  • 1. Data: 2003-06-09 07:24:06
    Temat: Fortis Bank padl ofiara e-oszustow!!!!!
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    http://www.bankier.pl/wiadomosci/article.html?articl
    e_id=756693

    hihihi - czekam na komentarze ;) Zwlaszcza dot. ostatniego akapitu ;)

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankowosci

  • 2. Data: 2003-06-09 09:16:30
    Temat: Re: Fortis Bank padl ofiara e-oszustow!!!!!
    Od: Jurgen <n...@s...me>

    On Mon, 9 Jun 2003 09:24:06 +0200, "Michał 'Amra' Macierzyński"
    <m...@p...pl> wrote:

    >http://www.bankier.pl/wiadomosci/article.html?artic
    le_id=756693

    na glupote ludzka jesio ni
    --
    pozdrawiam
    Jurekkt lekarstwa nie wynalazl :)

  • 3. Data: 2003-06-09 09:24:04
    Od: Jurgen <n...@s...me>

    On Mon, 09 Jun 2003 11:16:30 +0200, Jurgen <n...@s...me> wrote:

    ale sie pokopalo :)))

    powinno byc

    na glupote ludzka jesio nikt lekarstwa nie wynalazl :)

    --
    pozdrawiam
    Jurek

  • 4. Data: 2003-06-09 10:26:27
    Od: "tatko1971" <t...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości news:bc1ci9$sfk$1@news.onet.pl...
> [...]
    e_id=756693

    > hihihi - czekam na komentarze ;) Zwlaszcza dot. ostatniego akapitu ;)

    nie podoba mi się tytuł, to nie fortis bank padł ofiarą oszustów a
    ewentualnie jego klienci i nie ma tu żadnej winy banku.
    wina jest tylko klienta, że podaje swoje dane na dziwnych stronach.

  • 5. Data: 2003-06-09 11:06:13
    Od: "bwwald" <b...@w...onet.pl>

    Użytkownik "tatko1971" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > nie podoba mi się tytuł, to nie fortis bank padł ofiarą oszustów

    IMO bank jednak jest ofiarą w myśl powiedzenia "Nie ważne, czy ty ukradłeś,
    czy ukradli tobie. Ważne jest tylko jest to, że zamieszany jesteś w
    kradzież". Przynajmniej większość niedoinformowanych klientów tak sądzi.
    Dlatego bank padł ofiarą oszustów, którzy przyczynili się do zrobienia jemu
    niechcianej "reklamy".

    Waldek

  • 6. Data: 2003-06-09 11:10:32
    Od: "tatko1971" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bwwald" <b...@w...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kradzież". Przynajmniej większość niedoinformowanych klientów tak sądzi.
    > Dlatego bank padł ofiarą oszustów, którzy przyczynili się do zrobienia

    zgadzam się z tobą, ale Pan Amra jest autorem artykułu, którego tytuł nie
    odpowiada prawdzie, chyba że w artykule jest coś takigo co napisałeś
    powyżej, a nie jest. Uważam, że tytuł nie odpowiada treści i jest naciągany
    (taki tytuł spowoduje zwiększenie poczytności artykułu).

  • 7. Data: 2003-06-09 11:13:16
    Od: "Paweł - sklep.pko.pl" <p...@u...pko.pl>

> [...]
    > kradzież". Przynajmniej większość niedoinformowanych klientów tak sądzi.
    > Dlatego bank padł ofiarą oszustów, którzy przyczynili się do zrobienia

    no i przy okazji tytuł "bank padł ofiarą oszustów' jest dużo bardziej
    poczytny i ciekawy niż odpowiadający stanowi faktycznemu tytuł "paru
    oszustów chciało zarobić ale im się nie udało"

  • 8. Data: 2003-06-09 11:56:55
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    tatko1971 wrote:
> [...]
    > napisałeś powyżej, a nie jest. Uważam, że tytuł nie odpowiada treści
    > i jest naciągany (taki tytuł spowoduje zwiększenie poczytności

    Masz calkowita racje.
    Ale chyba zgodzisz sie ze dobry tytul to polowa sukcesu?
    Polecam Onet.pl - Minister zlodziejem
    Zona prezydenta mowi o zdradzie., 11 policjantow zabitych przez
    zloczyncow - przeciez to na tej samej zasadzie dziala.

    A czy tak bardzo nie zgadza sie ze stanem faktycznym?
    No przeciez jak podrobia twoj podpis na czeku, ale uda sie to wykryc -
    to kto jest ofiara?
    Sam przeciz bedziesz mowil - chcieli podrobic moj czek.

    Z calej tej historii - brawa dla fortisa, ze szybko wykryl podrobke.

  • 9. Data: 2003-06-09 12:13:47
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    bc1ci9$sfk$...@n...onet.pl,
    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>:
    > http://www.bankier.pl/wiadomosci/article.html?articl
    e_id=756693

    > hihihi - czekam na komentarze ;) Zwlaszcza dot. ostatniego akapitu ;)

    Przydaloby sie wyjasnienie samego mechanizmu oszustwa, bo nie jest on dla
    wszystkich oczywisty. Skad klientowi przychodzi do glowy akurat probowac
    logowac sie na takiej nowej stronie - przypadkiem tam trafia?

    --
    Robert

  • 10. Data: 2003-06-09 12:23:02
    Od: "Paweł - sklep.pko.pl" <p...@u...pko.pl>

    > Przydaloby sie wyjasnienie samego mechanizmu oszustwa, bo nie jest on dla
    > wszystkich oczywisty. Skad klientowi przychodzi do glowy akurat probowac
    > logowac sie na takiej nowej stronie - przypadkiem tam trafia?

    dla mnie np. jest on całkowicie oczywisty - działa statystyka - gwarantuję
    Ci że gdybyś miał jakąś domenę typu mbank.com - to codziennie przynajmniej z
    kilku klientów próbowałoby Ci się zalogować (a jeśli do tego ta witryna
    byłaby uderzająco podobna do mbank.com.pl to sukces murowany

    w każdej większej populacji jest jakis procent osób które sie na czymś nie
    znają, kilka takich które są inteligentne inaczej itd.
    Skoro są ludzie którzy potrafią przelać nieznanemu nigeryjczykowi
    kilkanaście tysięcy dolarów to dlaczego nie mieliby podać swojego hasła na
    podobnie wyglądającej stronie o całkiem prawdopodobnej nazwie

    dochodzi do tego jeszcze możliwa działałnośc marketingowa oszustów którzy
    mogą chcieć rozreklamowac taki adres