  • 1. Data: 2006-04-18 19:18:02
    Temat: IKE a ewentualny wyjazd z kraju..
    Od: "Marcin" <n...@n...ocm>

    Witam

    Zalozmy, ze teraz otworze IKE i bede wplacal przez jakis czas. Potem dostane
    lepsza oferte pracy z innego kraju (np. z UK) i wyjade na 2,3 lata. Czy
    mozna
    miec IKE podczas pobytu za granica na dluzszy czas? Czy mozna w czasie
    pobytu za granica wplacac na IKE? Co w przypadku gdyby sie wymeldowac
    z kraju na czas pobytu za granica?

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 2. Data: 2006-04-18 19:52:27
    Temat: Re: IKE a ewentualny wyjazd z kraju..
    Od: "marlod" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin" <n...@n...ocm> napisał w wiadomości

> [...]
    > miec IKE podczas pobytu za granica na dluzszy czas? Czy mozna w czasie
    > pobytu za granica wplacac na IKE? Co w przypadku gdyby sie wymeldowac

    Nic nie stoi na przeszkodzie zebys wplacal na IKE bedac zagranicą. Składasz
    zlecenie stałe w banku i wazne zebys rocznie wplacal na IKE nie wiecej niz
    ok.3500zl (w roku biezacym)

  • 3. Data: 2006-04-18 19:55:39
    Od: "Tommeck" <t...@g...pl>

    > Nic nie stoi na przeszkodzie zebys wplacal na IKE bedac zagranicą.
    > Składasz
    > zlecenie stałe w banku i wazne zebys rocznie wplacal na IKE nie wiecej niz
    > ok.3500zl (w roku biezacym)

    Z tym ze nie masz zadnej pewnosci, ze kraj ktorego rezydentem bedziesz na
    emeryturze bedzie chcial honorowac ulgi podatkowe wynikajace z IKE. To jest
    to, co mnie skutecznie zniecheca od zalozenia IKE.

  • 4. Data: 2006-04-18 20:15:21
    Od: "Marcin" <n...@n...ocm>

    Witam

    Użytkownik "marlod" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nic nie stoi na przeszkodzie zebys wplacal na IKE bedac zagranicą.
    > Składasz
    > zlecenie stałe w banku i wazne zebys rocznie wplacal na IKE nie wiecej niz
    > ok.3500zl (w roku biezacym)

    To wiem, moge sobie robic przelewy przez internet/telefon, zlecenie stale
    itp.
    Ale chodzi mi raczej o to, czy nie bedzie zadnych problemow prawnych, czy US
    nie
    doczepi sie, ze w roku w ktorym nie osiagnalem w Polsce zadnego dochodu
    wplacam
    na IKE? Prawnikiem nie jestem i do konca nie rozumiem ustawy o IKE:(

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 5. Data: 2006-04-18 20:32:12
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Marcin napisał(a):

> [...]
    > wplacam
    > na IKE? Prawnikiem nie jestem i do konca nie rozumiem ustawy o IKE:(

    Co do zasady na IKE można wpłacać więcej niż się zarabia oficjalnie.
    Jedynie posiadacz IKE, który nie ukończył 18 lat (a ukończył 16 lat)
    może wpłacać środki jedynie w wysokości osiągniętych dochodów na
    podstawie umowy o pracę.

    Limit wpłat na IKE jest o tyle mały, że US nie będzie się raczej
    opłacało dociekać skąd są te pieniądze. Zawsze można powiedzieć, że ze
    wcześniejszych oszczędności. Gdyby ktoś nagle wpłacił milion złotych, to
    sytuacja byłaby podejrzana, ale w przypadku tego konta emerytalnego nie
    może to mieć miejsca.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz