  • 1. Data: 2006-12-04 07:14:06
    Temat: Fundusze Growth i Value
    Od: " Clouddancer" <c...@g...pl>

    Na zachodnich (amerykanskich konkretniej) stronach o funduszach widze np.
    rozgraniczenie funduszy akcji na rodzaje Growth, Value i Blend. Blend jeszcze
    w miare rozumiem, ze to najpewniej cos pomiedzy pierwszymi dwoma, ale czy moze
    ktos mi wyjasnic czym sie roznia fundusze typu "Growth" od "Value"?

    Pzdr, CDD

  • 2. Data: 2006-12-04 10:57:32
    Temat: Re: Fundusze Growth i Value
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    Clouddancer napisał(a):
> [...]
    > ktos mi wyjasnic czym sie roznia fundusze typu "Growth" od "Value"?

    wystarczy przetlumaczyc ww.

    growth to fundusze nastawione na zysk, czyli o wiekszym ryzyku
    value nastawione na wartosc, czyli inwestuja mniej agresywnie

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2006-12-04 20:24:23
    Od: " Clouddancer" <c...@g...pl>

    RobertS <r...@x...pl> napisał(a):

    > wystarczy przetlumaczyc ww.
    >
    > growth to fundusze nastawione na zysk, czyli o wiekszym ryzyku
    > value nastawione na wartosc, czyli inwestuja mniej agresywnie

    Gdyby chodzilo o proste przetlumaczenie, nie pytalbym bo to jeszcze na
    szczescie potrafie. Piszesz ze Growth idzie "na wzrost" a Value kieruje sie
    zwiekszaniem wartosci. Ale... czym jest zwiekszanie wartosci, jak nie
    zwiekszaniem ceny (wzrostem ceny) jednostki uczestnictwa? Chyba nie tedy
    droga, tym bardziej ze o ile pamietam to zarowno jedne jak i drugie fundusze
    byly mutacjami funduszy akcyjnych.

    Pzdr, CDD

  • 4. Data: 2006-12-04 21:25:23
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 4 Dec 2006 20:24:23 +0000 (UTC), " Clouddancer"
    <c...@g...pl> wklepał(-a):

> [...]
    >droga, tym bardziej ze o ile pamietam to zarowno jedne jak i drugie fundusze

    http://www.expander.pl/expander/index.jsp?place=Lead
    11&news_cat_id=22&news_id=10696&layout=3b&page=text
    "Fundusz wybiera bowiem spółki wzrostowe (growth), czyli takie które działają w
    młodych branżach i nie wypłacają dywidendy - cały zysk przeznaczają na
    inwestycje. Przeciwieństwem spółek typu "growth" są spółki "value" i to
    określenie możemy również często znaleźć w nazwach funduszy."