  • 31. Data: 2003-02-20 11:06:24
    Temat: Re: Dominet-Bank dają 8%
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > dla przedsiebiorstw. Swego czasu podsylalem link - w Lukasie zle
    > kredyty (a przeciez to nie kredyty utracone!!!!) to ok. 3% w takim
    > Providencie cos kolo 8% (o ile bardziej niebezpieczne).
    > 4) Ja sam napisalem co ja bym zrobil (ze tam akurat nie ulokowal).
    > Aczklwiek nie mam takich obiekcji (a przynajmniej nie wynikaja one z
    > takich przyczyn, jakie podajesz).
    > 5) Dalej piszesz o zagrozeniu OGOLNYM i TEORETYCZNYM. I nie moge poza
    > argumentami u gory w jakis sposob do tego sie przyczepic. Prosze wiec
    > podaj jakiekolwiek argumenty wlasnie przeciwko Dominetowi.

    Witam

    Nie ogolnym i teoretycznym, ale ryzyku plynnosci najpierw a kredytowym zaraz
    pozniej. Nadzor bankowy to ja serdecznie :)) Udzial ML rzeczywiscie odrobine
    zwieksza zaufanie do firmy.

    Nie mam szczegolnych zastrzezen co do Dominetu. Za kilka lat, jezeli
    przetrwaja i okrzepna - czemu nie. Na razie jest to mlody bank, szuka kasy
    oferujac absurdalne odsetki - wiaze sie to z ryzykiem - poczekam.

    Napisalem po prostu o zwiazku stop z ryzykiem. A to istnieje. Nie podobaja
    mi sie natomiast argumenty typu:

    "ze ci ktorzy tam ulokuja kase - tych bojacych
    dudkow moga uwazac za.. ;)" - bo to mi pachnie nachalnym naganianiem.

    pzdr
    wkg

  • 32. Data: 2003-02-20 11:18:39
    Od: e...@p...onet.pl

    > Hmm._Osobiście_ sądzę że są podobni do lukasa. Co do wysokiego
    > oprocentowania.... Inteligo kiedyś dawało (dalej daje ?) 50 PLN za
    > założenie konta i zdeponowanie u nich odpwiednich środków w celach
    > marketingowych. Może Dominet Bank podobnie tyle że nie sztywno 50PLN a
    > "trochę" wyższe odsetki.

    Tiaaa, to jedyne optymistyczne wytlumaczenie, zdaje sie tez, ze w podobnym
    duchu tlumaczyli to oficjalnie. Tyle, ze jest to dla banku strategia dosc
    kosztowna i ryzykowna.
    Kosztowna, bo analogiczny do inteligo koszt 50 zl ponosza juz za zdobycie
    depozytu w wysokosci 2 tys. zl, co nie jest imponujaca kwota. (koszt liczony
    relatywnie do refinansowania na rynku po rocznym WIBORze = 5,93 i z
    uwzgledenienim rezerwy)
    Ryzykowna, bo jakby przyszedl ktos z naprawde grubsza kasa, to koszt mieliby
    odpowiednio wiekszy i naprawde porzadny. W zasadzie powinni klientowi zaplacic
    polowe odsetek z gory, zeby tylko nie zakladal lokaty :)
    Z czego wynika tez, ze albo lekcewaza ryzyko, albo nie celuja w grupe zamoznych
    (nie mowiac o instytucjonalnych) klientow. Nie podejrzewam zreszta, zeby takich
    zdobyli, bo tak "okazyjna" oferta na pewno wzbudzi w nich obawy - dowodem nawet
    ta dyskusja na grupie.

  • 33. Data: 2003-02-20 11:19:23
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    wkg wrote:
    > "ze ci ktorzy tam ulokuja kase - tych bojacych
    > dudkow moga uwazac za.. ;)" - bo to mi pachnie nachalnym
    > naganianiem.

    ehehehehe no kurka jeszcze naganiem na Dominet.
    Pozwolilem sobie sprawdzic Lukas Bank Swietokrzyski
    Rok 1999 - luty.
    WIBOR 1M cos kolo 13,47 3M bardzo podobnie
    http://arch.rp.pl/a/rz/1999/02/19990205/199902050144
    .html?k=on;t=19990
    12119990420

    Oprocentowanie lokat:
    miesiecznie 12,55, 3 miesieczne do 14,5, pol roku do 15,5

    Jakby nie patrzec - tez wyzej niz WIBOR.
    Wiecej powiem - wtedy sama sytuacja banku byla zupelnie inna niz np
    teraz (brak inwestora stategicznego) Dominetu.

    8% zaczeli dawac juz od jakiegos czasu. Co wiecej o czym pisalem -
    niekoniecznie ma to tylko na celu zebranie jak najwiecej depozytow,
    ale takze przygotoanie "medialne" do ekspancji na calym polskim rynku
    (100 placowek).

    Jesli banki potrafia dawac razem 100 zl (Inteligo) - to zobacz ile
    trzeba trzymac, zeby samych odsetek z tego dostac - a jednak ludzie
    ida... Jak widac...

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankowosci

  • 34. Data: 2003-02-20 11:22:42
    Od: e...@p...onet.pl

    > Moze zobaczcie na czym zarabia sam Dominet.. A WIBOR dla takiego banku
    > wcale nie musi byc wiazacy - z tej prostej przyczyny, ze moze pozyczac
    > od innych bankow tylko do pewnego poziomu scisle zwiazanego z
    > kapitalem i aktywami.

    Bingo! I co, te ograniczenia sa bez powodu? Nie, bo banki w ten sposob (przez
    system limitow) kontroluja ryzyko. I najwyrazniej nie maja duzych limitow na
    Dominet (if any...) = wysoko szacuja ryzyko. Nie widze powodu uwazac inaczej.

  • 35. Data: 2003-02-20 11:36:35
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

> [...]
    > sposob (przez system limitow) kontroluja ryzyko. I najwyrazniej nie
    > maja duzych limitow na Dominet (if any...) = wysoko szacuja ryzyko.

    No ale po co powstal mBank albo i Inteligo? To jedna sprawa.
    Druga - ile by nie dawal - byleby zarabial - a na kredytach dla
    ludnosci zarabia i to znaczne kwoty - taka jest juz natura tego
    biznesu. I powtarzam jeszcze raz - taniej jest zalozyc wlasny bank -
    aby miec mozliwosc prowadzenia akcji zbierania depozytow _ taniej
    pozyczac na rynku miedzybankowym (a sama firma Dominet moglaby
    pozyczac tylko i wylacznie na zasadzie WIBOR + marza).
    Przy pisaniu Eureka - warto byloby zwrocic uwage na takie rzeczy - jak
    suma bilansowa banku, jego zysk - a takze spojrzec na kapital calej
    grupy. Mozna wtedy cos wiecej wypowiedziec sie... ;)
    Jednym slowem - wy uwarzacie, ze nie warto - ja uwazam, ze jak
    najbardziej warto.
    To co lokujemy wirtualnie np 10 tysiecy w dominet i sprawdzamy za pol
    roku? (czy na ile te lokaty trwaja)

  • 36. Data: 2003-02-20 11:55:08
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

> [...]
    > kwota. (koszt liczony relatywnie do refinansowania na rynku po
    > rocznym WIBORze = 5,93 i z uwzgledenienim rezerwy)

    To pomoz to razy dwa. Dostaje ten kto zaklada i ten kto poleca..
    Dodatkowo - dodaj koszty reklamy - ktorew w przypadku Inteligo sa o
    niebo wyzsze.
    To raz.
    Dwa - ja nie mowie, ze taka strategia zdobycia depozytow jest tania -
    ale _UWAGA_ w tym wuypadku TANSZA niz inne alternatywne. Pomysl tak.
    Zeby to przedsiewziecie cale rozwijalo sie - potrzebuja jeszcze wiecej
    kasy - jak ja zdobyc:
    a) ida do banku - dostaja propozycje WIBOR + marza - ale juz kilka
    firm leasingowych sie na tym przejechalo... i jest drogie
    b) zrobic sekuratyzacje jakas ;) z kredytow juz danych - ale to jest
    proces d;lugotrwaly, tez wymaga banku posredniczacego (i oplat dla
    niego) no i dania jakiegos ladnego oprocentowania (pewnie wyjdzie
    wiecej niz te 8%)
    c) obligacje - ale rynek jaki jest kazdy widzi - i niekoniecznie
    chcieliby kupic - bank tutaj tez potrzebny - oprocentowanie wyjdzie
    takie samo

    Co do Inteligo - zwazywszy na ilosc martwych kont - taki sobie
    interes.
    Co do twoich 2000 - policz prosze ile te pieniadze musialyby LEZEC na
    koncie, zeby bank na tym zarobil - zarobek banku to roznica miedzy
    WIBOREM a swoim oprocentowaniem. Oj bardzo dlugo...

> [...]
    > koszt mieliby odpowiednio wiekszy i naprawde porzadny. W zasadzie
    > powinni klientowi zaplacic polowe odsetek z gory, zeby tylko nie

    Buhahahahaha. Sorry - ale wtedy moga wiecej pozyczyc na rynku
    miedzybankowym i wiecej udzielic kredytow dla ludnosci... Wiecej maja
    kasy - wiecej zarabiaja (a zobacz jak sa oprocentowane te kredyty)...

> [...]
    > podejrzewam zreszta, zeby takich zdobyli, bo tak "okazyjna" oferta
    > na pewno wzbudzi w nich obawy - dowodem nawet ta dyskusja na grupie.

    Ale popatrz na to z innej strny - na gieldzie mozna ostatnio tylko
    stracic - a wbrew twoim twierdzneom ludzie dalej graja - i co
    najwazniejsze wygrywaja.
    Tutaj jest podobnie - graja lokujacy tam - przegrywaja (albo maja inna
    uztecznosc calej operacji) bioracy zabojczy kredyt na lodowke...

    Kto zyskuje? Ja uwazam, ze a) Dominet, b) depozytariusze

    P.S. A po co istnieje VW Bank i dlaczego nie daje kredytow, a ma
    oprocentowanie calkiem clakiem?
    bo to jest tania droga do zdobycia kasy na sfinansowanie zakupow
    samchodow (a biorac pod uwage cesje na ubezpieczenie + zabezpieczenie
    na aucie malo ryzykowny).

    Ty patrzysz tylko na bank - ja patrze na cala grupe, na caly pomysl -
    i odwoluja sie do Lukasa. I przy Lukasie bylo od diabla ludzi (ja sam
    wtedy z moim 500 zl oszczednosci) ktorzy nie wierzyli jakiemus tam
    Swietokrzyskiemu Lukasowi i szlo do PKO BP. Baaa - ile to ja myslalem,
    zeby przeniesc kase z PKO BP do WBKu (w Raodmiu nie ma WBK - wiec po
    raz pierwszy widzialem ten bank, a zanim wymyslilem w lipcu 2001, a
    zabralem sie do tego w styczniu 2002, ze moze bede pisal prace o
    jakims mBanku (mialem juz tam konto) to na bankach i ich uslugach
    znalem sie hmmm no tak sobie (ZiM sie klania).

    Reasumujac. Istotnie rozumiem wszystkie obawy, ze jak 8% to nie
    ryzykowac, aczkolwiek - minimalizujac ryzyko musimy sie liczyc z tym,
    ze osiagniemy mniejsze (duzo?!?) zyski.

    P.S. A ciekaw jestem jak Lukasiewicz zalozy nowy bank co to bedzie.
    Pewnie az takiego oprocentowania nie da, ale...

  • 37. Data: 2003-02-28 00:04:04
    Od: T Koszewar <tkoszewr@_nospam_polbox.com>

    On Wed, 19 Feb 2003 19:34:03 +0100, "Michał 'Amra' Macierzyński"
    <m...@p...pl> wrote:

    >Tak.
    >A oboawy sa tego saego typu jak onegdaj przed Lukas Bankism

    No, to ja współczuję potencjalnym klientom...

    Były klient CB SA
    --
    Posted by Forte Agent http://www.forteinc.com

  • 38. Data: 2003-02-28 10:42:37
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    T Koszewar wrote:
    [...]

    > No, to ja współczuję potencjalnym klientom...
    >
    > Były klient CB SA
    A coś więcej ?

    KJ

  • 39. Data: 2003-02-28 19:26:23
    Od: T Koszewar <tkoszewr@_nospam_polbox.com>

    On Fri, 28 Feb 2003 11:42:37 +0100, Kamil Jonca
    <k...@p...onet.pl> wrote:

    >A coś więcej ?

    Miałem w CB konto ROR przez ponad 3 lata i raz wziąłem kredyt
    gotówkowy z "obniżonym" dla posiadaczy ROR oprocentowaniem. Następny
    kredyt wziąłem wtedy jeszcze w BZ SA - był o wiele tańszy. Konto w CB
    założyłem, bo w firmie, w której pracowałem wypłaty wysyłali na konta
    pracowników. Pomyślałem, skoro firma ma konto w CB to i ja tam założę
    - będę miał szybciej pieniądze. A tu gó...o prawda! Kasa z oddziału w
    Lubinie do oddziału w Polkowicach (16 km) szła nawet 3-4 dni! W zębach
    i na czworakach doniósłbym szybciej. Do tego dochodzi pobieranie kasy
    za byle czynność bankową. Polecam lekturę TOiP Dominetu. Jak ją
    wczoraj przeczytałem, to poczułem sie dziwnie znajomo. Deja vu?
    O poziomie tego banku świadczyć może fakt, że odwrócił sie od niego
    jego podstawowy i główny klient - KGHM "Polska Miedź" - do obsługi
    którego ten bank de facto został założony. Pozostały nieliczne jak np.
    Kasy Zapomogowo-Pożyczkowe. KGHM poszedł do Citi.
    TK
    --
    Posted by Forte Agent http://www.forteinc.com

  • 40. Data: 2003-03-01 10:34:30
    Od: e...@p...onet.pl

    > Jakby nie patrzec - tez wyzej niz WIBOR.
    > Wiecej powiem - wtedy sama sytuacja banku byla zupelnie inna niz np
    > teraz (brak inwestora stategicznego) Dominetu.

    Sorry Amra, ale bredzisz :)
    Jakiego "inwestora strategicznego"??!! Przeciez ten _fundusz_ Merrill Lyncha,
    to typowy venture capital (wyraznie zreszta pisza, ze inwestuja na pare lat,
    zeby korzystnie sprzedac, jak biznes pojdzie).
    A jak ktos ma blade pojecie o dzialaniu tego typu funduszy, to wie, ze w
    pierwszym rzedzie beda akceptowac straty, a nie je powiekszac. Czyt. gdyby
    trzeba bylo (odpukac) bank dokapitalizowac, nie wyloza ani centa, tylko pozwola
    zbankrutowac (ew. opchna jak najszybciej za byle grosze, jesli sie da) i wpisza
    sobie strate w normalne koszty dzialalnosci.
    Chyba ze o czyms nie wiem (wtedy bardzo sie zdziwie).

    PS. A przeciw Dominetowi konkretnie naprawde nic nie mam.

    PS2. I nie wykluczam, ze (nawet ze sporym prawdopodobienstwem) biznes pojdzie,
    a ci, ktorzy ulokuja tam kase ladnie zarobia. ("i beda sie smiac").
    Tylko zdaje sie, kompletnie nie rozumiesz kategorii takiej jak ryzyko (z
    definicji opasrtej na prawdopodbiwenstwie, mniejszym lub wiekszym ze cos sie
    spieprzy) i zwiazku ryzyko/zysk. W takim razie proponuje, ulokuj sobie cale
    oszczednosci nie w Dominecie, tylko w futuresach - tam te 8proc. mozna zarobic
    nie w rok, a w 1 dzien. Jak bedziesz miec akurat szczescie, to zarobisz
    i "bedzisz sie smiac". Nie pasi?
    No to inny pomysl. Skoro kwestie ryzyka ignorujemy, badz tak jestes przekonany,
    ze go nie ma, go wystaw mi gwarancje, ze pokryjesz strate (te 10 proc. ktorej
    nie pokryje ew. BFG) w razie czego, notarianie i z zabezpieczeniem na jakichs
    aktywach. To ja ulokuje tam wieksza kase i jeszcze zyskiem sie podziele. No to
    jak?