  • Data: 2002-12-05 08:43:05
    Temat: GTFI-szyfrowanie i inne pytania
    Od: "news.onet.pl" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam
    W piątek wysłałem do GTFI - wydrukowany z internetu - pisemny wniosek o
    otwarcie FIO Obligacji Skarbowych. Dzisiaj otrzymałem: poufne hasło do
    składania zleceń telefonicznych i internetowych (to chyab ten PIN),
    zaadresowana do nich kopertę zwrotną i "Oswiadczenie o haśle Uczestnika" w
    które to mam pewnie wpisac swoje wymysloen hasło i im odesłac w załączonej
    kopercie.
    Ale czy ja juz moge teraz wpłać czy muszę jeszcze na coś czekać np. na nr
    rejestru który otrzymam po przesłaniu im wymyslonego hasła ?

    Inna sprawa to ze zaczynam się zastanawiac czy z nich nie zrezygnować i
    pozostać w DWS (mam tam f. pieniężny z dostępem przez internet i pomimo że
    serwer jest w niemczech to nie ma takich problemów jak opisane piniżej z
    GTFI.

    Na stronie logowania adres mam taki
    http://www.gtfi.pl/rejestr/index.html?PHPSESSID=74d1
    6ba1d71e3f2f88631ae91c56
    c3be (a więc bez https)
    a gdy zrobię odswieżanie to gdy strona sie przeładowuje to na chwile
    pokazuje się - w rwmce w lewym dolnym rogu https;// ... czyli cos tam niby
    szyfruje lub próbuje to robić. Przez cały czas jest wyswierlany znaczek VERI
    SIGN - Secur Site (dziekuję bardzo za takie "secure") a gdy klikne w to
    miejsce gdzie normalnie pokazuje sie kłódeczka (bo tutaj nic nie ma) to
    wyskakuje napis "INFORMACJE O CERTYFIKACIE - Ten typ dokumentu nie ma
    certyfikatu zabezpieczeń".
    oczywiscie nie musze dodoawać że gdy wchodze na strony logowania mbanku czy
    lukasa to wszystko jest OK i kłódka sie pojawia i https jest zresztą
    sprawdzałem też na stronach logowania do innych banków gdzie nie mam konta i
    przeglądarka (IE 6,0 + wszystko co najnowsze, ciasteczka włączone) reaguje
    prawidłowo.
    Może problem jest w tym że www.gtfi.pl to tak naprawdę łaczy z
    www.sternik.rsi.pl (195.205.123.6).
    Czy wy też macie (mieliście) takie objawy ?
    Czy mogę po otrzymaniu z GTFI zrezygnowac z ich uslug po prostu nie wpacając
    wymaganej kwoty ? i czy to zrodzi jakieś konsekwencje dla mnie ? ... a
    prawdę mówiąc poważnie się nad wycofaniem zastanawiam.

    Pozdrawiam
    Marian
    p.s. sprawdzałem też na Operze 6.05, tak samo, "serwer z którym sie łączę
    nie ma zabezpieczeń" i dotyczy to strony z logowaniem jak i braku reakcji
    (szyfrowania) po wprowadzeniu przukładowego hasła i pinu - a wtedy nim
    odpowie że sa błędne powinien przejść w szyfrowanie ale nic z tego.