eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiDzialanie banku w momencie spoznienia sie w splacie raty kredytuDzialanie banku w momencie spoznienia sie w splacie raty kredytu
    From: "Karol" <g...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Dzialanie banku w momencie spoznienia sie w splacie raty kredytu
    Date: 20 Nov 2003 11:20:29 +0100

    Troche dlugie

    Posiadam w jednym z bankow kredyt gotowkowy, w miesiacu czerwcu spoznielem sie
    ze spłata raty. Nie dostałem zadnego upomnienia, kolejne raty placilem
    normalnie. We wrzesniu otrzymalem pismo wzywajace do ostatecznej splaty
    zadluzenia, w przeciwnym wypadku bank rozwiaze ze mna umowe. Natychmiast
    zwrocilem sie do banku z prosba o wyjasnienie skad wziela sie wymieniona kwota
    w tym wezwaniu. Po 60 dniach bank odpwiedzial(po mojej interwencji) ze wszystko
    sie zgadza, doliczyl jeszcze kilka zlotych, kwoty powstalego zadluzenia w zaden
    sposob nie wysjanil, poza tym ze spoznielem sie i zostaly naliczone odsetki.
    Kwota powstalego zadluzenia tylko w czesci moze wynikac z naliczonych odsetek,
    reszta jak podejzewam wziela sie z wyslania do mnie upomnien, ktorych nie
    otrzymalem (prawdopodbnie zawinila poczta) Jednak na wezwaniu z tytulu wyslania
    pism jest tylko 20 zl, czyli jedno pismo. reszta to przeterminowane zadluzenie
    kapitalu (raty byly zawsze wplacane w pelnej wysokosci).
    Moje pytania:
    Czy bank moze zaksiegowac wplacana rate w pierwszej kolejnosci jako oplate za
    wyslane upomnienie? i w ten sposb powstanie zadluzenie po stronie niesplaconego
    kapitalu?
    Czy bank nie obowiazuje 30 dniowy termin odpowiedzi na wyslane pismo?
    Czy bank "ostateczne wezwanie do zaplaty" pod grozba rozwiazania umowy zawsze
    wysyla listem zwyklym?

    Oczywiscie jako klient zdaje sobie sprawe, ze w przypadku spoznienia sie ze
    splata raty zostana naliczone odsetki, jak rowniez ze moge poniesc dodatkowe
    koszty, tylko musze byc o nich poinformowany. Dodam jeszcze ze dopiero po mojej
    interwencji pisemnej zostal mi przeslany harmonogram splat, ktory to powine byc
    wyslany w maju.

    Z gory dziekuje za odpowiedzi

    --
    Pozdrawiam Karol