  • 1. Data: 2010-08-19 09:57:09
    Temat: Francja - autostradowa ciekawostka z PolbankEra w tle
    Od: luc <b...@g...net>

    Wróciłem z wakacji i w skrzynce czekał na mnie wyciąg dla tytułowej
    KK. Sprawdzam świstki potwierdzające dokonane operacje i tu moje
    zdziwienie - na wyciągu zsumowano dwie z nich w jedną transakcję. Były
    to opłaty za autostradę - oczywiście transakcje odbyły się bez podpisu/
    podawania PINu. SMS potwierdzający od Polbanku też dla nich nie
    przyszedł. Jakiego typu były te transakcje, że operator autostrady
    mógł sobie je zagregować? Spotkał się ktoś z czymś takim wcześniej?

    PS Polbank kontra Multibank - 1 EURO za 3,96 pln kontra 4,10 pln.
    PPS Na Ponad 50 transakcji KK Polbank zawiodła dwa razy. Nie chciała
    działać na automatycznych stacjach benzynowych. Chyba przydałby się
    chip i PIN offline ;-)

    pzdrwm
    luc

  • 2. Data: 2010-08-20 12:36:51
    Od: "Seba" <b...@g...pl>

    luc <b...@g...net> napisał(a):
    SMS potwierdzaj=B1cy od Polbanku te=BF dla nich nie
    > przyszed=B3. Jakiego typu by=B3y te transakcje, =BFe operator autostrady
    > m=F3g=B3 sobie je zagregowa=E6? Spotka=B3 si=EA kto=B6 z czym=B6 takim
    wcze=
    > =B6niej?

    transakcje bez autoryzacji, jesli obydwie oplaty przechodzily przez tego
    samego uslugodawce (ten sam operator autostrad) to mogl sobie je połączyć i
    wyslac jako jedno obciązenie

  • 3. Data: 2010-08-20 20:32:42
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Seba pisze:

> [...]
    > samego uslugodawce (ten sam operator autostrad) to mogl sobie je połączyć i

    Mógł?

    A jak klient złoży reklamację, że takiej transakcji nigdy nie wykonywał,
    to co? Niech teraz udowodnią, że wykonywał...

    --
    MiCHA

  • 4. Data: 2010-08-20 21:19:46
    Od: "Seba" <b...@g...pl>

    Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> napisał(a):

    > Mógł?
    >
    > A jak klient złoży reklamację, że takiej transakcji nigdy nie
    wykonywał,
    > to co? Niech teraz udowodnią, że wykonywał...

    to bedzie kłamał, musiałby do tego sciemnic ze mu np ukradli karte.
    normą jest łączenie kilku kwot w jedną - kup np 3 bilety lotnicze w
    lufthansie, bedziesz mial 3 autoryzacje na kazdy bilet osobno a zaksiegują 1
    kwotę na sumę 3 biletow.

  • 5. Data: 2010-08-21 06:24:16
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Seba pisze:

    > wykonywaĹ?, to co? Niech teraz udowodniÄ?, Ĺźe wykonywaĹ?...
    >>
    > to bedzie kłamał,

    Gdzie dostrzegasz kłamstwo w stwierdzeniu "Nie wykonywałem operacji
    kartą w tym miejscu na tą kwotę."?

> [...]
    > normą jest łączenie kilku kwot w jedną - kup np 3 bilety lotnicze w
    > lufthansie, bedziesz mial 3 autoryzacje na kazdy bilet osobno a zaksiegują 1

    Nigdy mi się to nie zdarzyło, a biletów kupuję po kilkanaście w roku...

    --
    MiCHA

  • 6. Data: 2010-08-21 11:08:08
    Od: "Seba" <b...@g...pl>

    Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> napisał(a):

    > Gdzie dostrzegasz kłamstwo w stwierdzeniu "Nie wykonywałem operacji
    > kartą w tym miejscu na tą kwotę."?

    klamstwo wyjdzie na jaw po zamowieniu dokumentow transakcji, bedzie tam
    informacja jakie transakcje (gdzie dokonane i na jaką kwote) skladają sie na
    zaksiegowaną kwotę. Reklamowac oczywiscie mozesz zawsze, kwestia tego czy
    potrafilbys wciskac kit ze to nie ty, ja bym nie potrafil

    > Nigdy mi się to nie zdarzyło, a biletów kupuję po kilkanaście w
    roku...

    a mi sie zdarzalo, w lufthansie wlasnie najczesciej (z tego co sie
    dowiedzialem ich system biletowy - amadeus czy jakos tak - sumuje bilety
    kupione jedna kartą w jednej sesji i rozlicza jako calosc mimo ze
    autoryzacje byly zakladane osobno. nie jest to dobre rozwiązanie dla banku
    (bo nie matchują sie autoryzacje z obciążeniami i zostają blokady na bilety
    pomimo zaksiegowania calej kwoty) ale kto im podskoczy..

  • 7. Data: 2010-08-21 14:25:56
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Seba pisze:

    > klamstwo wyjdzie na jaw po zamowieniu dokumentow transakcji,

    Żadne *kłamstwo* na jaw nie wyjdzie, bo żadnego kłamstwa nie ma. Klient
    takiej transakcji nie wykonywał i już. Po rozpatrzeniu reklamacji co
    najwyżej nie zostanie ona uznana (i słusznie), ale żadnych podstaw do
    posądzenia o cokolwiek klienta nie ma.

    --
    MiCHA

  • 8. Data: 2010-08-21 16:12:43
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 19 Sie, 11:57, luc <b...@g...net> wrote:
> [...]
    > przyszedł. Jakiego typu były te transakcje, że operator autostrady
    > mógł sobie je zagregować? Spotkał się ktoś z czymś takim wcześniej?
    Co do braku PINu i podpisu, to tak samo jest przy płaceniu w Londynie
    za bilety na metro.

  • 9. Data: 2010-08-23 20:49:12
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > PPS Na Ponad 50 transakcji KK Polbank zawiodła dwa razy. Nie chciała
    > działać na automatycznych stacjach benzynowych. Chyba przydałby się

    nie, na tych automatach tylko działają rodzime karty - też to kiedyś
    przerabiałem

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 10. Data: 2010-08-24 07:19:58
    Od: luc <b...@g...net>

    On 23 Sie, 22:49, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    > nie, na tych automatach tylko działają rodzime karty - też to kiedyś
    > przerabiałem

    Wyłożył się też czarny AQ i różowy Open.
    A mbankowy delfinek z chipem zadziałał :-)

    pzdrwm
    luc