    From: <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Eurokonto (Pekao S.A.) - zapis na wypadek śmierci
    Date: 19 Jun 2002 11:37:52 +0200

    Witam!

    Doradziłem pewnemu małżeństwu (mającym Eurokonto "małżeńskie" w Pekao S.A.) aby
    ustanowili zapis bankowy na wypadek śmierci. Wiadomo - różne przypadki losowe
    się zdarzają...
    Owo małżeństwo udało się do banku i... niestety - pani "za ladą" powiedziała,
    że tak i owszem zapisu można dokonać ale tylko w przypadku Eurokonta "z jednym
    właścicielem", więc nie "małżeńskiego" (dwoje współwłaścicieli). Dodam jeszcze,
    że skoro nie można dokonać zapisu w relacji małżonek-małżonek, to próbowali w
    relacji małżeństwo (współwłaściciele konta) - pełnoletnie dziecko. Też nie
    można.
    Z tego co wiem (jeśli się mylę - proszę o sprostowane) w przypadku śmierci
    jednego z współwaścicieli konta bank stawia do dyspozycji drugiego
    współwłaściciela 50% środków, a reszta - w zależności od wyników postępowania
    spadkowego.
    Co Szanowni Grupowicze na to? Dla mnie to są kpiny z klientów. Przecież każdy
    powinien mieć prawo do swobodnego dysponowania pieniędzmi zgromadzonymi na
    koncie, a ustanawiając odpowiedni zapis - ironicznie można mówić - że nawet po
    własnej śmierci...

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex