  • 1. Data: 2010-01-06 09:05:03
    Temat: FBI radzi: do e-bankowości powinien być oddzielny kompute
    Od: "tomek" <a...@m...pl>

    mam nadzieje z wdrożymy to też domach

    http://technologie.gazeta.pl/technologie/1,82011,742
    0286,FBI_radzi__do_e_bankowosci_powinien_byc_oddziel
    ny.html

  • 2. Data: 2010-01-06 09:31:35
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 6 Sty, 10:05, "tomek" <a...@m...pl> wrote:
    > mam nadzieje z wdro ymy to te domach
    >
    > http://technologie.gazeta.pl/technologie/1,82011,742
    0286,FBI_radzi__d...

    może wystarczy oddzielny profil w "wine" ;)

  • 3. Data: 2010-01-06 09:52:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    tomek pisze:
    > mam nadzieje z wdrożymy to też domach
    >
    > http://technologie.gazeta.pl/technologie/1,82011,742
    0286,FBI_radzi__do_e_bankowosci_powinien_byc_oddziel
    ny.html

    Zawsze mi się wydawało, że system bankowy USA jest w tyle za Europą,
    może faktycznie zabezpieczenia tam stosowane są na tyle zacofane, że
    tylko albo się powiesić, albo korzystać z osobnego komputera (i zmieniać
    go na nowy co miesiąc).

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2010-01-06 10:30:20
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 6 Sty, 10:05, "tomek" <a...@m...pl> wrote:
    > mam nadzieje z wdro ymy to te domach
    >
    > http://technologie.gazeta.pl/technologie/1,82011,742
    0286,FBI_radzi__d...

    Znacznie prostsze jest użycie płyty typu "LiveCD" (np. z linuksem).
    Przed keyloggerem zainstalowanym w "macierzystym" systemie zabezpieczy
    to w 100%. Nie zabezpieczy przed przechwytywaniem haseł przez hardware
    (spreparowany BIOS, keylogger w klawiaturze), ale to da się zapewnić
    chyba jedynie poprzez fizyczne zabezpieczenie maszyny.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 5. Data: 2010-01-06 13:22:11
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    Jarek Andrzejewski wrote:

> [...]
    > (spreparowany BIOS, keylogger w klawiaturze), ale to da się zapewnić
    > chyba jedynie poprzez fizyczne zabezpieczenie maszyny.

    ostatnio flashowalem nowy bios na plycie asusa z poziomu gui winxp64.
    powiem szczerze, ze troche przeraza mnie fakt, ze microsoft daje takie
    mozliwosci grzebania po biosie aplikacjom z przestrzeniu uzytkownika.

  • 6. Data: 2010-01-06 13:50:41
    Od: Sebastian <n...@n...com>

    W dniu 2010-01-06 14:22, Paweł pisze:

    > ostatnio flashowalem nowy bios na plycie asusa z poziomu gui winxp64.
    > powiem szczerze, ze troche przeraza mnie fakt, ze microsoft daje takie
    > mozliwosci grzebania po biosie aplikacjom z przestrzeniu uzytkownika.

    To raczej Asus dał w swoich sterownikach furtkę do takich operacji.

  • 7. Data: 2010-01-06 15:14:54
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:

> [...]
    > może faktycznie zabezpieczenia tam stosowane są na tyle zacofane, że
    > tylko albo się powiesić, albo korzystać z osobnego komputera (i

    Kontynent nie ma tu nic do rzeczy, zagrozenia w Europie sa prawie
    identyczne. BTW spotkalem sie z praktyka uzywania osobnego komputera
    (osobnej sieci komputerowej) do zastosowan bankowych, w Polsce.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 8. Data: 2010-01-06 15:18:00
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jarek Andrzejewski <p...@g...com> writes:

> [...]
    > (spreparowany BIOS, keylogger w klawiaturze), ale to da się zapewnić
    > chyba jedynie poprzez fizyczne zabezpieczenie maszyny.

    BIOS to raczej software. Bardzo latwo zmodyfikowac.
    BTW w typowym pececie jest duzo wiecej pamieci, ktore mozna
    zmodyfikowac: flash ROMy na dyskach (dyski robia przeciez DMA do pamieci
    RAM maszyny), na kartach graficznych, ew. na innych kartach rozszerzen
    (np. SATA). Dodatkowe kanaly dostepu np. firewire, bardzo wygodny.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 9. Data: 2010-01-06 15:33:47
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Sebastian <n...@n...com> writes:

    > To raczej Asus dał w swoich sterownikach furtkę do takich operacji.

    Specyfikacje dostepu (sprzetowego) do flash ROMow sa dosc jawne, a nawet
    gdyby nie byly, to da sie to latwo przesledzic. Sterowniki to tylko
    pomoc dla uzytkownika.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2010-01-06 18:09:23
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Krzysztof Halasa" news:m3tyuz1d01.fsf@intrepid.localdomain

    > Kontynent nie ma tu nic do rzeczy, zagrozenia w Europie sa prawie
    > identyczne. BTW spotkalem sie z praktyka uzywania osobnego komputera
    > (osobnej sieci komputerowej) do zastosowan bankowych, w Polsce.

    Ja tak robię :]