    From: Witold Przygoda <w...@p...niezasmiecajonet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: HELP - jak zalogowac sie do BPH@Sezam?
    Date: Sat, 30 Aug 2003 16:07:20 +0000 (UTC)
    Sender: Witold Przygoda <u...@k...cyf-kr.edu.pl>

    Zachcialo mi sie... upgrade'owalem moje konto do "srebrnego" i teraz walcze z
    niemoznoscia zalogowania sie na wlasne konto... oto pelny zapis
    mojego ostatniego listu do HelpDesku (telefony nic mi nie pomogly).

    - - -

    Po zainstalowaniu Microsoft Java VM i zaznaczeniu wszelkich opcji
    przegladarka nadal zada sciagniecia VM Javy. Nie mam wiecej pomyslow
    jak rozwiazac ten problem, co jednak wiaze sie rowniez z niemoznoscia
    korzystania przeze mnie z BPH@Sezam, za ktory przeciez place.
    Pomijam milczeniem fakt, ze uzytkownicy systemow unixowych
    (w tym ja - w pracy wylacznie linux) sa zupelnie bez szans (prosze
    wybaczyc, ale szukanie i instalowanie jakichs archaicznych
    przegladarek typu Netscape 4.7 to nie jest rozwiazanie problemu).

    Pozwole sobie skomentowac proponowane sugestie co do usuniecia
    problemu.

    > Prosz r"wnie sprawdzi jak si szyfrowania ma Pana przegl darka

    Szyfrowanie jest 128-bitowe.
    Przegladarka to IE wersja 6.0.2800.1106.xpsp2.0340422-1633

    > 1.Niezainstalowana "Wirtualna Maszyna Java".

    Zainstalowano.

    > 2. Jeli Wirtualna Maszyna Javy jest zainstalowana mo?e byf nie
    > uruchomiona (w opcjach internetowych/ zak3adka zaawansowane musi
    > byf zaznaczone : w39czony kompilator Java, a w zak3adce
    > zabezpieczenia/poziom niestandardowy opcja Java VM/Uprawnienia Java
    > ustawione na wysokie bezpieczeqstwo).

    Narzedzia / Opcje internetowe / Zaawansowane
    Microsoft VM
    WLACZONY jest kompilator Java JIT
    - inne opcje - sa wlaczone takze (nic to nie zmienia)
    Dodatkowo Java (Sun) jest ODZNACZONA
    Java Sun zostala tez odinstalowana (ale w IE zostaly
    takie opcje jak Narzedzia / Sun Java Console - po kliknieciu
    ktorego nic sie nie dzieje (wydaje sie wiec, ze JVM Suna
    zostala odinstalowana skutecznie).
    Wydana w wierszu komend: jview pokazuje sygnature Microsoftu.

    > 3. W przypadku gdy jest ona zainstalowana a jednak komunikat
    > pojawia sij nadal proszj o ci9gnijcie pliku z Wirtualn9 Maszyn9
    > Javy i zainstalowanie go - ta obecna w komputerze mo?e byf
    > uszkodzona.

    Tak zrobilem, kolejne sciagniecia / instalacje nic nie pomagaly.

    > 6. Ponadto w przypadku systemu operacyjnego Windows 2000 lub XP
    > taki komunikat mo?e sij pojawiaf jeli nie s9 Paqstwo "zalogowani"
    > z uprawnieniami administratora (tylko podczas pierwszego logowania
    > z danego komputera).

    Jestem zalogowany z uprawnieniami administratora.

    > Je?eli problemy nadal wystjpuj9, to znaczy, ?e mog3a sij nie
    > odwie?yf strona w przegl9darce.
    > Bardzo proszj odwie?yf stronj wykonuj9c nastjpuj9ce czynnoci:

    Komputer byl restartowany, przegladarka odswiezana.
    Tymczasowe pliki usunieto.

    > Ewentualnie proszj sprsbowaf wejf na stronj korzystaj9c z adresu
    > w protokole szyfrowanym:

    Wejscie przez https niczego nie zmienia.

    > KONFIGURACJA PRZEGL%DARKI IE 5.5

    Chcialem zauwazyc, ze konfiguracja tej przegladarki nieco odbiega od
    powszechnie uzywanej obecnie wersji 6.0.

    > 3. Przechodzimy do okna Ustawienia zabezpieczeq, tu w sekcji
    > Cookies ustawiamy 2 opcje:
    > - zezwalaj na pliki Cookie dla jednej sesji - w39cz
    > - zezwalaj na przechowywanie pliksw Cookie - w39cz

    W IE6.0 mam "Zaawansowane ustawienia prywatnosci"
    oraz "Zastap automatyczna obsluge plikow cookie" i
    zaznaczone "Zaakceptuj cookie..." (obie opcje)
    oraz "Zawsze zezwalaj na pliki cookie dotyczace sesji".

    > 4. Formanty Active X i dodatki (plug-ins)

    Zaznaczone dokladnie jak wyspecyfikowano.

    > 5. Nastjpnie przechodzimy do ustawieq Java/Microsoft VM

    Zaznaczone "wysokie bezpieczenstwo".

    > 6. Obs3uga skryptsw-3 opcje - w39cz

    Wlaczone.

    > 7. Rs?ne:

    Zaznaczone dokladnie jak wyspecyfikowano.

    > 9. Po39czenia - ustawienia sieci LAN - 3 opcje puste- OK.

    Sa puste.

    > Java VM - w39czony kompilator Java JIT

    Wlaczony - jak to juz wyzej wspomnialem.

    > Ustawienia HTTP 1.1 - 2 opcje- w39cz

    Obie opcje wlaczone.

    > Zabezpieczenia
    > - u?yj Fortezza - zaznaczone
    > - u?yj PCT 1.0 - zaznaczone
    > - u?yj SSL 2.0 - zaznaczone
    > - u?yj SSL 3.0 - zaznaczone

    SSL 2.0 i 3.0 zaznaczone, opcji Fortezza i PCT 1.0
    w ogole nie ma.

    Pomimo tych wszystkich ustawien w dalszym ciagu po kliknieciu
    odnosnika "wejscie" pojawia sie okienko "Instalacja na zadanie" (tak
    jakby nie bylo VM).

    Jakie jeszcze czynnosci / kroki moge podjac w celu mozliwosci
    zalogowania sie do systemu BPH@Sezam?

    HelpDesk chyba ni juz nie pomoze... :(((

    wp