  • 1. Data: 2004-04-17 12:57:34
    Temat: GE Capital Bank - PRZESTROGA!
    Od: "Kuba, Łódź" <k...@n...pl>

    Witam,

    Przetrzegam wszystkich przed braniem kredytów w GE Capital Bank. Ładnie mnie
    udupili, ale po kolei:

    W sumie na przestrzeni ostatnich 4 lat wziąłem w GE Capital cztery kredyty
    na zakup sprzętu RTV-AGD. Każdy z nich spłaciłem w terminie, albo nawet
    jeszcze przed jego upływem. Wydali mi nawet jakąś złotą kartę klienta,
    dzięki której formalności były ograniczone do minimum - mogłem kupić towar
    po okazaniu wyłącznie dowodu osobistego. Z jednym z kredytów pojawił się
    problem z winy GE, któy jednak - według zapewnień przedstawiciela - nie miał
    w żaden sposób wpłynąć na dalszą współpracę z bankiem. Otóż po dokonanym
    zakupie w ciągu maksymalnie 2-3 tygodni miała przyjść pocztą umowa kredytowa
    oraz blankiety wpłat z podanym numerem konta. Tymczasem nic nie przyszło i
    nie wiedziałem nawet na jaki numer pieniądze mam wpłacić. Zaniepokojony
    zadzwoniłem na infolinię by przyspieszyć doręczenie dokumentów, jednak
    zamiast nich do mojej skrzynki trafiło... ponaglenie w sprawie niezapłaconej
    raty. Mocno wkurzony zrobiłem lekki dym, w efekcie otrzymałem długo
    oczekiwaną umowę, blankiety, przeprosiny i aneks do umowy przesuwający o
    jeden miesiąc okres kredytowania. Dalsza współpraca układała się już dobrze,
    kredyt oczywiście spłacicłem, nawet przed czasem i o całej sprawie
    zapomniałem.

    Teraz przenieśmy się półtora roku do przodu - kilka dni temu zacząłem starać
    się o kredyt mieszkaniowy w jednym z banków. Złożyłem wymagane dokumenty i
    oczekiwałem na decyzję. Jednak kredytu nie mogę dostać bo... widnieję w
    rejestrze nierzetelnych klientów za sprawą oczywiście GE Capital Bank.
    Zaskoczony całą sytuacją zadzwoniłem do GE, wyjaśniłem całą sprawę,
    konsultantka potwierdziła że to jakieś nieporozumienie, że przecież wszystko
    jest OK, kredyt został spłacony bez najmniejszych problemów a całe
    zamieszanie z pierwszą ratą wynikało przecież z winy GE. Poprosiłem więc o
    sporządzenie pisma które w jakikolwiek sposób mogłoby podnieść moją
    wiarygodność. Kosultantka poleciła, aby bank w którym się staram o kredyt
    mieszkaniowy wystąpił o zapytanie międzybankowe drogą faksową. Tak też się
    stało, ale oczywiście minęło już kilka dni, a odpowiedzi nie ma i nie wiem,
    czy kiedykolwiek dotrze. A mnie cholernie zależy na czasie...

    Tak więc jeśli nie chcecie mieć podobnych problemów, to lepiej nie bierzcie
    kredytu w GE Capital Banku.
    Qba

  • 2. Data: 2004-04-17 13:51:33
    Temat: Re: GE Capital Bank - PRZESTROGA!
    Od: "draculka" <d...@N...pl>

    Użytkownik "Kuba, Łódź" <k...@n...pl> napisał w wiadomości
    [ciach]
> [...]
    wiem,
    > czy kiedykolwiek dotrze. A mnie cholernie zależy na czasie...

    IMHO Konsultanka chyba niewiele wie o ochronie danych osobowych. Zapytanie
    międzybankowe owszem, ale nie drogą faksową. Taki faks może najzwyklej
    wylądować w koszu.
    Informacja międzybankowa udzielana jest na podstawie listu przesłanego do
    danego Banku, z odpowiednio nadanym numerem, gdzie dalsza droga to dziennik
    korespondencji Banku, do którego pismo jest kierowane.
    Odpowiedź również powinna zostać odesłana z zachowaniem tej drogi.

    pozdrawiam
    ===========
    draculka

  • 3. Data: 2004-04-17 16:06:02
    Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZpoczta.fm>

    Kuba, Łódź <k...@n...pl> wrote:
    [...]
    > Kosultantka poleciła, aby bank w którym się staram o kredyt
    > mieszkaniowy wystąpił o zapytanie międzybankowe drogą faksową.

    A pewnie, załatwiła sprawę w kilka minut i bank pozbył się problemu. Niech
    się teraz klient martwi, a drugi bank śle zapytania.

