  • 31. Data: 2010-01-10 08:51:14
    Temat: Re: [II Filar] Kijek za marchewke, czyli jak panstwo chce utrzymac monopol na wyplacanie emerytur
    Od: bzdreg <b...@o...pl>

    Valdi pisze:
    > "MarekZ" news:hib0nm$jnm$1@srv.cyf-kr.edu.pl

    > Do wątpiących!: powieście sobie słowa MarkaZ nad łóżkiem i zawsze rano kiedy
    > otworzycie oczy przeczytajcie jego słowa. Zawsze wieczorem, przed zasnięciem
    > przeczytajcie i weźcie sobie do serca jego słowa bo prawda z nich bije
    > ogromna.

    > starszych.
    >
    > Po za III wojną światową, jakimś wirusowym gówienkiem które "dobrodzieje"
    > wypuszczą z laboratoriów, bądź też przymusową eutanazją po 65 roku życia nic
    > więcej nie przychodzi mi do głowy.

    Sterowana "zapaść w służbie zdrowia", czyli zmniejszenie jej
    skuteczności poprzez utrudnienie dostępu do świadczeń. Parę tygodni temu
    to podliczyłem - ile się zaoszczędzi, jeśli paru procentom emerytów
    skróci się życie o parę lat. Rząd 10^11 PLN.

    A co do Twojego wcześniejszego pomysłu reformy systemu emeryt. -
    konieczna jest poprawka: Każdemu zaczynającemu pracę należy dać ten
    wybór. ZUS ma działać na wolnym rynku ubezp. emeryt. Kto chce, niech mu
    płaci składkę.
    A tym, którzy poszli pracować do policji, bo obiecano im emeryturę po 15
    latach - niestety, państwo MUSI tę emeryturę zgodnie z obietnicą
    wypłacać. Albo "wykupić" od nich tę obietnicę za jednorazową kwotę.
    Wypada przytoczyć taki dowcip o policjancie, który nie upominał się o
    nieotrzymywaną pensję, bo "skro dostał broń służbową, to zrozumiał, że
    ma sobie jakoś radzić" :)

    --
    Tnx. Regards. Bzd.

  • 32. Data: 2010-01-10 09:43:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Valdi pisze:
> [...]
    > wypuszczą z laboratoriów, bądź też przymusową eutanazją po 65 roku życia nic

    Jest realne rozwiązanie - musi napłynąć młoda siła robocza z
    zagranicy. Niby przegrywamy konkurencję z bogatszymi krajami, ale
    gdybyśmy wypisali się z Unii Socjalistycznej, wprowadzili tanie podatki
    (najlepiej pogłówny, kilkaset zł miesięcznie od sprawnego do pracy
    mężczyzny i od każdej pracującej kobiety), z tych podatków opłacali
    tylko minimalną niezbędną administrację wraz z wydatkami na wojsko i
    policję (ważne: wojsko nie musi być państwowe, tylko najemne), to po
    kilku-kilkunastu latach burzliwego rozwoju myślę że moglibyśmy liczyć na
    to, że nie moglibyśmy się opędzić od imigrantów.

    Jest tylko jeden problem - samo państwo musiałby zdecydować się na
    niemieszanie się do systemu emerytalnego, który byłby prywatną sprawą
    obywateli. Czyli paradoks: aby rozwiązać problem państwo musiałby podjąć
    kroki mające na celu nierozwiązywanie tego problemu. Tu jest pewnie pies
    pogrzebany, bo w to, że brak działań w tym kierunku wynika z chciwości,
    kupowania głosów wyborców, krótkowzroczności, obłudy politycznej, chęci
    prywatnego zysku - w to nie wierzę, uważam bowiem że polscy politycy to
    uczciwi ludzie (*).

    (*) ironia

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2010-01-10 10:33:27
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "bzdreg" news:hic4e2$87f$1@news.onet.pl

    > A tym, którzy poszli pracować do policji, bo obiecano im emeryturę po 15
    > latach - niestety, państwo MUSI tę emeryturę zgodnie z obietnicą
    > wypłacać. Albo "wykupić" od nich tę obietnicę za jednorazową kwotę.

    Państwo wiele rzeczy obiecywało (patrz dziedziczenie kasy z OFE i inne cuda
    wianki).
    Puszczanie na emeryturę faceta w wieku około 35 lat jest niczym innym jak
    patologią, wrzodem na dupie polskich przepisów, egzemą polskiego systemu
    emerytalnego. Ci co już kiszą się na mundurowej emeturze niech na niej
    zostaną - mają szczęście. Inni którzy nadal są w służbie czynnej ten
    przywilej muszą utracić. Jeżeli im się nie podoba droga wolna, mogą odejść z
    policji, obrazić się, pujść pod pałacyk sepleniącego pajaca itp. - nie
    interesuje mnie to; ich żal nie jest moim problemem.
    Nikt do pracy w psiarni ich nie zmuszał, z przystawionym do skronii
    pistoletem nie podpisywali umowy o pracę w mendowni itp. Jestem za
    sprawiedliwością społeczną a do takich napewno się nie zalicza emerytura po
    15 latach pracy, na którą zrzuca się społeczeństwo za przeproszeniem
    zapier... ące do 60 paru latek...

    Obrońców obecnego systemu emerytur mundurowych proszę o nie odpowiadanie na
    mój post - nie zareaguje na wasz lament i oburzenie.

    > Wypada przytoczyć taki dowcip o policjancie, który nie upominał się o
    > nieotrzymywaną pensję, bo "skro dostał broń służbową, to zrozumiał, że
    > ma sobie jakoś radzić" :)

    :)

  • 34. Data: 2010-01-10 10:41:09
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Liwiusz" news:hic7fv$egl$1@news.onet.pl

> [...]
    > tylko minimalną niezbędną administrację wraz z wydatkami na wojsko i
    > policję (ważne: wojsko nie musi być państwowe, tylko najemne),

    To jest piękne... ale niestety nie realne...

    > po kilku-kilkunastu latach burzliwego rozwoju myślę że moglibyśmy liczyć
    na
    > to, że nie moglibyśmy się opędzić od imigrantów.

    Jest to + dla kraju o ile na jego terytorium nie wpuszcza się
    wszystkich/wszystkiego jak leci.
    Kraje, szeroko rozumianego zachodu wdępnęły porządnie w emigracyjne
    gówienko... nie życzę tego Polsce jak i ludziom tu mieszkającym. Styropian
    ze solidarności już wystarczająco zgnoił ten kraj jak i ludzi, którzy go
    zamieszkują...
    Jeżeli emigracja to z kierunków bliskich nam kulturowo, mentalnie itp. Może
    niektórzy uznają mnie za rasistę ale po latach spędzonych na obczyźnie
    (szczególnie tej multikultorowej) człowiek wyrobił sobie zdanie na to i owo,
    jeżeli chodzi o kolorową emigrację. A więc - żadnej chołoty z Afryki i
    szeroko rozumianych krajów Islamskich. Zamknąć granicę dla ludzi z Filipin!
    :)

    > Jest tylko jeden problem - samo państwo musiałby zdecydować się na
    > niemieszanie się do systemu emerytalnego, który byłby prywatną sprawą
    > obywateli.

    Nie do przeforsowania... cudze pieniądze bardzo korcą polityków, szczególnie
    nasz polski styropian.

> [...]
    > kupowania głosów wyborców, krótkowzroczności, obłudy politycznej, chęci
    > prywatnego zysku - w to nie wierzę, uważam bowiem że polscy politycy to

    Dobrze, że dałeś tą gwiazdkę bo już zaczynałem się obawiać o twój stan
    zdrowia psychicznego. :)

  • 35. Data: 2010-01-10 10:42:26
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    grup dyskusyjnych:hic7fv$egl$...@n...onet.pl...

    > Jest realne rozwiązanie - musi napłynąć młoda siła robocza z zagranicy.

    Zwróćmy tylko uwagę na to, jaka to musiałaby być skala imigracji. Aby przy
    użyciu imigrantów po raz kolejny na kilka pokoleń odsunąć w czasie kolaps
    systemu emerytalnego, należałoby zapewne pomnożyć ludność polskiego państwa
    przez około półtora. A to już spowoduje gigantyczną zmianę charakteru kraju
    (kulturowo, religijnie), co zapewne będzie powodowało protesty ludzi.
    Nietrudno bowiem przewidzieć, na emigrację z jakich krajów moglibyśmy
    liczyć. Dodatkowo są jeszcze kwestie klimatyczne. Z Afryki czy byłych
    kolonii hiszpańskich do nas tak chętnie nie będą emigrować, jak choćby do
    Hiszpanii, bo dla nich to będzie mniej więcej tak jak dla nas emigracja na
    biegun północny. Czyli na jakich imigrantów na masową skalę możemy liczyć?
    Na Czeczenię? Na Republikę Komi? Na Laos? Na Białoruś? Przy dobrych wiatrach
    na Rumunię? Zwróć uwagę, że będzie to także imigracja przestępczości, ale
    przede wszystkim zachowań obcych nam obecnie kulturowo. Gdzie ci imigranci
    mają mieszkać i skąd żarcie dla nich?

    Czyli ogólnie pomysł jest całkiem fajny, ale warto się zastanowić czy w
    naszych realiach geograficznych może się on przełożyć na realny świat. Bo tu
    nie wystarczy zaimportować sobie "milion Murzynów". Tu trzeba naprawdę
    olbrzymiej skali. No i system podatkowy to nie wszystko. Bardzo ważna jest
    jednak także tożsamość kulturowa.

    IMO dla obecnego systemu w polskim państwie nie ma żadnego ratunku i obecnie
    trwa tylko licytacja, które konkretnie pokolenie zostanie zostawione
    kompletnie "na lodzie". A ja tam jestem pewien, że dożyję tego zjawiska.
    Chyba że rzeczywiście wygra koncepcja wskazywana przez bzdrega, czyli masowe
    pseudo-eutanazje wykonywane przez państwową służbę zdrowia. Ale mimo
    wszystko wydaje mi się to skrajnie mało prawdopodobne. Odcięcie osób starych
    od drogich procedur medycznych jak najbardziej - to się załatwi przez
    modyfikację koszyka usług z czasem. Ale ludzie tak łatwo znowu nie umierają.
    Komfort życia się im może drastycznie pogorszyć (o ile nie będą mieli
    pieniędzy na starość), ale do umierania daleka droga.

    Tak jak piszesz, politycy tego systemu nie będą w stanie uratować. Zawsze
    będą patrzeć zbyt krótkowzrocznie (tzn. tylko w kontekście aby kryzys w tej
    dziedzinie nie zmiótł ze sceny aktualnej ekipy). Choć nie wierzę, że robią
    to ze złej woli, wierzę, żenie dadzą rady tego uratować.

  • 36. Data: 2010-01-10 10:46:42
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "MarekZ" news:hicasu$2f3$1@srv.cyf-kr.edu.pl

> [...]
    > Hiszpanii, bo dla nich to będzie mniej więcej tak jak dla nas emigracja na

    Akurat tego nie uznał bym za jakiś problem, to nawet zbawienie dla tego
    uciemiężonego kraju.

> [...]
    > przede wszystkim zachowań obcych nam obecnie kulturowo. Gdzie ci imigranci

    Kraje byłego ZSRR...? Kulturowo, mentalnie nie różnią się tak bardzo od nas
    (np. na tle ludzi z Afryki czy Azji).
    Zaś co do przestępczości - czy w przypadku emigracji z innych
    kierunków/kontynetów ona również nie przybywa wraz z ludźmi? Ano przybywa...

  • 37. Data: 2010-01-10 10:57:44
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Valdi" <V...@v...pl> napisał w wiadomości grup

    > Zaś co do przestępczości - czy w przypadku emigracji z innych
    > kierunków/kontynetów ona również nie przybywa wraz z ludźmi? Ano
    > przybywa...

    Dobra dobra...

    Chyba jednak lepiej byś się czuł w przypadku imigracji miliona Szwajcarów
    niż miliona Czeczenów, nie? Imigracja na masową skalę możliwa jest tylko z
    krajów jeszcze biedniejszych niż pl. A w silną dodatnią korelację wskaźników
    przestępczości z biedą chyba nie wątpisz. Dodatkowo nastąpiłby import
    lokalnych waśni imigrantów, które w przypadku biedy bywają bardzo silne.
    Wprawdzie zapewne załatwialiby to głównie we własnym gronie, ale za
    zniszczenia mienia itp. płaciliby już wszyscy.

  • 38. Data: 2010-01-10 11:18:32
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "MarekZ" news:hicbpl$2t5$1@srv.cyf-kr.edu.pl

    > Dobra dobra...
    > Chyba jednak lepiej byś się czuł w przypadku imigracji miliona Szwajcarów
    > niż miliona Czeczenów, nie?

    Odpowiedź jest chyba oczywista.

  • 39. Data: 2010-01-10 11:33:53
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 10 Sty, 11:33, "Valdi" <V...@v...pl> wrote:

    > Pa stwo wiele rzeczy obiecywa o (patrz dziedziczenie kasy z OFE i inne cuda
    > wianki).
    > Puszczanie na emerytur faceta w wieku oko o 35 lat jest niczym innym jak
    > patologi , wrzodem na dupie polskich przepis w, egzem polskiego systemu
    > emerytalnego. Ci co ju kisz si na mundurowej emeturze /.../
    Najpierw dowiedz się ile wynosi emerytura po 15 latach służby, potem
    pisz. Też jestem za zniesieniem mundurówek, ale gadanie o kiszeniu się
    na emeryturze po 15 latach służby jest dowodem na nieznajomość tematu.
    I tyle ma wspólnego z rzeczywistością co hasełka o likwidacji armii
    urzędników z przeznaczeniem zaoszczędzonych środków na pomoc
    potrzebującym. Jakbym słyszał program wyborczy lewicy (takiej czy
    innej).

  • 40. Data: 2010-01-10 12:00:20
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Sun, 10 Jan 2010 12:18:32 +0100, Valdi napisał(a):

    > Odpowiedź jest chyba oczywista.

    Ja tak tylko spytam. Jak emigrowałeś na zachód to też byłeś za tym by tych
    brudasów, pijaków, złodziei samochodów i na dodatek zupełnie obcych
    kulturowo komunistów do Niemiec nie wpuszczać?

    PS. Proponowłabym zmienić grupę na odpowiedniejszą do waszych "dyskusji" -
    pl.soc.polityka powinna być ok.

    --
    Kojer