  • 21. Data: 2009-04-22 18:26:13
    Temat: Re: Eurobank - kara za zerwanie lokat, autoryzacja tokenem
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 2009-04-22 10:55, Robert Kois wrote:

    > Ogólnie to śliskie jest. Bank w swoim systemie sam podaje jako _datę
    > założenia_ datę utworzenia lokaty a nie datę jej odnowienia.
    > W TO mamy: "Zerwanie lokaty w ciągu 14 dni od założenia 10 PLN".
    > No i w regulaminie jest: "§ 27 1. Okres lokaty rozpoczyna sie w dniu
    > przyjecia dyspozycji przez Bank.". Bank przyjął dyspozycję w momencie
    > założenia lokaty.
    >
    > Ktos ma ochote pobawić się w reklamacje i wymóc na banku zmianę regulaminu
    > albo TO? ;)

    Nie jest przypadkiem tak, że przedłużenie lokaty jest w rzeczywistości
    zawarciem nowej umowy lokaty? Data założenia może się nie zmieniać mimo
    odnowień, a data zawarcia umowy o prowadzenie lokaty jest w tym
    przypadku wiążąca i od niej liczy się 14 dni. Nie wiem, czy takie
    pojęcia rozróżnia regulamin.

    Jacek

  • 22. Data: 2009-04-23 06:58:09
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Wed, 22 Apr 2009 20:26:13 +0200, XYZ napisał(a):

> [...]
    > odnowień, a data zawarcia umowy o prowadzenie lokaty jest w tym
    > przypadku wiążąca i od niej liczy się 14 dni. Nie wiem, czy takie

    Lokata po odnowieniu ma taki sam numer i datę założenia. Bank może się
    bronić tym:
    § 24 1. Lokata terminowa oznacza srodki pienieżne zdeponowane w Banku na
    zadeklarowany w momencie zakładania lokaty okres.

    Ale ogólnie to powinni usciślić to w regulaminie :)

    --
    Kojer

  • 23. Data: 2009-04-23 10:23:57
    Od: "Mariusz " <m...@g...pl>

    Kurde, a nie ma kogos kto to przerabial, tzn mial lokate 7dniowa odnawialna i
    ja zakonczyl?? Przeciez to jest PARODIA zeby w przypadku 7dniowej lokaty
    dzialal przepis o 10dniach od daty zalozenia lokaty!!!!
    Nie moge w to uwierzyc - o tym ze Eurobank chcial mnie oszukac na lokacie
    negocjowanej (po dniu od zalozenia lokaty jej oprocentowanie zmienilo sie na
    nizsze) nie chcialo mi sie pisac bo uwazalem ze to jakis blad albo
    niedopatrzenie. Ale widze ze do tego banku trzeba z kazda sprawa podchodzic
    jak do jeza...
    Jest tu ktos z EB - nie mozna tego zmienic???

  • 24. Data: 2009-04-23 11:35:09
    Od: zgred <z...@n...com>

    Bartnick pisze:
> [...]
    >
    > Niestety wychodzi na to, że jedynym sposobem na ominięcie opłaty jest zmiana
    > jej na nieodnawialną i zaczekanie do końca.

    A ja również zadałem Eurobankowi podobne pytanie "pocztą wewnętrzną" i
    otrzymałem co następuje:

    Szanowny Panie,

    Uprzejmie informujemy, że w przypadku lokaty odnawialnej 7 - dniowej
    opłata wysokości 10 PLN za jej zerwanie, nie jest pobierana w przypadku
    gdy Lokata jest przynajmniej raz odnawiana. Zgodnie z przesłanym przez
    Pana przykładem taką lokatę można zerwać bez konsekwencji w postaci
    opłaty karnej już 8 dnia od daty założenia pierwszej lokaty.

    ... Eurobank ma schizofrenię... :P

    Żeby się kto nie czepiał, dołączam moje zapytanie:
    Czy w niżej opisanej sytuacji będę obciążony opłatą za zerwanie lokaty:

    - Dnia 1.05 (data przykładowa, załóżmy, że jest to dzień roboczy)
    zakładam lokatę z % zmiennym, 7-dniową, odnawialną
    - Lokata odnawia się 8.05, następnie 15.05. Na liście lokat jako data
    założenia lokaty nadal figuruje 1.05 (proszę o korektę, jeśli moje
    założenia są błędne)
    - Zrywam lokatę przed jej kolejnym odnowieniem. Załóżmy, że 19.05.
    Załóżmy, że wszystkie użyte w przykładzie daty są dniami roboczymi. Od
    założenia lokaty minęło 18 dni.
    Czy w takim przypadku zostanę obciążony opłatą 10zł za zerwanie lokaty?

    --
    Dziękuję, pozdrawiam. Zgred.

  • 25. Data: 2009-04-23 12:32:06
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "zgred" news:gspjt9$pct$1@atlantis.news.neostrada.pl

    [ciach]

    Podobny burdel to chyba tylko w mBanku można jeszcze spotkać ;)
    A już chciałem bliżej się związać z eurobankiem. Dzięki takim wpisom zostanę
    przy swoich obecnych "wybrankach" :)

  • 26. Data: 2009-04-23 12:43:45
    Od: zgred <z...@n...com>

    Valdi.Pavlack pisze:
> [...]
    >
    > Podobny burdel to chyba tylko w mBanku można jeszcze spotkać ;)
    > A już chciałem bliżej się związać z eurobankiem. Dzięki takim wpisom zostanę

    ... ale w mBanku nie ma takich wygodnych lokat antybelkowych i takiego %!

    Pochwal się które-to te Twoje wybranki, to zajrzymy im pod kołderkę ;)

    Popatrz na to pozytywnie. :)
    Wyszło "na nasze", tzn interpretacja korzystniejsza dla klienta, niż
    pierwotnie tutaj w dyskusji zakładaliśmy.

    ... a największego burdelu, to doświadczyłem w xxx-BP. Kont w różnych
    bankach miałem-ci-ja, że nie zliczę i nigdzie nie było gorzej.

    --
    Dziękuję, pozdrawiam. Zgred.

  • 27. Data: 2009-04-23 12:52:24
    Od: kisio <k...@o...pl>

    Mariusz pisze:
> [...]
    > jak do jeza...
    > Jest tu ktos z EB - nie mozna tego zmienic???

    Zrywałem ostatnio 2 lokaty 7-dniowe.
    Skończyło się bez pobrania 2x10zł kary.
    Lokaty wcześniej odnowiły się po 4 razy.
    kisio

  • 28. Data: 2009-04-23 12:56:04
    Od: Peet <w...@y...com>

    Mariusz pisze:
    > Kurde, a nie ma kogos kto to przerabial, tzn mial lokate 7dniowa odnawialna i
    > ja zakonczyl?? Przeciez to jest PARODIA zeby w przypadku 7dniowej lokaty
    > dzialal przepis o 10dniach od daty zalozenia lokaty!!!!

    Edytujesz lokatę i ustawiasz powrót pieniędzy na konto po zakończeniu.

  • 29. Data: 2009-04-23 17:15:36
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 2009-04-23 14:52, kisio wrote:
    > Zrywałem ostatnio 2 lokaty 7-dniowe.
    > Skończyło się bez pobrania 2x10zł kary.
    > Lokaty wcześniej odnowiły się po 4 razy.
    O! Myślę, że ta odpowiedź kończy nasze dywagacje.

  • 30. Data: 2009-06-16 22:08:43
    Od: kaka <k...@o...pl>

    On 22 Kwi, 06:58, bzdreg <b...@n...com> wrote:

    > Dostałem na ten temat 2 sprzeczne odpowiedzi. Jedną od "czata", drugą od
    > pracownika oddziału banku. Niestety, żadnej nie zapisałem na dysku.
    > Jedna była jw, tzn tak, jak rozumiesz - mniej wygodna dla klienta. Druga
    > - że po drugim automatycznym odnowieniu 7-dniowej, "kary" za zerwanie
    > już nie ma. Jest tylko % = 1% od ostatniej kapitalizacji.
    >
    > Może ktoś dociekliwy przyciśnie odpowiednią panienkę i poda tutaj
    > odpowiedź z jej nazwiskiem, datą i godziną rozmowy? :)

> [...]

    Za zerwanie lokaty odnowionej nie jest pobierana żadna opłata. Tak
    więc już po ośmiu dniach, czyli po pierwszym odnowieniu lokaty, możesz
    zerwać ją bezprowizyjnie.