    From: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Grubszy zjazd WIG20?
    Date: Tue, 29 Jun 2010 15:39:33 +0200

    DJ (Dominik) wrote:

    > Jeśli jest formacja odwracająca trend, to byłoby dziwne, gdyby powstawała
    > w beztrendziu. Sama nazwa wskazuje, że własnie odwraca trend.

    Ja po prostu nie lubię takiego czegoś, że jeden widzi RGR, drugi trend
    wzrostowy, trzeci podwójne dno, a czwarty flagę. Oczywiście potem okaże się,
    że ktoś miał rację, ale tak się nie da inwestować ;)

    Według mnie to co narysowałeś to klasyczny trend wzrostowy. Oczywiście
    zawahanie się popytu, który wyrysował niższe maksimum niż poprzednie jest
    jakimś sygnałem osłabienia. Ale z drugiej stron RGRy, które zaczyna się po
    spadkach? To też dla mnie absurd. Klasyczny RGR rysuje się po wzrostach,
    lewe ramie jest dotychczasowym maksimum, a nie drobną korektą spadków, jak w
    tym przypadku. Lewę ramie nie może być poniżej poprzedniego maksimum. Do
    tego ta silnie rosnąca szyja - dla mnie to żaden RGR. Chyba, że wcześniejsze
    maksimum potraktujesz jako lewe ramię, to już bardziej.

    Ale nadal IMHO RGR występuje wtedy, kiedy następuje wyraźnie przełamanie
    tendencji wzrostowej poprzez wyrysowanie kolejnego minimum na poziomie
    poprzedniego (tutaj twoje lewe R było takim sygnałem zmiany trendu). Jeśli
    kolejne minima są wyżej, to nie ma się czym przejmować.