    Na Twoim miejscu zrobiłbym solidny dym - krótko mówiąc, zacząłbym opierdalać
    ile wlezie wszystkich po kolei na wszystkich możliwych szczeblach i przy
    okazji zacząłbym bombardować ich pismami. Jeśli zależy Ci na czasie, to może
    być jedyna droga żeby zmusić ich do wykreślenia Cię z listy. Powołuj się na
    swoją kartę klienta, może ktoś pomyśli i zajmie się sprawą.
    Nie jest to przyjemne, ale grzeczne prośby mogą zwyczajnie zignorować. A tak
    najwyżej nie będą Cię lubić, ale czy zależy Ci na tym?
    Aha, nie słuchaj takich konsultantek jak będą Ci wmawiać że problem został
    zgłoszony i przekazany - żądaj konkretów.

    Nie miałem nigdy nic wspólnego z GE, powyższe rady są uniwersalne.

    --
    ukłony - skowi
    skowi at poczta fm

    .-) Oczko mu się odlepiło! Temu misiu!

  • 4. Data: 2004-04-17 22:08:48
    Od: "Marek" <m...@o...pl>

> [...]
    > korespondencji Banku, do którego pismo jest kierowane.
    > Odpowiedź również powinna zostać odesłana z zachowaniem tej drogi.

    ROTFL!!!!
    wiekszosc bankow miedzy soba (male miasta wymiana informacji miedzy
    oddziałami) robi to za pomocą faxu, a i nie wiem jak to sie ma do wiedzy
    konsultantki o ochronie danych osobowych:), no ale coz:)

    pozdr
    Marek

  • 5. Data: 2004-04-18 09:04:52
    Od: "JerzyR" <j...@k...chip.pl>

> [...]
    kredytowa
    > oraz blankiety wpłat z podanym numerem konta. Tymczasem nic nie przyszło i

    ostatnio tez kupilem cos na raty (raty 3x0% w sklepie dla idiotów :))) i
    dostalem wydruk umowy bez podpisow ze strony banku, gdzie napisano, że
    "nieotrzymanie książeczki z blankietami splat nie zwalnia Kredytobiorcy z
    obowiązku zaplaty wymaganej splaty miesiecznej (...)" - przy czym podany
    jest nr rachunku bankowego
    W moim przypadku, po ok. 2-3 tygodniach blankiety i podpisany egz. umowy
    przyszly poczta, ale jesli bym ich nie otrzymal to musialbym zaplacic na
    swoim blankiecie

    Ciekawe czy masz/miales napisany nr rachunku i takie zastrzezenie?

    Pozdrawiam
    JerzyR

  • 6. Data: 2004-04-18 09:06:13
    Od: "JerzyR" <j...@k...chip.pl>

    > dostalem wydruk umowy bez podpisow ze strony banku, gdzie napisano, że

    w moim przypadku to byl Lucas a nie GE

    JerzyR

  • 7. Data: 2004-04-18 15:45:56
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "JerzyR" <j...@k...chip.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > obowiązku zaplaty wymaganej splaty miesiecznej (...)" - przy czym podany

    Najlepsza rada, to zażądać ksera umowy od agenta - nie ma wówczas żadnych
    problemów.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 8. Data: 2004-04-18 16:31:47
    Od: "Krzysztof Kujawski" <k...@i...pl>

> [...]
    > korespondencji Banku, do którego pismo jest kierowane.
    > Odpowiedź również powinna zostać odesłana z zachowaniem tej drogi.

    Odnosnie komentarza:
    Art. 105. 1. Bank ma obowiązek udzielenia informacji stanowiących tajemnicę
    bankową wyłącznie:
    1) innym bankom o wierzytelnościach oraz o obrotach i stanach rachunków
    bankowych w zakresie, w jakim informacje te są niezbędne w związku z
    udzielaniem kredytów, pożyczek pieniężnych, gwarancji bankowych i poręczeń
    oraz czynnościami obrotu dewizowego, a także w związku z konsolidacją
    sprawozdań finansowych - bankom należącym do bankowej grupy kapitałowej,

    itd.
    Forma zapytania i odpowiedzi nie wynika chyba z tego artykulu a z procedur
    wew. bankow. Mysle ze w tym przypadku konsultantka powinna zaproponowac ze
    wysle bez zadnego zapytania sprostowanie sytuacji w formie faxu - aby
    przyspieszyc sprawe i w formie listu aby formalnosci stalo sie zadosc.

    Kuba, Łódź - nie sadze ze figurujerze w rejestrze - mysle ze bankowa
    informacja kredytowa pokazuje poslizg zwiazany z pierwsza rata. Dus GE o
    wyprostowanie sytuacji, bo ci tak na zawsze zostanie ;-)
    Przeciez miales aneks a opoznienie nie wynika z twoje winy - najlepiej
    szybko wysylaj prosbe o konsumenckiego BIKa aby miec pewnosc ze to chodzi o
    te sprawe z GE.
    Dzieki za uwage Krzysiek