  • 11. Data: 2009-03-12 16:05:38
    Temat: Re: Frank i jedyna osoba niezadowolona ze spadku kursu
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik <z...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:gpbb3j$dbp$1@inews.gazeta.pl...

    > J a s n e. Nawet nie chce mi się samemu tłumaczyć różnicy.

    Przecież to są synonimy.

    http://www.leonis.pl/slownik/kredyt-denominowany.htm
    http://dom.gazeta.pl/prawo/1,77962,3828965.html
    http://500m.pl/slownik4,k,kredyt-denominowany-indeks
    owany,430.htm
    http://www.rhb.pl/modules.php?name=Content&pa=showpa
    ge&pid=29#9

    A resztę wyszukaj sam wbijając słowa kluczowe kredyt indeksowany,
    denominowany.

  • 12. Data: 2009-03-12 17:03:56
    Od: " " <z...@N...gazeta.pl>

    Są dwa typy kredytów, ale ty o tym nie masz pojęcia.
    Świadczy o tym np. twój post z 16:53.

    Nordea, fortis czy bzwbk dają kredyty, gdzie w umowie masz wartość w -
    przyjmijmy - CHF, która jest przeliczana na pln w dniu wyplaty kredytu.

    A np. kiedyś millennium i cała masa innych banków dawały kredyty, które
    miały w umowach wartość w pln i w momencie wypłaty była ona przeliczna na
    walutę.

  • 13. Data: 2009-03-12 17:13:10
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

> [...]
    >
    > A np. kiedyś millennium i cała masa innych banków dawały kredyty, które
    > miały w umowach wartość w pln i w momencie wypłaty była ona przeliczna na

    Możliwe, jednak jak pisałem wcześniej - "denominowany" i "indeksowany"
    używane są w nomenklaturze bankowej jako synonimy, więc może to wprowadzać
    w błąd. Co zresztą widać z innych wypowiedzi w tym wątku.
    Nie żołądkuj się zatem, bo nie ma powodu, a złość piękności szkodzi :)

  • 14. Data: 2009-03-12 17:28:18
    Od: Radzik <r...@r...pl>

    i...@w...pl pisze:
    > Witam,
    > Jestem wyjatkowym pechowcem ktory podpisal przedwczoraj umowe
    > kredytowa z Deutsche, CHF.
    już współczujemy, większego bagna niż DB nie ma...

  • 15. Data: 2009-03-12 17:37:02
    Od: Radzik <r...@r...pl>

    Baloo pisze:
    > Jak znam zycie, to w umowie masz zapis "zostaje udzielony kredyt w
    > wysokosc xxx tys. PLN indeksowany do CHF". A jesli nie, to szczerze
    > mówiac nie wiem, co podpowiedziec.
    w po&$%&$ DB jest kredyt: xxx tys. CHF. Również raty i hipoteki są
    określane wyłącznie w CHF.

    Nie ma ani denominowany ani indeksowany, ale jest denominowany.

  • 16. Data: 2009-03-12 18:33:15
    Od: MacGregor <M...@p...onet.pl>

    Emka pisze:
    > <i...@w...pl> napisal

    Przykre :-(

    > O ile wiem, to kredyt walutowy bierze sie w okreslonej liczbie zlotych,
    > ale indeksowanych potem do franków, a nie na odwrót.
    > Jesli zalozmy mieszkanie kosztuje 200 tys PLN, to kredyt bierze sie na
    > 200 tys. PLN, a nie na 66 tys CHF. Gdyby bylo inaczej to w ten sposób
    > nigdy nie bylbys w stanie przewidziec, w jakim stopniu "wahnie" Ci sie
    > kurs od dnia podpisania umowy do dnia wyplaty kredytu. Upewnij sie, czy
    > nie dziala to w taki wlasnie sposób i jaki masz zapis w umowie.

    Obawiam się, że tu opisujesz kredyt indeksowany CHF, a nie "w" CHF.
    Ja miałem tak, że przyznali mi kredyt w CHF, a wyłata po miesiącu dała
    mi więcej zł niż potrzebowałem (przydały sie na inny cel;-))
    --
    Pozdrawiam,
    Macgregor

  • 17. Data: 2009-03-12 18:57:28
    Od: "Przemek Budzyński" <b...@N...gazeta.pl>

    i...@w...pl napisał(a):

> [...]
    > mieszkania zabraknie calkiem sporej sumy ktorej ja nie posiadam.
    > (Kwota frankow na umowie zostala ustalona w srode, po dzisiejszym

    jakieś to dziwne. Myślałem, że podpisuje się kredyt na ilość złotych, a potem
    masz do spłacenia tyle a tyle franków po kursie dnia wypłaty....

  • 18. Data: 2009-03-12 19:11:18
    Od: "Filip Lach" <f...@N...gazeta.pl>

    Baloo <b...@o...eu> napisał(a):

> [...]
    >

    > A czy mozesz przytoczyc konkretny fragment z umowy mówiacy, ze "zostaje
    > udzielony kredyt w wysokosci xxx tys. CHF" albo cos w ten desen? Bo
    > szczerze mówiac troche ciezko uwierzyc, ze faktycznie udzielono Ci kredytu
    > w walucie obcej. Jesli tak, to bardziej by Ci sie oplacalo miec konto
    > walutowe, aby bank mógl wyplacic transze w walucie, a nie w przeliczeniu na
    > PLN.
    >
    > Jak znam zycie, to w umowie masz zapis "zostaje udzielony kredyt w wysokosc
    > xxx tys. PLN indeksowany do CHF". A jesli nie, to szczerze mówiac nie wiem,

    Ja w umowie z Nordea mam zapisaną ilość Franków jaką pożyczam od banku, a nie
    złotych, tak samo wpisaną hipotekę we Frankach. I zapisy o tym, że spłata
    następuje we Frankach. Na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przeze mnie
    bankowi, bank w określonym dniu (dzisiaj, hehe) pobiera z rachunku walutowego
    Franki. Na to konto walutowe pobiera sobie po kursie publikowanym z konta
    złotówkowego odpowiednią liczbę złotych. Tak więc operacja wygląda tak: Z
    konta PLN na konto CHF z konta CHF na rachunek kredytu.

  • 19. Data: 2009-03-12 19:21:42
    Od: plusz <p...@g...com>

    On 12 Mar, 15:51, "Emka" <e...@o...eu> wrote:

    > O ile wiem, ..........

    mało wiesz :)

    brałem w GE i w DB - było w walucie

    pewnie w innych bankach jest inaczej, ale akurat te mają walutę (nie
    wiem jak obecnie GE)
    zaleta jest też taka, że w CHF można spłacać :)

    --
    plusz

  • 20. Data: 2009-03-12 20:03:26
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Ależ nie musi mi się nic rozjaśniać, bo to co opisałam wyżej jest niczym
    > innym, jak właśnie kredytem denominowanym (inaczej indeksowanym). Może
    > raczej Ty doczytaj to i owo zanim zaczniesz kogoś pouczać :)
    >
    > Pozdrawiam
    > Emka

    w DB są kredyty walutowe (nie denominowane), miałem taką samą sytuację i
    musiałem kilka tys. dopłacić, ale generalnie zdawałem sobie z tego
    sprawę...gdyby kurs franka wzrósł, wtedy dostałbym więcej plnów, które
    bank przelałby mi na konto lub zaliczył na poczet spłaty kredytu...

    --
    pozdrawiam
    RobertS