  • 11. Data: 2003-06-06 10:06:48
    Temat: Re: Fundusze inwestycyjne - obligacji i papierow skarbowych
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Znam lepsze, np. fundusze zrownowazone lub stabilnego wzrostu.

    Dlaczego? Moim priorytetem jest bezpieczenstwo i zysk powyzej inflacji.

    > W praktyce jest to firma pa,stwowa.

    Dzieki.

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret
    m...@p...pl

  • 12. Data: 2003-06-06 10:09:18
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > IMO dobrym.
    > Uwaga techniczna: jeden z najlepszych pod wzgledem dotychczasowych efektow
    > GTFI OS ma minimalna pierwsza wplate 2500zl a nastepne min. 500zl. No
    chyba,
    > ze zamierzasz wiecej lokowac miesiecznie - wtedy nie ma problemu...;-)

    A Ty zaryzykowalbys GTFI w perespektywie dlugoterminowej? Czy wogole
    powinienem przejmowac sie, udzialowcami w Towarzystwie, czy wazniejszy jest
    depozytariusz (mam na mysli bezpieczenstwo inwestycji)?

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret
    m...@p...pl

  • 13. Data: 2003-06-06 10:29:42
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Kamil Kosinski wrote:
    > Gielda czy fundusze akcyjne daje wysokie zyski jak sie wstrzelisz we
    > wzrost kursow. Czas inwestowania nie ma nic do rzeczy. mozesz tam
    > zarowno dlugoterminowo stracic jak i krotkoterminowo zyskac.

    ale podobnie jest z innymi instrumentami.
    W dlugim okresie - np 10-20 lat te wystrzelenia powinny byc wyrownanie
    i zminimalizowane.
    Oczywiscie - dywersyfikacja roolez ;)

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankowosci

  • 14. Data: 2003-06-06 10:40:04
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > W duzym skrocie wyglada to tak. takie fundusze mieszaja inwestycje w
    > papiery dluzne z akcjami. Pierwsze zapewniaja, ze jesli nie liczyc
    > miesiac do miesiaca tylko np. rok do roku wartosc j.u. nigdy nie spada.
    > Akcje ciagna zas mocno w gore wartosc j.u. w okresach hossy gieldowej.
    > Poza tym odpowiedni wybor funduszu zrownowazonego lub stabilnego wzrostu
    > powoduje ze jest on bardziej podobny do akcyjnego albo do papierow
    > dluznych, co powinno dodatkowo rozwiac twoje obawy.

    Po co takie zabawy w fundusze zrownowazone. Przeciez wystarczy kupic w
    odpoiwednim momencie dobry fundusz akcyjny ;))

    A powaznie, nie wydaje Ci sie, ze Twoj fundusz zrownowazony moze przyniesc
    wieksze straty niz moj obligacyjny? Przypominam Ci moje priorytety.

    Pozrawiam,
    Maciej Loret
    m...@p...pl

  • 15. Data: 2003-06-06 10:41:39
    Od: Kamil Kosinski <k...@...tak.dalej>

  • 16. Data: 2003-06-06 11:10:25
    Od: Kamil Kosinski <k...@...tak.dalej>

    Maciej Loret wrote:

    > Witam.

    > Po co takie zabawy w fundusze zrownowazone. Przeciez wystarczy kupic w
    > odpoiwednim momencie dobry fundusz akcyjny ;))

    Tylko, ze w funduszach hybrydowych nie musisz sie wlasnie zastanawiac
    kiedy jest ten wlasciwy moment

    > A powaznie, nie wydaje Ci sie, ze Twoj fundusz zrownowazony moze przyniesc
    > wieksze straty niz moj obligacyjny? Przypominam Ci moje priorytety.

    Przeczytaj uwaznie jeszcze raz to co napisalem wyzej.

  • 17. Data: 2003-06-06 11:16:52
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Maciej Loret wrote:
    > Po co takie zabawy w fundusze zrownowazone. Przeciez wystarczy kupic
    > odpoiwednim momencie dobry fundusz akcyjny ;))

    No ale i tak bedziesz musial uwazac, zeby je w odpowiednim momencie
    umozyc - dlatego pwtarzam dlugookresowa stopa zwrotu z akcji jest
    najwieksza.
    I jeszcze jedno -wchodimy do UE - nasza giedla zaniknie ;)

  • 18. Data: 2003-06-06 11:20:21
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Kamil Kosinski" <k...@...tak.dalej> napisał w wiadomości

> [...]

    To jet optymistyczna teoria.
    Praktyka jest taka, ze fundusz hybrydowy daje mniejsze zyski niz akcyjny w
    okresie hossy, a nie ustrzeze cie przed znaczna strata w okresie bessy.
    Wejdz na wp.pl czy bankier.pl i poogladaj wykresy zrownowazonych w zakresie
    "od poczatku dzialalnosci".
    Po prostu baddziej ryzykowne od hybrydowych sa tylko akcyjne.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 19. Data: 2003-06-06 11:26:45
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Maciej Loret" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    jest
    > depozytariusz (mam na mysli bezpieczenstwo inwestycji)?

    1. Juz "zaryzykowalem"
    2. Dlaczego "w perspektywie dlugoterminowej"? To jest perspektywa dla
    twoich/dziecka pieniedzy, ale czy ktos ci kaze podpisywac cyrograf z jednym
    TFI na caly okres? Konwersja w mbanku i po herbacie...;-) Przy FI
    obligacyjnych czy t.p. powazne zmiany nie zachodza z dnia na dzien, a
    niekorzystne trendy mozesz zauwazyc i sie wyniesc.
    3. Nie odpowiadaja ci poglady polityczne udzialowcow? Myslalem ze mowimy o
    pieniadzach...;-)

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 20. Data: 2003-06-06 11:32:13
    Od: Kamil Kosinski <k...@...tak.dalej>

    Slawek Kos wrote:

    > To jet optymistyczna teoria.
    > Praktyka jest taka, ze fundusz hybrydowy daje mniejsze zyski niz akcyjny w
    > okresie hossy,

    Oczywiscie, ale wlasnie dlatego, ze czesc twaktywow inwestuje w papiery
    dluzne, ktore minimalizuja straty

    a nie ustrzeze cie przed znaczna strata w okresie bessy.
    > Wejdz na wp.pl czy bankier.pl i poogladaj wykresy zrownowazonych w zakresie
    > "od poczatku dzialalnosci".

    To moze konkretnie, ktory i jakei straty poniosl w w dluzszym okresi,
    np. roku. O tym, ze krotkoterminowe wahania w dol sie zdazaja sam
    piaslem i jest to oczywiste z uwagi na inwestycje w akcje.