  • 21. Data: 2015-10-16 19:03:24
    Temat: Re: Dostęp do środków zagranicą
    Od: "Marek U." <M...@...com.pl>

    Użytkownik "Slavekk" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:56212569$0$660$65785112@news.neostrada.pl...

    > A te środki to gdzie teraz są?
    > W skarpecie czy w banku? W jakim banku?
    > Chcesz mieć zdalny dostęp do tego banku czy szukasz, gdzie środki
    > przenieść na czas wyjazdu?
    > A musisz przenosić?

    A jakie to ma znaczenie?
    Chodzi mi o bank z łatwą obsługą zarówno tam, jak i tu,
    przy minimalnych kosztach operacji.
    Środki są na różnych lokatach nie związanych z kontami.
    Prawie wszystkie kończą się przed wyjazdem.
    Zainwestowane pieniądze wraz z odsetkami mogę przenieść
    do dowolnego banku.
    Czy jest tu jakiś problem, z którego nie zdaję sobie sprawy?

    Pozdrowienia
    Marek

  • 22. Data: 2015-10-16 19:58:47
    Od: " 666" <...@...6>

    Przelewy trwają, a dzięki kantorówce będzie miał środki pod ręką jakby co.

    -----

  • 23. Data: 2015-10-16 20:03:28
    Od: " 666" <...@...6>

    No na przykład zajęcie komornicze (nawet na bardzo niską kwotę wiele poniżej kwoty
    wolnej od zajęcia) powoduje w niektórych bankach
    blokadę zdalnego dostępu elektronicznego (przelewów internetowych) i blokadę
    płatności kartami.
    Wejdą Ci na kilkaset złotych za jakiś mandat z fotoradaru sprzez 7 lat, akurat
    będziesz za granicą i chyba staniesz na rogu ulicy
    żeby miec na bułkę i mleko.
    Z powodu powyższego należy unikać jak ognia niejakiego BZWBK.

    -----

  • 24. Data: 2015-10-16 20:16:30
    Od: "Marek U." <M...@...com.pl>

    Użytkownik " 666" <...@...6> napisał w wiadomości

> [...]
    > bułkę i mleko.
    > Z powodu powyższego należy unikać jak ognia niejakiego BZWBK.

    Dzięki za to ostrzeżenie. Nie żebym się miał powód spodziewać
    zajęcia komorniczego, ale przykład z fotoradarem sprzed 7 lat
    porusza wyobraźnię.
    Zatem jakie rozwiązanie jest pod tym względem najlepsze/
    najbezpieczniejsze (poza unikaniem BZWBK)?

    Pozdrowienia
    Marek

  • 25. Data: 2015-10-18 03:41:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marek U. wrote:
> [...]
    > ale nie musi się znacznie przedłużyć.
    > Pieniądze mogą być potrzebne na życie w okresie
    > braku zatrudnienia, czyli na opłatę za wynajem
    > skromnego mieszkania, wyżywienie, transport itp.
    >
    > Najbardziej odpowiadałaby mi możliwość założenia
    > w Polsce konta w banku, z którego można korzystać
    > "normalnie" zarówno tutaj, jak i tam.
    > Jeśli ktoś ma doświadczenie w korzystaniu z tego
    > rodzaju banku, to byłbym wdzięczny za podzielenie
    > się nim i jakieś wskazówki.
    > W tej chwili nawet nie wiem którymi bankami się
    > zainteresować, poza PKO BP, o którym wspomniał

    tak temat oboczny.
    Skoro twój wyjazd na charakter tymczasowy to nie zapomnij w kwietniu
    rozliczenie podatkowe złożyć.

    Na takie wydatki znajdz bank w ktorym dostaniesz kartę gdzie nie bedzie
    prowizji przy płatności kartą i ewentualnie od czasu do czasu bedziesz
    mógł wypłacić gotówkę.
    O ile na weekendy nie bedziesz przylatywał do Polski. Bo to może się
    okazać tańsze od wypłaty gotówki w bankomacie.

  • 26. Data: 2015-10-19 23:40:45
    Temat: Re: Dostęp do środkółw zagranicą?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek U." 562015e2$0$664$6...@n...neostrada.pl

    > Chodzi mi o to jak zrobić żeby będąc zagranicą
    > mieć dostęp do wszystkich oszczędności posiadanych
    > w Polsce i w razie konieczności korzystania z nich
    > zminimalizować koszty.

    Dbając o moje własne interesy -- ponoć Smart Bank daje
    za freeko Sepa itp. Jeśli otworzysz konto dzięki banerowi
    z mojej strony i spełnisz twarde (jestem nieustępliwy!)
    warunki -- chętnie podzielę się zyskiem z Tobą.

    Ponoć konto za free, Sepa za free itd...

    http://www.banksmart.pl/pomoc/przelewy/sepa/sepa.htm
    l <-- z tego nie daję nic
    http://eneuel.w.duna.pl/Wypuklina/Karta/Karta.htm <-- z tego daję połowę

    Te (ww.) warunki to numer Twego konta bankowego w Polsce
    (na które miałbym zlać szmal) i godzina:minuta klikania
    w baner oraz godzina:minuta słania wniosku.

    -=-

    Aby było jasne -- nie mam takiego konta i nie wiem, jak jest
    w praktyce. Mam firmowe konto w Smart i nie narzekam, choć
    hasło musi zawierać #$#%... [a po co te wulgaryzmy?!]

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 27. Data: 2015-10-24 22:49:23
    Od: "Marek U." <M...@...com.pl>

    > tak temat oboczny.
    > Skoro twój wyjazd na charakter tymczasowy to nie zapomnij w kwietniu
    > rozliczenie podatkowe złożyć.
    Dzięki, będę pamiętał.

    Jutro lecę. Raczej szybko nie wrócę. :-)

    Dziękuje za wszystkie rady.

    Pozdrowienia
    Marek