  • 11. Data: 2015-01-08 09:15:35
    Temat: Re: Gdzie korzystny leasing auta?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 07 Jan 2015 21:48:06 +0100, RobertS napisał(a):

    > leasing to nie to samo co kredyt, jeszcze trzeba rozróżnić leasing
    > operacyjny i finansowy, kto jest właścicielem, kto amortyzuje etc...

    W kwestii mrozenia kapitalu - to samo. Uzywasz, a nie mrozisz.

    > odszkodowanie jest przychodem a naprawy są kosztem, dlatego jak masz
    > szkodę to pytają czy auto jest na DG

    Pytaja, zeby VAT nie wyplacic w odszkodowaniu, zawsze to taniej.

    Ja o czym innym - jesli samochod nie mial AC, to koszty naprawy po
    wypadku nie sa kosztem ksiegowym - czyli nie zmniejszaja zysku i
    podatku.

    J.

  • 12. Data: 2015-01-08 12:22:18
    Od: "Waldek" <j...@t...mam>

    > dlaczego leasing a nie zwykły kredyt samochodowy?

    Hmm ... dlaczego ? - specem nie jestem, ale widze takie róznice jak :
    - przy kredycie amortyzacja przez 5 lat
    - przy lizingu - w zaleznosci od okresu lizingu moze byc krócej

    Przy lizingu jesli np. jakis % wpłaty własnej, cała pierwsza rata idzie w
    koszty
    - co moze tez miec znaczenie dla osoby z DG
    Zwykle mniej papierologii - firma lizingująca załatwia wsio włacznie z
    rejestracją pojazdu
    biorca podpisuje umowe i zwykle weksel, po czym odbiera pojazd

    - bywa ze dla "lizingodawcy" importer oferuje znacznie atrakcyjniejsze upusty
    na konkretna marke/model pojazdu niz dla typowego klienta

    Wszystko zalezy co komu pasuje, jakie robi przebiegi,
    czy chce pózniej zostawic w firmie auto czy nie itd itp

    Pozdro

  • 13. Data: 2015-01-08 12:23:14
    Od: " 666" <...@...6>

    Alternatywą byłoby auto prywatne rozliczane w kosztach (wg jednej z 3? metod)
    działalności.
    Może niektórym i "strach nie brać" AC, ale po 10 latach masz za składki AC pół
    samochodu.

    -----

  • 14. Data: 2015-01-08 12:28:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik " 666" napisał w wiadomości grup
    >Alternatywą byłoby auto prywatne rozliczane w kosztach (wg jednej z
    >3? metod) działalności.
    >Może niektórym i "strach nie brać" AC, ale po 10 latach masz za
    >składki AC pół samochodu.

    Po 10 latach to trzeba sie zastanowic nad sensem, a nawet po 5, ale
    wyobraz sobie - 100 tys zl, ktore w kazdej chwili moze sie zamienic w
    kupe zlomu.
    A stawka ubezpieczenia ... 4 tys ?

    J.

  • 15. Data: 2015-01-08 12:31:40
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-01-08 o 12:23, 666 pisze:
    > Alternatywą byłoby auto prywatne rozliczane w kosztach (wg jednej z 3?
    > metod) działalności.
    > Może niektórym i "strach nie brać" AC, ale po 10 latach masz za składki
    > AC pół samochodu.

    Jeśli nic się nie dzieje, to oczywiście masz rację.
    Ale jeśli auto ukradną, rozbiją i uciekną, sam rozbijesz, to jesteś w
    plecy wartość auta.

    Sam musisz sobie to skalkulować.

    --
    Pete

  • 16. Data: 2015-01-08 12:37:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości

    >Jeśli nic się nie dzieje, to oczywiście masz rację.
    >Ale jeśli auto ukradną, rozbiją i uciekną, sam rozbijesz, to jesteś w
    >plecy wartość auta.
    >Sam musisz sobie to skalkulować.

    A propos - jak to jest z leasingami ?
    Bo kiedys bylo tak, ze w razie wiekszego wypadku pod koniec okresu,
    leasingodawca bral naleznosc z polisy (w koncu jego auto), nie
    naprawial, bo to nieoplacalne, i zostawial leasingobiorce, ktory w
    miedzyczasie zaplacil prawie tyle co auto kosztowalo lub wiecej, na
    lodzie - tzn z niczym.

    Potem cos podobno sie zmienilo na korzysc biorcow, ale ciekaw jestem
    uzasadnienia prawnego ...

    J.

  • 17. Data: 2015-01-08 12:38:14
    Od: " 666" <...@...6>

    Mówimy o czymś tańszym (przykładowo Duster ok. 40 kzł), no risk no fun ;-)

    -----

  • 18. Data: 2015-01-08 12:50:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    -----
    > wyobraz sobie - 100 tys zl, ktore w kazdej chwili moze sie zamienic
    > w kupe zlomu.

    Jesli ktos kupuje, bo lepszego nie potrzebuje, a w razie wypadku to
    wyciagnie z kieszeni drugie 40 tys, to oczywiscie tak, i jeszcze sobie
    moze powiedziec ze dacie ma za darmo, bo kupi z tego co oszczedzi na
    AC od lepszego auta przez lata.

    Jesli kogos na nic lepszego absolutnie nie stac, to warto chronic i te
    40k :-)

    J.

  • 19. Data: 2015-01-08 14:13:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 stycznia 2015 12:28:46 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    Chyba bliżej połowy tej kwoty

  • 21. Data: 2015-01-08 19:25:19
    Od: "Hipoteka" <x...@x...com>

    Porównanie ofert leasingowych: