  • 141. Data: 2009-08-30 19:56:37
    Temat: Re: Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kont(a)
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 27 Aug 2009 17:38:20 +0200, Mithos napisał(a):

    > Zapytaj przeciętnego Chińczyka jak mu się żyje.

    Mniemam, że odpowie, że wyśmienicie -- bez względu na to, jaka będzie
    prawda.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl

  • 142. Data: 2009-08-30 20:19:52
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Olgierd" news:pan.2009.08.30.19.56.37@legeartis.org.pl

    > Mniemam, że odpowie, że wyśmienicie -- bez względu na to, jaka będzie
    > prawda.

    Jest to po części śmieszne ale jednocześnie tragiczne - niestety. Chociaż i
    u nas ludziska mają mocno mózgi wyprane. Do Chin na całe szczęści nam
    jeszcze trochę brakuje :)

  • 143. Data: 2009-09-08 15:36:44
    Temat: Re: [GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kont(a)
    Od: cyklista <...@...pl>

    Użytkownik scholastyk napisał:

    > Tak mnie zaintrygował Wasz pomysł, że aż zadzwoniłem na infolinię Poczty
    > Polskiej z pytaniem czy można tak zrobić - otóż, po dłuższej konsternacji i
    > konsultacjach, pani z infolinii stwierdziła że tak nie można bo poleconym może
    > być nadana tylko przesyłka listowa co oznacza cyt. "przesyłkę w stanie
    > zamkniętym".

    i jakbyś się wtedy zapytał co z kartkami pocztowymi złożonymi na pół i
    zaklejonymi to infolinia by się zawiesiła, albo przyznała ci że taka
    będzie już traktowana jako list

  • 144. Data: 2009-09-09 08:55:27
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Sep 8, 5:36 pm, cyklista <a...@...pl> wrote:
    > Użytkownik scholastyk napisał:

    > i jakbyś się wtedy zapytał co z kartkami pocztowymi złożonymi na pół i
    > zaklejonymi to infolinia by się zawiesiła, albo przyznała ci że taka
    > będzie już traktowana jako list

    ...albo wspomniała o minimalnym rozmiarze:

    Wymiary przesyłek listowych (nierejestrowanych, kartek pocztowych,
    przesyłek listowych poleconych i przesyłek listowych z zadeklarowaną
    wartością)

    MAKSIMUM
    Suma długości, szerokości i wysokości (grubości) - 900 mm, przy czym
    największy z tych wymiarów (długość) nie może przekroczyć 600 mm
    MINIMUM
    Wymiary strony adresowej nie mogą być mniejsze niż 90 x 140 mm
    PRZY CZYM:

    1. Wymiary przesyłek listowych nadawanych w formie rulonu wynoszą:
    Maksimum: suma długości plus podwójna średnica - 1040 mm, przy
    czym największy wymiar (długość) nie może przekroczyć 900 mm
    Minimum: suma długości plus podwójna średnica - 170 mm, przy
    czym największy wymiar (długość) nie może być mniejszy niż 100 mm
    2. Wymiary kartek pocztowych wynoszą:
    Maksimum: 120 x 235 mm
    Minimum: 90 x 140 mm

    Wszystkie wymiary przyjmuje się z tolerancją +/- 2 mm.

    Przy czym:

    * GABARYT A to przesyłki o wymiarach:
    MINIMUM - wymiary strony adresowej nie mogą być mniejsze niż 90
    x 140 mm,
    MAKSIMUM - żaden z wymiarów nie może przekroczyć: wysokość 20
    mm, długość 325 mm, szerokość 230 mm.
    * GABARYT B to przesyłki o wymiarach:
    MINIMUM - jeśli choć jeden z wymiarów przekracza wysokość
    grubość 20 mm lub długość 325 mm, lub szerokość 230 mm,
    MAKSIMUM - suma długości, szerokości i wysokości (grubości) 900
    mm, przy czym największy z tych wymiarów (długość) nie może
    przekroczyć 600 mm.

    Wszystkie wymiary przyjmuje się z tolerancją +/- 2 mm.

    Przesyłki listowe:

    1. o wymiarach większych niż 900 mm - dla sumy długości, szerokości
    i wysokości, a także dla największego z tych wymiarów (długości)
    większego niż 600 mm

    lub
    2. nadawane w formie rulonu: o wymiarach większych niż 1040 mm -
    dla sumy długości plus podwójnej średnicy, a dla największego wymiaru
    większego niż 900 mm,

    jednak nie większych niż 3000 mm dla sumy długości i największego
    obwodu mierzonego w innym kierunku niż długość, przy czym największy
    wymiar (długość) nie może przekroczyć 1500 mm mogą być przyjmowane
    przez Pocztę Polską do przemieszczenia i doręczenia wyłącznie jako
    usługa umowna "Przesyłka pocztowa przyjmowana na warunkach
    szczególnych w obrocie krajowym".

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski