  • 21. Data: 2003-02-19 21:43:34
    Temat: Re: Dominet-Bank dają 8%
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Maciej wrote:
    > Otoz to .... jakbys tam lokowal to bym jakos bardziej na to
    > optymistycznie patrzyl:))))), a tak ..... Wole eMax + fundusze
    > inwestycyjne.
    > Nie mam rowneiz az tylu srodkow zeby na nadwyzka procentowa
    > wzbogacila mnie o bardzo duze pieniadze :)

    Ano wlasnie - to oferta dla ludzi, ktorzy maja jakas tam nadwyzke
    finansowa i trzymaja to na lokatach, a nie posiadaja konta np w mBanku
    (w koncu tylko ponad 300 tysiecy je ma ;).
    Po prostu duza czesc osob na finansach i ofercie bankowej sie nie zna,
    a chce miec zysk. Jak widzi 8% to lokuje i juz... Nieufnosc rodzi sie
    tylko i wylacznie dlatego, ze sam Dominet Bank jest nowy i dzieki
    Internetowi zbiera depozyty z calego kraju - a nie jak kiedys po sieci
    Cuprum Banku (tez malo znanego).

    Poczekajcie jak otworza te kilkadziesiat placowek po calym kraju.

    A osoby podchodzace do bezpiecznych z gruntu rzeczy inwestycji, na
    rzecz malego oprocentowana w pewnych bankach - po prostu minimalizuja
    ryzyko. Ale wiadomo mniejsze ryzyko - mniejszy zysk.

    A Dominet Bank jednak ma powazne fundamenty... I jak to Kamil
    napisal - zamiast wydawac na reklame wola dac te 8% - 99 osob sie nie
    skusi, ale wystarczy im prawdopodobnie na poczatek ten jeden procent.

    Zwlaszcza, ze juz teraz w swiadomosci chcac nie chcac pojawi sie
    haslo:
    Doimnet = dobre oprocentowanie.

    A pozniej pewnie ladnie to wykorzystaja..

  • 22. Data: 2003-02-19 21:46:55
    Od: "Michal 'Amra' Macierzynski" <m...@p...pl>

    Pawel Sztabinski wrote:
    > Nie sieje zametu. Po prostu doswiadczenie uczy ostroznosci.

    Oj doswiadczenie. A teraz oszczedzasz w zlotowkach czy w walucie w
    wiekszosci? A jesli w zlotowkach - to dlaczego nie poszedles droga
    rozsadku?
    Ja pokazuje ladny przyklad Lukas Banku - ktory wyrosl z innego
    posrednika kredytowego firmy Lukas.

    A co wiecej - Dominet ma juz _w tej chwili_ poteznego akcjonariusza -
    a nie zdobyl go jak Lukas po pewnym czasie.

    Dlatego trzeba oddzielic "doswiadczenie" od obiektywnych faktow.

  • 23. Data: 2003-02-20 06:59:52
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

    > To normalne.
    > Każdy 'mały(niszowy)' bank na pocztąku musi pozyskiwać kapitał
    > a po drugie przyciągnąć jak najwięcej klientów.

    Taniej wyjdzie pozyczyc na rynku miedzynbankowym :)

  • 24. Data: 2003-02-20 07:41:24
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    ROBBO 2 wrote:

    > Taniej wyjdzie pozyczyc na rynku miedzynbankowym :)

    Taniej to by wyszlo, jaby mieli duza sume bilansowa. Banki tez maja
    cos takiego jak zdolnosc kredytowa, czyli moga pozyczac do pewnego
    poziomu aktywow.

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankowosci

  • 25. Data: 2003-02-20 09:21:55
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    "Michał 'Amra' Macierzyński" napisał(a):

> [...]
    > tylko i wylacznie dlatego, ze sam Dominet Bank jest nowy i dzieki
    > Internetowi zbiera depozyty z calego kraju - a nie jak kiedys po sieci
    przez internet nie zbiera - wypelnilem formularz, zadzwonilem na 080xxx
    czy doszedl i ze chce kilka lokat pozakladac i juz prawie 2 m-c czekam
    na przeslanie papierow od nich, a kasa lezy w mbanku
    --
    roberts
    c:\Program Files\Netscape\sygnatura.txt

  • 26. Data: 2003-02-20 10:09:34
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    > Taniej to by wyszlo, jaby mieli duza sume bilansowa. Banki tez maja
    > cos takiego jak zdolnosc kredytowa, czyli moga pozyczac do pewnego
> [...]

    Uffff

    Nareszcie zrozumiales :))

    Po prostu nie sa wystarczajaco bezpieczni dla bankow. Tak wiec - jako
    instytucja obarczona duzym ryzykiem musza brac od ludzi.
    Ale kto nie dba o swoja kase - niech placi. Potem moze sie wozic z BFG

    pzdr
    wkg

  • 27. Data: 2003-02-20 10:18:33
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    wkg wrote:
> [...]
    > jako instytucja obarczona duzym ryzykiem musza brac od ludzi.
    > Ale kto nie dba o swoja kase - niech placi. Potem moze sie wozic z

    Ale co tu rozumiec? Cala grupa ma dosyc duza akcje kredytowa, na ktora
    potrzebuja kasy. Mojga ja uzyskac albo od bankow (co wiaze sie z
    wysokimi kosztami), albo.. zalozyc swoj wlasny bank.
    I to, ze oni nie moge pozyczac wiecej tylko do pewnego poziomu - nie
    oznacza, ze oni sa niebezpieczeni - to sa ogolne, obowiazujace
    wszystkie banki uregulowania.

