlasnie cos kolo 8%.
    Ale - zbierajac depozyty - tym samym sam Bank moze pozyczac wiecej od
    innych bankow - zyskuje wiec praktycznie po tej samej cenie
    podwojnie - bo z jednej strony zwieksza mozliwosc zapozyczania sie po
    stawce WIBOR, z drugiej zdobywa kase po 8% - koncowy koszt jest wiec
    dla banku nizszy (a jak widac zbieranie depozytow przez Internet tak
    jak oni to robia nie jest bardzo kosztowny).

    No dobrze - ale nkoniec koncow - jak juz te kase ma - pozycza samemu
    posrednikowi kredytowem czyli firmie Dominet (ta sama grupa
    kapitalowa). Dominet na tym zyskuje, bo ma taniej srodki finansowe -
    dzieki temu moze tez byc bardziej konkurencyjny - chociaz i tak
    kredyty dla ludnosci (te wszytkie pralki, samochody i co tam wymysla)
    sa dosc drogie...

    Reasumujac - ten kto pisal, ze nie ma zaufania - niech traci -
    zarabiaja ci, ktorzy nie maja takowych obiekcji.

    I raz jeszcze przywoluje przyklad Lukas Banku i Lukasiewicza. Impulsem
    powstania Lukasa bylo wlasnie to, ze kredyt uzyskiwany z bankow - byl
    za drogi - dlatego bardziej oplacalo kupic sie bank bodaj
    swietokrzyski czy jaki tam - i zbudowac to co teraz mamy pod szyldem
    Lukas Banku...

  • 16. Data: 2003-02-19 21:11:43
    Od: Maciej <m...@N...poczta.fm>

> [...]
    > maja zaufania - ale ludzka chciwosc wygrywa - i koniec koncow - ja
    > osobiscie uwazam, ze ci ktorzy tam ulokuja kase - tych bojacych

    Ty tam kase lokujesz???

  • 17. Data: 2003-02-19 21:19:21
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Maciej wrote:
    > Ty tam kase lokujesz???

    Jakbym mial, to bym ulokowal tam lub raczej dbajac o wieksza plynnosc
    w jakies fundusze inwestycyjne - i nie musze tutaj ukrywac, ze
    wykorzystujac mBankowy supermarket... Normalnie co miesiac laduje 100
    zl w DWS Polska...

    No ale jako, ze jakos takich duzych srodkow do lokowania nie mam, wiec
    i nie zakladam lokat (wole sobie porobic historie na kontach ;)

  • 18. Data: 2003-02-19 21:32:15
    Od: Maciej <m...@N...poczta.fm>

    In article <b30sb8$jle$1@news.onet.pl>, Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

> [...]
    >
    > No ale jako, ze jakos takich duzych srodkow do lokowania nie mam, wiec
    > i nie zakladam lokat (wole sobie porobic historie na kontach ;)

    Otoz to .... jakbys tam lokowal to bym jakos bardziej na to optymistycznie
    patrzyl:))))), a tak ..... Wole eMax + fundusze inwestycyjne.
    Nie mam rowneiz az tylu srodkow zeby na nadwyzka procentowa wzbogacila
    mnie o bardzo duze pieniadze :)

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2003-02-19 21:34:24
    Od: "Michal 'Amra' Macierzynski" <m...@p...pl>

  • 20. Data: 2003-02-19 21:40:37
    Od: "Feanor" <a...@w...onet.pl>

    > Jest jeszcze BFG.
    Fajnie tylko, że zanim dostaniesz spowrotem swoje pieniądze to może kilka
    lat potrwać :((

    Pozdr.