  • 11. Data: 2012-04-27 21:12:37
    Temat: Re: Idea bank- debilny bank
    Od: Pan Sowa <p...@g...ru>

    W dniu 2012-04-27 16:16, wiatrak pisze:
    > DEBILIZM do kwadratu

    A w takim banku Millennium dane zawsze wyświetlane są odwrotnie czyli w
    tym przypadku jesteś anonsowany jako Pajac Józef (pierwsze nazwisko).

    Innymi słowy powstaje niezgodność danych praktycznie w każdym miejscu
    (jest to jedyny znany bank, które tak to wysyła).

    Mr. Owl.

  • 12. Data: 2012-04-27 22:11:29
    Od: kompek <k...@s...pl>

    W dniu 2012-04-27 21:12, Pan Sowa pisze:

> [...]
    >
    > Innymi słowy powstaje niezgodność danych praktycznie w każdym miejscu
    > (jest to jedyny znany bank, które tak to wysyła).

    po prostu idea ma slaby algorytm weryfikacji danych - spodziewa sie
    calkowitej zgodnosci znak po znaku (moze odrzuca spacje itp.), a
    powinien byc duzo bardziej wyszukany i inteligentny

    wezmy imie i nawisko

    Jacek Paweł Małkowski

    algorytm powinien łapać

    Jacek Małkowski
    Małkowski Jacek
    Jacek Paweł Małkowski
    Małkowski Jacek Paweł
    i dalej kolejne 4 kombinacje ale tym razem bez polskich liter, czyli
    Jacek Malkowski
    Malkowski Jacek
    Jacek Pawel Malkowski
    Malkowski Jacek Pawel

    podobnie adres, powinien miec baze okreslen typu "ul.", "ulica", "os.",
    "osiedle" itd. i w ogole je odrzucac przed porownywaniem

    itd. itd. itd. pewnie jeszcze kilka prostych regul mozna by dopisac, by
    dzialalo to prawidlowo

    a jesli cos sie nie zgadza, to przy nieduzej liczbie przelewow, zawsze
    mogloby trafic do automatu bialkowego, ktory moglby podjac decyzje

  • 13. Data: 2012-04-27 22:26:40
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    po prostu idea ma slaby algorytm weryfikacji danych - spodziewa sie
    calkowitej zgodnosci znak po znaku (moze odrzuca spacje itp.), a
    powinien byc duzo bardziej wyszukany i inteligentny

    Ciekawy jestem czy dla nich ul.Piłsudskiego 20 i ul. Józefa Piłsudskiego 20 to
    są zgodne dane, czy nie.

  • 14. Data: 2012-04-27 23:30:24
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > To niech do Qrwy nędzy ktoś mi powie, jak mam wpisac ulicę, jak ja
    > mieszkam "na osiedlu", a nie przy ulicy.

    Nie masz tak zle - prawdziwa gimnastyke (podczas zakladania konta)
    przechodzila moja znajoma majaca meldunek na wsi,
    gdzie adres to nazwa_wsi + nr_domu :).

  • 15. Data: 2012-04-27 23:33:23
    Od: "Waldek" <m...@n...dam>

    Użytkownik "wiatrak" <w...@y...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > powinien byc duzo bardziej wyszukany i inteligentny
    >
    > Ciekawy jestem czy dla nich ul.Piłsudskiego 20 i ul. Józefa Piłsudskiego

    Gowniany algorytm to jedno a drugie to chyba to
    to ze w chujki leca na calego - obora na calego ;P
    - w normalnym banku "niezgodny" przelew pewnie zostalby wyrzucony "na bledy"
    a sierotka Marysia ostatecznie zdecydowala czy przyjac czy odrzucic.

    IMO tylko idiota mogl stworzyc regule porownujaca nadawce "toćka w toćke".

  • 16. Data: 2012-04-28 07:54:25
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Fri, 27 Apr 2012 23:30:24 +0200, Q napisał(a):

    > Nie masz tak zle - prawdziwa gimnastyke (podczas zakladania konta)
    > przechodzila moja znajoma majaca meldunek na wsi,
    > gdzie adres to nazwa_wsi + nr_domu :).

