  • 11. Data: 2010-02-08 07:23:23
    Temat: Re: G7 darowało długi Haiti
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 07.02.2010 23:00, bradley.st wrote:

    > Bandycki, nie bandycki, ktos za drukarki i farbe do nich w stanie
    > wojennym placil. I ktos zolty serek do Polski wtedy tez przysylal.
    >
    > Nie zebym tu bronil polityki zagranicznej USA, bo sam sie z nia nie
    > zgadzam, ja tylko przypominam ze nie jest czarno - bialo.
    > A jesli chodzi o pomoc humanitarna dla Haiti na przyklad, to niektore
    > kraje dosc plado wypadly w porownaniu z USA. Ile to bylo? $50,000 znad
    > Wisly?

    Ciekawe, co na to mniejszosc haitanska w Polsce, i jak to sie ma w
    proporcjach do tej samej mniejszosci w USA.

    Nie zebym sie tu licytowal na bliskosc danego podworka, ale ile wyniosla
    pomoc USA powodzianom z Czech w roku 2002? ;) $50,000?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 12. Data: 2010-02-08 08:26:38
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Tomasz Chmielewski" news:7t9sfcFncqU1@mid.uni-berlin.de

    > Nie zebym sie tu licytowal na bliskosc danego podworka, ale ile wyniosla
    > pomoc USA powodzianom z Czech w roku 2002? ;) $50,000?

    Ogólnie hojność pewnej grupy ludzi w naszym kraju jest "niebotyczna".
    Pamiętam, że w czasie powodzi stulecia w 97 roku wystawili w okrąglaku
    puszkę na datki - po zakończeniu zbiórki było tam raptem kilka stówek... Czy
    trzeba tutaj coś więcej komentować?
    Po za tym co to za sztuka obdarować cierpiący naród nie swoimi pieniędzmi i
    jeszcze szczerzyć wybielane ząbki w TV jakim to jest się dobrym człowiekiem
    :)

  • 13. Data: 2010-02-08 08:36:19
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Sun, 07 Feb 2010 14:00:42 -0800, bradley.st napisał(a):

    > Bandycki, nie bandycki, ktos za drukarki i farbe do nich w stanie
    > wojennym placil. I ktos zolty serek do Polski wtedy tez przysylal.

    Pojechał do Was Pułaski i pokazał jak się jeździ konno i jak się walczy?
    No to nie narzekać, bo byście do tej pory o niepodległość walczyli ;)

    Xenocide

  • 14. Data: 2010-02-08 12:03:56
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 8 Lut, 02:23, Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> wrote:

    > Ciekawe, co na to mniejszosc haitanska w Polsce, i jak to sie ma w
    > proporcjach do tej samej mniejszosci w USA.

    Ciekawe co na $50,000 powiedzieli potomkowie Polakow na Haiti, ktorzy
    jeszcze do niedawna mieli w konstytucji zapis ze kazdy Polak moze sie
    na Haiti osiedlic. W ramach bliskich zwiazkow historycznych obu
    krajow.

    > Nie zebym sie tu licytowal na bliskosc danego podworka, ale ile wyniosla
    > pomoc USA powodzianom z Czech w roku 2002? ;) $50,000?

    Przypomnij mi, jakiej skali byl to kataklizm. Ile osob wtedy zginelo,
    ile Czeszek rodzilo na ulicach, ilu Czechow umieralo pod gruzami i
    jaki byl odzew pozostalych krajow?

    A jesli chodzi o bliskosc podworka, 14 stycznia Czesi wyasygnowali
    prawie $300,000 na pomoc dla Haiti.

    Szesc razy tyle co Polska, przy czterokrotnie mniejszej populacji.

  • 15. Data: 2010-02-08 12:19:15
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 8 Lut, 03:36, xbartx <b...@h...net> wrote:

    > Pojechał do Was Pułaski i pokazał jak się jeździ konno i jak się walczy?
    > No to nie narzekać, bo byście do tej pory o niepodległość walczyli ;)

    Ale kto tu narzeka? Chyba tylko Haitanczycy, jak czytaja hasla typu:
    "Jakim prawem darowano im dlugi? Za moje ciezko zarobione
    pieniadze!" (Akurat!). Mam nadzieje ze odsetek Haitanczykow na
    pl.biznes.banki jest znikomy.

    P.S. OK, OK, "Koziasko" tez niby wpadl z wizyta i costam podoradzal.
    Teraz tylko USA musza sie zrewanzowac Polsce tarcza i oba kraje beda
    kwita, nie? (Zart, zart!)

  • 16. Data: 2010-02-08 12:27:37
    Temat: Re: G7 darowalo dlugi Haiti
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 7 Lut, 17:32, "Valdi" <V...@v...pl> wrote:

    > Ja mam tego swiadomosc, mialem nadzieje, ze dostrzegles ironie w moim
    > poscie.

    On to wrecz ironia ociekal. :D

    > 50k $ jest od kogo? - od "nierzadu"? To chyba wyjasnia ta "ogromna sume".
    > Jezeli jednak wezmiesz pod uwage sumy jakie przekazala PAH, Caritas do Haiti
    > to nie mozesz powiedziec, ze z Polski w tamtym kierunku poszlo malo
    > pieniedzy.

    Ale nawet biedna Bulgaria (rzad) dala stowe. Czesi wysuplali trzy
    setki. Rzad Polski rzuca piec dych, i wysyla ratownikow samolotem
    dopiero kiedy panowie ministrowie planowo zakoncza wczasy w Gruzji.

    Sie spienilem...

  • 17. Data: 2010-02-08 12:58:03
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 08 Feb 2010 04:19:15 -0800, bradley.st napisał(a):

> [...]
    > "Jakim prawem darowano im dlugi? Za moje ciezko zarobione pieniadze!"
    > (Akurat!). Mam nadzieje ze odsetek Haitanczykow na pl.biznes.banki jest

    To było, poza głównym wątkiem, którego nie ruszam, w sprawie tego żółtego
    sera ;)

    > P.S. OK, OK, "Koziasko" tez niby wpadl z wizyta i costam podoradzal.
    > Teraz tylko USA musza sie zrewanzowac Polsce tarcza i oba kraje beda
    > kwita, nie? (Zart, zart!)

    Oj jakby chcieli straty wyrównać, to by ta tarcza połowę Rasiji zasłoniła
    przy okazji :D

    PS Tak już całkiem OT w ramach Pułaskiego. Czytałem, że tak jak jeździła
    nasza kawaleria, to tylko jedynymi, którzy byli w stanie z nimi
    konkurować byli Indianie. Szkoda niestety, że tak fatalnie, to się
    wszystko potoczyło i w imię "dobra Ameryki" Indian się po prostu pozbyto
    w chamski i brutalny sposób :/

    Xenocide

  • 18. Data: 2010-02-08 13:51:40
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "bradley.st"
    .googlegroups.com

    > Ale nawet biedna Bulgaria (rzad) dala stowe. Czesi wysuplali trzy
    > setki. Rzad Polski rzuca piec dych, i wysyla ratownikow samolotem
    > dopiero kiedy panowie ministrowie planowo zakoncza wczasy w Gruzji.

    Nie miej o to zalu do "Polski" w szeroko rozumianym tego slowa znaczeniu ale
    do ludzi, którzy kieruja tym cyrkiem. Cudze pieniadze latwo sie wydaje
    szczególnie na wlasne potrzeby, jezeli zas za te pieniadze trzeba komus
    pomóc, szczególnie na drugiej pólkuli to juz "elity rzadzace" nie sa do tego
    takie chetne jak widzisz.
    Na szczescie inne instytucje, o których pisalem w jednym ze swoich
    poprzednich postów pokazaly klase i z tego nalezy sie cieszyc - zwykli
    ludzie potrafia pomagac, rzadzacy juz nie bardzo, albo wcale.

  • 19. Data: 2010-02-08 17:42:27
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Mon, 8 Feb 2010 04:03:56 -0800 (PST), bradley.st napisał(a):

> [...]
    > jeszcze do niedawna mieli w konstytucji zapis ze kazdy Polak moze sie
    > na Haiti osiedlic. W ramach bliskich zwiazkow historycznych obu

    Ale masz jakieś wsparcie w źródłach? Bo to niestety tylko śliczna legenda a
    przynajmniej jak swego czasu szukałem to nie znalazłem żadnego wiarygodnego
    potwierdzenia.

    --
    Kojer

  • 20. Data: 2010-02-08 18:07:22
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    W dniu 10-02-07 23:00, bradley.st pisze:
    > A jesli chodzi o pomoc humanitarna dla Haiti na przyklad, to niektore
    > kraje dosc plado wypadly w porownaniu z USA. Ile to bylo? $50,000 znad
    > Wisly?

    Nie żebym był złośliwy, ale UE wyłożyła znacznie więcej niż miłujące
    pokój, równość i prawa człowieka stany.

    --
    Raf