  • 11. Data: 2009-09-08 15:58:48
    Temat: Re: Funkcjonalność debetowa + Euronet
    Od: xbartx <r...@g...com>

    On Sep 8, 5:38 pm, Wojciech Nawara
    <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> wrote:

    > A nie ma możliwości przypisania domyślnych wypłat gotówki z rachunku
    > gotówkowego dla wypłat z bankomatów innych niż Euronet lub Polbank?

    A nie wiem, może i jest tylko że kosztuje a mi chodziło o wszystkie
    darmowe.

  • 12. Data: 2009-09-08 16:31:56
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 8 Wrz, 17:58, xbartx <r...@g...com> wrote:

    > A nie wiem, może i jest tylko że kosztuje a mi chodziło o wszystkie
    > darmowe.
    No ale to wtedy i tak trzeba mieć kartę innego banku, a "mieć jedną
    kartę" za pewne miało znaczyć, że tylko jedną kartę Polbanku:)

  • 13. Data: 2009-09-08 16:58:52
    Od: z...@o...pl

    > Chyba nie było na grupie: Polbank wprowadził swoją "funkcjonalność
    > debetową" w bankomatach Euronetu. To dość drastycznie podnosi
    > użyteczność tej usługi (do tej pory było tylko w bankomatach Polbanku).

    gdyby rozszerzyli to o ecard, cash4you, bzwbk, pkobp, byłoby wspaniale!

  • 14. Data: 2009-09-08 17:22:03
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Wojciech Nawara wrote:

    > A nie ma możliwości przypisania domyślnych wypłat gotówki z rachunku
    > gotówkowego dla wypłat z bankomatów innych niż Euronet lub Polbank?

    Niestety nie ma. Wpadłem na to jakiś czas temu i opisałem pomysł na
    grupie, ale niestety żaden bank tego nie wprowadził. Widać nie mam siły
    przebicia. :-)

    A szkoda, bo w sumie to byłoby prostsze w realizacji niż wersja
    polbankowa - nie wymagałoby wcale ingerencji w oprogramowanie bankomatu,
    a tym samym mogłoby działać wszędzie na świecie. Wystarczy by system
    transakcyjny banku sam "kierował" operacje bezgotówkowe w limit
    kredytowy karty, a bezgotówkowe - w debet rachunku. Ba, nawet można by
    klientowi dać możliwość samodzielnej konfiguracji i zmian w czasie
    rzeczywistym. (Potrzebuję gotówki, a nie mam już nic na koncie? Loguję
    się i przełączam kartę w tryb wypłaty z limitu karty. Potem idę do
    bankomatu i wypłacam!)

    Powiem więcej - system banku mógłby nawet pozwalać klientowi na zmianę
    rachunku podłączonego do karty - np. mam rachunek bieżący i
    oszczędnościowy i może jeszcze kilka firmowych. Bank daje klientowi
    *jedną* kartę i pozwala przez www wybrać do którego rachunku jest ona
    podłączona. W razie potrzeby klient się loguje i zmienia ustawienia.
    Niestety o ile wiem nikt takiej usługi nie oferuje, więc trzeba nosić w
    portfelu tuzin kart... :-(

    Choć np. w Polbanku pracownicy oddziału mają możliwość przepięcia karty
    do innego rachunku (miałem kartę debetową do rachunku bieżącego,
    poszedłem do oddziału i poprosiłem o jej zamknięcie i wydanie mi nowej
    do rachunku oszczędnościowego - zamiast tego pracownik banku pogrzebał
    coś w systemie i odpiął moją kartę od jednego rachunku, po czym
    podłączył do drugiego.) Skoro możliwości techniczne są, to czemu by nie
    umożliwić klientowi wykonanie tego samodzielnie przez Internet? (Tak
    wiem, to już nie w Polbanku...)

    --
    MiCHA