    Ulica - nazwa wsi
    Miejscowość - tam, gdzie mają pocztę.

    AK

  • 17. Data: 2012-04-28 10:49:15
    Od: Grzexs <g...@g...usu-n-to.pl>

    > Okazało się, ze mogą zmienic mój adres w bazie danych, ale tylko na
    > podstawie przesłanegoskanu dowodu osobistego. Wpiszą mi adres tak jak w
    > dowodzie. Następny debilizm. Znowu sie nie będzie zgadazało. Bo żaden
    > bank w przelewie nie wysyła identycznych co do literki danych wg dowodu.

    <filozoficzne>

    Czy nie czas wreszcie wprowadzić normalizację na adres?! Adres
    standardowy powinien składać się z:

    <jednostka geograficzna> <nazwa jednostki geograficznej (może zwierać
    spacje> <nr domu> [<nr mieszkania>]

    <miejscowość>

    <kod pocztowy><poczta>

    <jednostka geograficzna>::=ul.|Pl.|Al.|Szosa|Os.|Wyb.|Wyspa| (co
    proponujecie)

    np.

    ul. Kozia 12 3
    Kozia Wólka
    00-000 Pcim Wielki

    Znane problemy: adres w rodzaju

    Rynek 7 (brak jednostki geograficznej, która powinna być obowiązkowa)

    Należy rozważyć zastosowanie kodów TERYT
    <http://pl.wikipedia.org/wiki/TERYT>, jako że kody pocztowe zostały
    wytworzone przez instytucję całkowicie nieodpowiedzialną, w dodatku dla
    swoich partykularnych celów.

    My grupowicze, jako kwiat internetowej inteligencji, powinniśmy nieść
    kaganek logiki i jednoznaczności pośród ciemne masy chaosu i
    dezorganizacji. Jednoznaczny, jednoznacznie i w sposób znormalizowany
    zapisany adres wniesie jasność w zapisy bankowe i urzędowe. Nie będzie
    nam już jakiś szemrany bank odrzucał przelewów! Jednoznaczność,
    normalizacja i weryfikacja! Czas w końcu pojąć tą inicjatywę w drugim
    dziesięcioleciu XXI wieku! Precz z chaosem w adresach!!!

    Piłem Jägermeistera.

    --
    Grzexs

  • 18. Data: 2012-04-28 10:50:58
    Od: Grzexs <g...@g...usu-n-to.pl>

    > Czy jak ktos mieszka przy ulicy Piłsudskiego 20/10 , to poprawny jest
    > tylko adres: ulica Piłsudskiego 20/10, a adres: ul. Piłsudskiego 20/10
    > już nie?
    > A broń Boze żeby ktos napisał po prostu: Piłsudskiego 20/10

    A jak ktoś mieszka przy ul. Piłsudskiego* 20/22 m. 1B.

    *) oficjalna nazwa ulicy - taką nadali rajcy miejscy - jest "Marszałka
    Józefa Piłsudskiego"

    --
    Grzexs

  • 19. Data: 2012-04-28 18:08:12
    Od: " Konfabulator" <w...@g...pl>

    Ze źródła udało mi się dowiedzieć, iż jedynym problemem weryfikacji jest tu "os.".

    Algorytm wcale nie jest głupi, z danych w bazie wybierany jest ciąg imię, nazwisko,
    adres, numer
    domu plus mieszkania, kod pocztowy, miasto, odrxucane są z ciągu wtrącenia, ale tylko
    te ściśle
    zaprogramowane, czyli "ul.", "ulica", "al." itp. Według źródła nikt nie zaprogramował
    rozpoznawania
    skrótu "os.". Czyli, jeśli w danych był "os.", a przelewie "os." nie było to system
    uznał adres za
    niezgodny.

    Poprawki nie oczekuj w najbliższym czasie i spróbuj wysłać z jakiegoś banku
    dodającego "os." lub
    poproś o zmianę danych w idei na bez "os.".

  • 20. Data: 2012-04-28 18:17:28
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-04-28 18:08, Konfabulator pisze:

    Według źródła nikt nie zaprogramował rozpoznawania
    > skrótu "os.".

    Więc " nikt" nie powinien dostać kasy za ten soft. Proste.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam Ten Maruda