  • 11. Data: 2010-01-06 19:37:04
    Temat: Re: FBI radzi: do e-bankowości powinien być oddzielny kompute
    Od: "cezarys" <c...@X...pl>

    Użytkownik "tomek" <a...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:hi1jok$b5u$1@news.onet.pl...
    > mam nadzieje z wdrożymy to też domach
    >
    > http://technologie.gazeta.pl/technologie/1,82011,742
    0286,FBI_radzi__do_e_bankowosci_powinien_byc_oddziel
    ny.html
    Aliści tak czynię :) Na vmware stoi. Używam tylko do banku i podpisu
    CEzarys

  • 12. Data: 2010-01-07 17:16:24
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Krzysztof Halasa napisał(a) w wiadomości: ...

    >Specyfikacje dostepu (sprzetowego) do flash ROMow sa dosc jawne, a nawet
    >gdyby nie byly, to da sie to latwo przesledzic. Sterowniki to tylko
    >pomoc dla uzytkownika.

    Tu chodzi prawdopodobnie o to, że skoro można z poziomu użytkownika
    systemu, to możliwe dla każdego programu w tym systemie w tym dla
    intruza (np. trojan).
    Sterowniki są potrzebne aby umożliwić pewny dostęp do sprzętu w systemach,
    które domyślnie tego nie przewidują (lub wręcz zabraniają). To narzędzie
    i furtka jednocześnie.
    Bezpieczniejsze wydaje się majstrowanie przy pomocy narzędzia
    niezależnego od użytkowanego systemu, np. stara dyskietka z systemem
    DOSopodobnym.
    Tylko, że jak na razie mam wątpliwości, czy ew. modyfikacje BIOS byłyby
    złodziejom przydatne. Po starcie systemu i tak system przejmuje kontrolę
    nad kompem. To nie czasy DOS-a, który korzystał z BIOS np. przy dostępie
    do dysków, a cały obszar pamięci był dostępny dla każdego.

    Arek

  • 13. Data: 2010-01-07 20:01:42
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid> writes:

    > Tu chodzi prawdopodobnie o to, że skoro można z poziomu użytkownika
    > systemu, to możliwe dla każdego programu w tym systemie w tym dla
    > intruza (np. trojan).

    Trojan zawsze moze to zrobic - tak jak napisalem, to nie jest wiedza
    tajemna i przed autorami trojanow stoja zdecydowanie bardziej
    interesujace problemy niz ten.

    > Bezpieczniejsze wydaje się majstrowanie przy pomocy narzędzia
    > niezależnego od użytkowanego systemu, np. stara dyskietka z systemem
    > DOSopodobnym.

    Tylko uciazliwe dla uzytkownika.

    > Tylko, że jak na razie mam wątpliwości, czy ew. modyfikacje BIOS byłyby
    > złodziejom przydatne.

    Teoretycznie, bardzo. Praktycznie, pewnie maja w czym wybierac bez tego.

    > Po starcie systemu i tak system przejmuje kontrolę
    > nad kompem. To nie czasy DOS-a, który korzystał z BIOS np. przy dostępie
    > do dysków, a cały obszar pamięci był dostępny dla każdego.

    Roznica nie jest zasadnicza, w dalszym ciagu BIOS steruje wszystkim, na
    co tylko ma ochote. Zwlaszcza w typowych przypadkach - np. ACPI, SMM.
    --
    Krzysztof Halasa