  • 1. Data: 2009-09-02 12:36:39
    Temat: mBank i reaktywacja ekonta
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Oto historia.

    Konto nie używane przez około 4 lata a może i lepiej. Wizyta w mkiosku i
    pobranie pakietu startowego do internetu, aktualizacja danych. Wszystko
    poszło ok. Jest kolejny problem, bo konto było używane jeszcze za czasu
    list haseł jednorazowych. Przez www widać dwie listy i są usunięte. No,
    ale mBank to już jest nowoczesny i listy to przeżytek, teraz smsy,
    darmowe i od ręki. Telefon na partyline i aktywacja haseł smsowych oraz
    zamówienie karty debetowej do konta. Wszystko szybko i sprawnie, aż mi
    się wierzyć nie chciało - no i miałem nosa ;) Wraz z kartą przyszła lista
    haseł jednorazowych a na koncie zrobiło się -5 PLN hłe hłe. Po co?
    Niewiadomo, za to wiadomo, że jednak da się ekonto zminusować. Znowu
    telefon - trzeba składać reklamację. Wyjaśnienie to jakaś historia o
    automatycznym odnawianiu list haseł jednorazowych. Ja tam myślę, że po
    prostu znaleziono buga w systemie ;)

    PS Nie chce mi się szukać, ale ciekawe czy grozi jakaś kara z ujemne
    saldo ekonta? Jeżeli nie, to by znaczyło, że nie można zrobić na ekoncie
    minusa. No właśnie a jednak Polak potrafi.

    PS1 Ciekawe co na to ePR ;)

    Xenocide

  • 2. Data: 2009-09-02 12:42:05
    Temat: Re: mBank i reaktywacja ekonta
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

> [...]
    > saldo ekonta? Jeżeli nie, to by znaczyło, że nie można zrobić na ekoncie
    > minusa. No właśnie a jednak Polak potrafi.

    Bedziesz zakładał ta ekstra lokatę na "jednej nodze"?

    wiatrak

  • 3. Data: 2009-09-02 16:08:04
    Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>

    > Oto historia.

    Nie ma w niej nic odkrywczego. Nie ma też żadnego buga. Jakbyś sobie umyślił
    pozostać przy hasłach jednorazowych, a oni by ich nie przysłali, to byś
    psioczył, że nie przysłali? No zapewne.

    Naprawdę myślałeś, że w eKoncie nie można mieć niedozwolonego debetu?

  • 4. Data: 2009-09-03 06:51:37
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 02 Sep 2009 18:08:04 +0200, corner napisał(a):

    > Nie ma w niej nic odkrywczego. Nie ma te? ?adnego buga. Jakby? sobie
    > umy?li? pozostaae przy has?ach jednorazowych, a oni by ich nie przys?ali,
    > to by? psioczy?, ?e nie przys?ali? No zapewne.

    Mam dwie listy haseł jako usunięte i nic więcej, aktywuję sobie przez
    partyline hasła smsowe, które od razu działają, nie ma żadnej rozmowy na
    temat list, po czym po kilku dniach dostaję listę haseł jednorazowych za
    5 PLN. Jeżeli to nie jest błąd to co? Jakiś nowy super "ficzer"? Proszę
    uświadom mnie.

    PS Ustaw kodowanie albo zacznij korzystać w końcu z prawdziwego czytnika
    newsgroup ;)

    Xenocide

  • 5. Data: 2009-09-03 11:55:52
    Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>

> [...]
    > temat list, po czym po kilku dniach dostaję listę haseł jednorazowych za
    > 5 PLN. Jeżeli to nie jest błąd to co? Jakiś nowy super "ficzer"? Proszę

    Tak na moje oko, to nowa lista haseł została wysłana pocztą zanim zmieniłeś
    sposób autoryzacji. Gdybyś go nie zmienił, dostałbyś listę i cieszył się z
    nowej. No ale zmieniłeś, ale zapewne już po wysłaniu nowej listy.

  • 6. Data: 2009-09-03 12:33:13
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 03 Sep 2009 13:55:52 +0200, corner napisał(a):

> [...]
    > zmieniłeś sposób autoryzacji. Gdybyś go nie zmienił, dostałbyś listę i
    > cieszył się z nowej. No ale zmieniłeś, ale zapewne już po wysłaniu nowej

    Osoba, która ponownie aktywowała konto nie była informowana o żadnej
    liście haseł, ani tym bardziej o jej wysyłce. Co więcej, przy reaktywacji
    trzeba było już wklepać jakiś kod, który przyszedł na telefon komórkowy.
    Dlatego dalej IMO jest to pewne niedopracowanie procedur (bug), dosyć
    specyficzne, ale jak widać, możliwe.

    Xenocide

  • 7. Data: 2009-09-14 05:28:08
    Od: xbartx <r...@g...com>

> [...]
    > telefon - trzeba składać reklamację. Wyjaśnienie to jakaś historia o
    > automatycznym odnawianiu list haseł jednorazowych. Ja tam myślę, że po

    No więc to chyba bug w systemie, bo po reklamacji 5pln wróciło na
    konto.

    --
    xbartx