  • Data: 2009-09-28 14:25:16
    Temat: Fraud na KK w internecie
    Od: "McMac" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Swego czasu (już ponad rok temu) dotkął mnie problem fraudu na karcie
    kredytowej. Karta to konkretnie Ikea (HSBC).
    Sytuacja wyglądała tak:

    1. Ktoś prawdopodobnie za granicą dokonał płatności w jakimś serwisie
    biletowym na Litwie.
    2. Bank zadzwonił do mnie z pytaniem czy potwierdzam te transakcje.
    Oczywiście nie potwierdziłem, w związku z czym karta została zastrzeżona
    oraz zgłoszona reklamacja.
    3. Bank zażądał zgłoszenia sprawy na policję.
    4. Zgodnie z wymaganiem banku zgłosiłem przestępstwo na policji.
    5. Przez cały ten czas bank nie zaliczał tych transakcji do zadłużenia ani
    odsetek.
    6. Policja umorzyła sprawę.
    7. Bank stwierdził, że z powodu nie wykrycia sprawcy i niemożności
    odzyskania pieniedzy, za transakcje te muszę zapłacić ja.

    Sprawdziłem na szybko jak wygląda odpowiedzialność banku za takie sprawy, i
    wygląda na to że rzeczywiście ja stracę tę kasę.
    Ale czy rzeczywiście? Kwota fraudu to ok. 2 x 360zł

    pozdrawiam
    Maciek