    From: "Paweł - sklep.pko.pl" <p...@u...pko.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Fortis Bank padl ofiara e-oszustow!!!!!
    Date: Mon, 9 Jun 2003 14:23:02 +0200

    > Przydaloby sie wyjasnienie samego mechanizmu oszustwa, bo nie jest on dla
    > wszystkich oczywisty. Skad klientowi przychodzi do glowy akurat probowac
    > logowac sie na takiej nowej stronie - przypadkiem tam trafia?

    dla mnie np. jest on całkowicie oczywisty - działa statystyka - gwarantuję
    Ci że gdybyś miał jakąś domenę typu mbank.com - to codziennie przynajmniej z
    kilku klientów próbowałoby Ci się zalogować (a jeśli do tego ta witryna
    byłaby uderzająco podobna do mbank.com.pl to sukces murowany

    w każdej większej populacji jest jakis procent osób które sie na czymś nie
    znają, kilka takich które są inteligentne inaczej itd.
    Skoro są ludzie którzy potrafią przelać nieznanemu nigeryjczykowi
    kilkanaście tysięcy dolarów to dlaczego nie mieliby podać swojego hasła na
    podobnie wyglądającej stronie o całkiem prawdopodobnej nazwie

    dochodzi do tego jeszcze możliwa działałnośc marketingowa oszustów którzy
    mogą chcieć rozreklamowac taki adres