    Nikogo nie namawaim do wplacenia tam kasy, ale takze nie uwzam, zeby
    trzymanie w PKO BP, bo ten nie zbankrutuje bylo korzystne...

    Jesli wspominasz o BFG - jakie poza swoimi domyslami (bazujacymi na
    niepwnosci, niewiedzy - jakkolwiek) masz przeslanki do tego, zeby tak
    pisac - a nie inaczej?

  • 28. Data: 2003-02-20 10:38:54
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    Witam

    > Jesli wspominasz o BFG - jakie poza swoimi domyslami (bazujacymi na
    > niepwnosci, niewiedzy - jakkolwiek) masz przeslanki do tego, zeby tak
    > pisac - a nie inaczej?

    Nie snuj domyslow na temat mojej niewiedzy, niepewnosci i innych -
    ograniczaj sie do konkretow.

    > Nikogo nie namawaim do wplacenia tam kasy, ale takze nie uwzam, zeby
    > trzymanie w PKO BP, bo ten nie zbankrutuje bylo korzystne...

    Owszem - namawiasz. Poprzednio na uwage:

    > Tak tylkoze ta pewna niepewnosc pozostaje i lokowac w cos takiego
    > pieniadze jest ryzykiem. Ja wole juz na nieco mniejsze ale pewnejsze
    > gwarancje bezpieczenstwa dla moich pieniedzy.

    odpisales:

    "I dlatego nie zarabiasz..."

    Coz to jest jezeli nie namawianie ?
    Swoja droga zarabia, tylko mniej a z mniejszym ryzykiem.

> [...]
    > I to, ze oni nie moge pozyczac wiecej tylko do pewnego poziomu - nie
    > oznacza, ze oni sa niebezpieczeni - to sa ogolne, obowiazujace

    Pomysl.
    Te uregulowania wymyslono po to, zeby cala piramidka bankowa nie zawalila
    sie w momencie utraty plynnosci przez ktorys z bankow. Po to wlasnie sa
    limity, rezerwy obowiazkowe i inne instrumenty kontrolowania bankow.
    Oczywiscie sa to wymagania DALEKO NIEWYSTARCZAJACE - po kilku
    spektakularnych plajtach Komitet Bazylejski wprowadzaja kolejne regulacje -
    i bedzie dalej wprowadzal.

    Te - jak piszesz ogolne, obowiazujace wszystkie banki uregulowania nie sa
    wyssane z palca. Jezeli jakas firma ma 'dosc duza akcje kredytowa"
    ZAWSZE jest wrazliwa na ryzyko kredytowe swoich klientow.
    A jezeli do tego napedza akcje kredytowa depozytami o absurdalnych,
    nierynkowych stopach - warto dobrze pomyslec zanim da sie im najlepsze na
    swiecie - bo wlasne - pieniadze.

    Zycze wiecej krytycyzmu
    wkg

  • 29. Data: 2003-02-20 10:51:46
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    wkg wrote:
> [...]
    > nierynkowych stopach - warto dobrze pomyslec zanim da sie im
    > najlepsze na swiecie - bo wlasne - pieniadze.

    1) Caly czas wspominam o Nadzorze Bankowym
    2) Caly czas wspominam (moze niezbyt wyraznie) o funduszu ML -
    udzialowcu
    3) Kredyty konsumcyjne i dla ludnosci to jednak cos innego niz kredyty
    dla przedsiebiorstw. Swego czasu podsylalem link - w Lukasie zle
    kredyty (a przeciez to nie kredyty utracone!!!!) to ok. 3% w takim
    Providencie cos kolo 8% (o ile bardziej niebezpieczne).
    4) Ja sam napisalem co ja bym zrobil (ze tam akurat nie ulokowal).
    Aczklwiek nie mam takich obiekcji (a przynajmniej nie wynikaja one z
    takich przyczyn, jakie podajesz).
    5) Dalej piszesz o zagrozeniu OGOLNYM i TEORETYCZNYM. I nie moge poza
    argumentami u gory w jakis sposob do tego sie przyczepic. Prosze wiec
    podaj jakiekolwiek argumenty wlasnie przeciwko Dominetowi.

  • 30. Data: 2003-02-20 10:56:08
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    RobertS wrote:
    > przez internet nie zbiera - wypelnilem formularz, zadzwonilem na
    > 080xxx czy doszedl i ze chce kilka lokat pozakladac i juz prawie 2
    > m-c czekam na przeslanie papierow od nich, a kasa lezy w mbanku

    Moze tyle chetnych??? ;)