  • 1. Data: 2005-07-29 13:16:34
    Temat: Fundusze inwestycyjne jaki typ jednostki
    Od: "Benek" <b...@t...pl>

    Zastanawiam się co ma na celu różnicowanie jednostek uczestnictwa w
    funduszach na A,B,C itp. Dla przykładu w funduszu X przy typie jednostek A
    prowizja za nabycie wynosi 4 %, nie ma prowizji za odkupienie. Przy typie C
    ten sam fundusz X prowizja za nabycie wynosi 2 % i drugie 2 % za odkupienie.
    Jak na mój gust, przy założeniu, że fundusz będzie zarabiał podejście typu C
    jest droższe dla klienta. Do kogo zatem adresowane są te wariacje? Jakie
    typy jednostek najczęściej kupujecie? Wydaje się, że zapłacenie od razu 4 %
    jest lepsze niż dwa razy po 2 %, gdy druga "rata" płacona jest od większej
    kwoty (inwestując zakładam, że fundusz będzie zarabiał).

    Pozdrawiam
    Damian

  • 2. Data: 2005-07-29 15:09:51
    Temat: Re: Fundusze inwestycyjne jaki typ jednostki
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Benek wrote:
    > Jakie typy jednostek najczęściej kupujecie?

    Ja kupuję jednostki bez prowizji, w mBanku albo Multibanku.
    Płacenie 4% prowizji powoduje że po czasem po roku inwestycja ma rentowność
    lokaty w banku a to nie nie zadowala.

    > Wydaje się, że zapłacenie od razu 4 % jest
    > lepsze niż dwa razy po 2 %, gdy druga "rata" płacona jest od większej
    > kwoty

    Ale jest płacona później - jak kto woli.

    Bogdan B.

  • 3. Data: 2005-08-19 07:34:37
    Od: "Cindy" <c...@w...pl>

    > Zastanawiam się co ma na celu różnicowanie jednostek uczestnictwa w
    > funduszach na A,B,C itp.

    Jednostki typu A są przeznaczone dla "zwyklych" inwestorow - a B i C sa
    uprzywilejowane.
    Sa zwiazane ze spelnieniem okreslonych warunkow, lub zakupie w specjalnym
    programie inwestycyjnym ...