eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiDzialanie banku w momencie spoznienia sie w splacie raty kredytuRe: Dzialanie banku w momencie spoznienia sie w splacie raty kredytu
  • Data: 2003-11-20 12:00:17
    Temat: Re: Dzialanie banku w momencie spoznienia sie w splacie raty kredytu
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Przeglądam pl.biznes.banki
    a tam użytkownik Karol pisze:

    > Posiadam w jednym z bankow kredyt gotowkowy, w miesiacu czerwcu spoznielem sie
    > ze spłata raty. Nie dostałem zadnego upomnienia, kolejne raty placilem
    > normalnie. We wrzesniu otrzymalem pismo wzywajace do ostatecznej splaty
    > zadluzenia, w przeciwnym wypadku bank rozwiaze ze mna umowe.
    Raczej zostałeś wezwany do spłaty _zaległości_, wymagalnego zadłużenia.

    > Moje pytania:
    > Czy bank moze zaksiegowac wplacana rate w pierwszej kolejnosci jako oplate za
    > wyslane upomnienie? i w ten sposb powstanie zadluzenie po stronie niesplaconego
    > kapitalu?
    Tak.

    > Czy bank nie obowiazuje 30 dniowy termin odpowiedzi na wyslane pismo?
    Obowiązuje 14, a praktyka bywa różna. :-/

    > Czy bank "ostateczne wezwanie do zaplaty" pod grozba rozwiazania umowy zawsze
    > wysyla listem zwyklym?
    List zwykły nie jest dowodem doręczenia w przypadku sprawy w sądzie.
    Bank powinien wysłać "ostateczne wezwanie do zaplaty" listem
    poleconym za potwierdzeniem odbioru.

    > Oczywiscie jako klient zdaje sobie sprawe, ze w przypadku spoznienia sie ze
    > splata raty zostana naliczone odsetki, jak rowniez ze moge poniesc dodatkowe
    > koszty, tylko musze byc o nich poinformowany.
    Zostałeś poinformowany w umowie (odsetki karne) oraz w aktualnej
    TOiP Twojego Banku (koszty monitu) o konsekwencjach
    opóźnionych spłat.

    Jeżeli chodzi o sługi czas reakcji w wysyłaniu monitów i odpowiedzi:
    - optymistyczny z tego wniosek płynie taki, że nie tylko Ty jesteś
    niesolidny i się opóźniasz ;->