  • 11. Data: 2010-06-29 12:59:09
    Temat: Re: Grubszy zjazd WIG20?
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>

    dziegiec wrote:

    > A dlaczego uważasz, że jedno drugiemu przeczy?

    No bo to są dwie różne rzeczy. Po prostu.

    > Flagi nie nazwiesz "flagą" tylko "korektą"?

    Flaga to specyficzny rodzaj korekty. Przecież tak rozumując to wszystkie
    formacje da się podciągnąć pod jedną. RGR ma pewne charakterystyczne cechy,
    które IMHO odróżniają ją od formacji przełamania trendu. Jedną z cech jest
    właśnie brak trendu, GR formuje się po przełamaniu i najwyżej potwierdza.
    Drugą jest specyficzne zachowanie wolumenu.

  • 12. Data: 2010-06-29 13:14:44
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

    Użytkownik "Delfino Delphis" <D...@w...op.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > właśnie brak trendu, GR formuje się po przełamaniu i najwyżej potwierdza.
    > Drugą jest specyficzne zachowanie wolumenu.

    Na siłe wszystko można nazwać korektą czegoś innego.
    Flaga to bardziej konsolka niż korekta.

  • 13. Data: 2010-06-29 13:18:06
    Od: "DJ \(Dominik\)" <d...@a...pl>

    >RGR ma pewne charakterystyczne cechy,
    >które IMHO odróżniają ją od formacji przełamania trendu. Jedną z cech jest
    >właśnie brak trendu,

    Jeśli jest formacja odwracająca trend, to byłoby dziwne, gdyby powstawała w
    beztrendziu. Sama nazwa wskazuje, że własnie odwraca trend.

    Tak czy inaczej każdy gra po swojemu, nie mam zamiaru przekonywać, że moja
    racja jest najmojsza ;-)

    DJ

  • 14. Data: 2010-06-29 13:39:33
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>

    DJ (Dominik) wrote:

    > Jeśli jest formacja odwracająca trend, to byłoby dziwne, gdyby powstawała
    > w beztrendziu. Sama nazwa wskazuje, że własnie odwraca trend.

    Ja po prostu nie lubię takiego czegoś, że jeden widzi RGR, drugi trend
    wzrostowy, trzeci podwójne dno, a czwarty flagę. Oczywiście potem okaże się,
    że ktoś miał rację, ale tak się nie da inwestować ;)

    Według mnie to co narysowałeś to klasyczny trend wzrostowy. Oczywiście
    zawahanie się popytu, który wyrysował niższe maksimum niż poprzednie jest
    jakimś sygnałem osłabienia. Ale z drugiej stron RGRy, które zaczyna się po
    spadkach? To też dla mnie absurd. Klasyczny RGR rysuje się po wzrostach,
    lewe ramie jest dotychczasowym maksimum, a nie drobną korektą spadków, jak w
    tym przypadku. Lewę ramie nie może być poniżej poprzedniego maksimum. Do
    tego ta silnie rosnąca szyja - dla mnie to żaden RGR. Chyba, że wcześniejsze
    maksimum potraktujesz jako lewe ramię, to już bardziej.

    Ale nadal IMHO RGR występuje wtedy, kiedy następuje wyraźnie przełamanie
    tendencji wzrostowej poprzez wyrysowanie kolejnego minimum na poziomie
    poprzedniego (tutaj twoje lewe R było takim sygnałem zmiany trendu). Jeśli
    kolejne minima są wyżej, to nie ma się czym przejmować.

  • 15. Data: 2010-06-29 13:40:02
    Od: dziegiec <d...@g...com>

    On 29 Cze, 14:59, Delfino Delphis <D...@w...op.pl> wrote:

    > No bo to s dwie r ne rzeczy. Po prostu.

    > Flaga to specyficzny rodzaj korekty. Przecie tak rozumuj c to wszystkie
    > formacje da si podci gn pod jedn . RGR ma pewne charakterystyczne cechy,
    > kt re IMHO odr niaj j od formacji prze amania trendu. Jedn z cech jest
    > w a nie brak trendu, GR formuje si po prze amaniu i najwy ej potwierdza.
    > Drug jest specyficzne zachowanie wolumenu.

    Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem...według Ciebie formacja o dwóch
    ramionach i głowie występująca po długim trendzie to nie RGR?
    Ja wciąż nie widzę sprzeczności - to tak, jak "4" jest równe "2^2" ale
    i "7-3"...

    Przykład - widzę tu trend i jego przełamanie, ale dlaczego miałoby mi
    to przeszkadzać w zobaczeniu RGRa?
    http://www.stopazwrotu.pl/uploadFCK/Image/zagadka1.p
    ng

    Być może - nieistotne. Chodzi o to, że bycie konsolką czy korektą nie
    powoduje, że z automatu przestaje ona być flagą.

  • 16. Data: 2010-06-29 13:53:51
    Od: dziegiec <d...@g...com>

    On 29 Cze, 15:39, Delfino Delphis <D...@w...op.pl> wrote:
    > Jeśli kolejne minima są wyżej, to nie ma się czym przejmować.

    Tobie się to wydaje, Bulkowski to sprawdził statystycznie... :)

  • 17. Data: 2010-06-29 13:59:51
    Od: dziegiec <d...@g...com>

> [...]

    > wzrostowy, trzeci podwójne dno, a czwarty flagę. Oczywiście potem okaże się,
    > że ktoś miał rację, ale tak się nie da inwestować ;)

    Nie zgadzam się. Albo inaczej - inwestować pewnie nie, grać jak
    najbardziej.
    A co do "mienia racji" - to rzadko daje kasę, choć prawie zawsze
    chwałę ;)

  • 18. Data: 2010-06-29 14:08:13
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>

    dziegiec wrote:

    > Przykład - widzę tu trend i jego przełamanie, ale dlaczego miałoby mi
    > to przeszkadzać w zobaczeniu RGRa?
    > http://www.stopazwrotu.pl/uploadFCK/Image/zagadka1.p
    ng

    Tu jest ok - lewe ramie jest kolejnym maksimum wyższym niż poprzednie, głowa
    jest kolejnym maksimum wyższym niż poprzednie. Potem następuje przełamanie
    trendu wzrostowego poprzez wyrysowanie kolejnego minimum na poziomie
    zbliżonym do poprzedniego. W tym momencie pojawia się pytanie - jaki będzie
    dalszy trend? Bo wcale nie musi być spadkowy. I tutaj jest pole do szukania
    formacji - jeśli kolejne maksimum będzie niższe niż poprzednie, to mamy
    klasyczne RGR. Sprzedajemy na przebiciu szyi z bliskim stopem (choć są i
    tacy co sprzedadzą na ramieniu).

    Ale możliwe też będzie, że kolejne maksimum wyrysuje się na poziomie
    poprzedniego - wtedy możemy liczyć na podwójny szczyt. Jeszcze wyższe
    maksimum może zapoczątkować formację trójkąta. Każda z nich ma jakieś tam
    prawdopodobieństwo kontynuacji. I tyle.

    Ale wydaje mi się, że podstawą do w ogóle szukania jakiejkolwiek formacji
    jest fakt przełamania trendu, jako pierwszy sygnał możliwości jego
    odwrócenia. Wracając do przykładu z początku wątku teraz po przełamaniu
    tendencji wzrostowej spodziewałbym się spadku do poziomu rzędu poprzedniego
    minimum (luty) i po nim rysowałbym dopiero prawe ramię (za lewe przyjmując
    styczeń). Jeśli ono rzeczywiście się wyrysuje, to wtedy przebicie minimów z
    lutego będzie sygnałem sprzedaży w oparciu o RGR.

  • 19. Data: 2010-06-29 21:58:54
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/ab4bfce03f
    882fb2.html

    Dieter

  • 20. Data: 2010-06-29 22:11:44
    Od: Hubert <h...@t...pl>

    W dniu 2010-06-29 23:58, Dieter pisze:
    > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/ab4bfce03f
    882fb2.html

    Skąd niebieska linia "na teraz"? Widzę tylko taki sam odcinek od
    czerwonej jak w 97, ale czy to wystarczy?