  • 11. Data: 2004-09-01 15:20:13
    Temat: Re: Indywidualne Konta Emerytalne w Banku Pekao SA
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Piotr Hołda (usuń z adresu co niepotrzebne) wrote:

    > Tzn. można dokonywać konwersji pomiędzy funduszami ale nie jestem
    > pewien co do tego, czy będzie się to zawsze odbywało bez opłaty w
    > wysokości 150 PLN.

    150 zł dotyczy wypłaty (także transferowej) lub zwrotu w ciągu 12 miesięcy
    od podpisania umowy.
    IMHO jest to tam sformułowane jednoznacznie.

    Bogdan B.

  • 12. Data: 2004-09-01 16:45:14
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Piotr Hołda (usuń z adresu co niepotrzebne)
    > Liczę na to, że rozwiejecie moje wątpliwości, bo chciałbym się tymi
    > funduszami pobawić ;-)

    no ja w Multi wrzucilem zlecenie otwierajace na jutro :)
    Jak szalec to szalec heheheh - ciekawe czy rozpoznam moje pierwsze 400 zl za
    40 lat... :D

    http://www.PRnews.pl

  • 13. Data: 2004-09-01 17:05:25
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> wrote in
    message news:ch4uaq$1l2$1@news.onet.pl...

    > no ja w Multi wrzucilem zlecenie otwierajace na jutro :)
    > Jak szalec to szalec heheheh - ciekawe czy rozpoznam moje pierwsze 400 zl
    za
    > 40 lat... :D

    Generali oznaczy je na czerwono ;). Ja teraz nie przystepuje do IKE, wole
    sam wplacac na rachunek funduszu inwestycyjnego. IKE nie oferuje nic wiecej,
    a to tego sa restrykcje przy wyplacaniu kasy. Dla mie korzystniejszy w tej
    chwili jest PPE.

    Maciej

    PS Jak bylo na prezentacji G? Spotkales Adriana?

  • 14. Data: 2004-09-01 17:46:08
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    MK <m...@i...pl> wrote:
    > PS Jak bylo na prezentacji G? Spotkales Adriana?

    To 6go bedzie

    http://www.PRnews.pl

  • 15. Data: 2004-09-02 06:04:40
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

> [...]
    wiecej,
    > a to tego sa restrykcje przy wyplacaniu kasy. Dla mie korzystniejszy w tej

    IKE oferuje dodatkowo 20-30 tys za 30lat przy regularnych wplatach 100-200zl
    miesiecznie.
    Proponuje skorzystac z kalkulatora mbanku. Wada praktycznie zadna bo kase
    mozna wyplacic po 12 miesicach bez kosztow
    (za to z Belka - choc oficjalnie nie wiadomo jak liczona)

  • 16. Data: 2004-09-02 07:21:01
    Od: Piotr Hołda \(usuń z adresu co niepotrzebne\) <p...@w...pl>

    Bogdan B. z adresu: <b...@h...pl> napisał(a):

    > 150 zł dotyczy wypłaty (także transferowej) lub zwrotu w ciągu 12
    > miesięcy od podpisania umowy.
    > IMHO jest to tam sformułowane jednoznacznie.

    No to jeszcze raz:

    §3 ust. 4. Jedna osoba może jednocześnie gromadzić oszczędności na IKE na
    podstawie jednej Umowy z
    Funduszami;

    1) Zawarcie kolejnej umowy o prowadzenie IKE z tymi samymi Funduszami, które
    prowadzą już IKE dla

    danej osoby, na podstawie zawartej przez nią wcześniej Umowy, jest
    równoznaczne z wypowiedzeniem

    dotychczasowej Umowy przez Oszczędzającego i skutkuje zwrotem zgromadzonych
    środków;

    2) Zawarcie kolejnej umowy o prowadzenie IKE z innymi Funduszami, niż
    Fundusze, które prowadzą już

    IKE dla danej osoby, na podstawie zawartej przez nią wcześniej Umowy, jest
    równoznaczne z

    wypowiedzeniem dotychczasowej Umowy przez Oszczędzającego i zleceniem
    wypłaty transferowej

    zgromadzonych środków do Funduszy, z którymi zawarta została nowa umowa, w
    trybie określonym w

    §8 ust. 7.

    Oraz:

    §8 ust. 11. Oszczędzający ma prawo do konwersji (wypłaty transferowej)
    pomiędzy Funduszami, _z którymi zawarł

    Umowę_.

    Pytanie 1: Jak zawrzeć umowę ze wszystkimi funduszama jednocześnie?

    A jeżeli już się uda, to:

    §8 ust. 4. Umowa może być wypowiedziana przez Fundusze w sytuacji, gdy:

    1) Oszczędzający nie dokonał pierwszej wpłaty na IKE w wymaganej wysokości w
    terminie 1 miesiąca od

    daty zawarcia Umowy - w takim przypadku Umowa jest wypowiadana bez okresu
    wypowiedzenia,

    --
    *Pozdrawiam*
    *Piotr Hołda*

  • 17. Data: 2004-09-02 16:03:38
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

> [...]

    > równoznaczne z wypowiedzeniem
    > dotychczasowej Umowy przez Oszczędzającego i skutkuje zwrotem

    Proponuję pisać co cytujesz - przekartkowałem wszystko łącznie z ustawą ;-)
    To jeszcze raz IMHO: umowę zawiera się z wszystkimi czterema funduszami
    wymienionymi w umowie.
    Są to fundusze należące do jednego towarzystwa i ustawa to dopuszcza - nie
    ma wątpliwości.
    Uważam że par. 3 ust. 4 pkt 1 dotyczy zawarcia umowy z *tymi samymi*
    funduszami czyli np. w mBanku a potem w Multibanku. Dlaczego BRE i Skarbiec
    chcą karać kogoś takiego wypłatą i wykopaniem na zawsze z programu IKE nie
    wiem, ale to jest przypadek do uniknięcia. Jeżeli ktoś tak już musi, to
    przez rok trzeba przezimować gdzie indziej ;-0

> [...]
    > wypłaty transferowej
    > zgromadzonych środków do Funduszy, z którymi zawarta została nowa

    Oczywiste jest że jeżeli ktoś zawarł umowę z innymi funduszami z innego TFI
    to skutkiem jest wypłata transferowa.
    Inna sprawa że regulamin nie pisze nic o trybie zmiany obecnej umowy z
    czterema funduszami (np. aneksem), żeby objęła inne fundusze zarządzane
    przez towarzystwa i jak rozumiem o to Ci chodzi. Słychać było że Skarbiec ma
    dodać nowy fundusz funduszy (tworzy taki po ostatnich zmianach ustawy o
    TFI).

> [...]
    > pomiędzy Funduszami, _z którymi zawarł
    > Umowę_.
    > Pytanie 1: Jak zawrzeć umowę ze wszystkimi funduszama jednocześnie?

    Jednym ruchem:
    Par. 2 pkt 1 umowy:
    "oszczędzający i Fundusze wskazanew w par. 3 pkt 1 zawierają umowę"
    par. 3 pkt 1 umowy o prowadzenie IKE mSkarbiec:
    "Oszczędzający niniejszym zawiera Umowę o prowadzenie IKE z Funduszami IKE
    mAkcja, IKE mWaga, IKE mGotówkowy i IKE mEuropa "

> [...]
    > wysokości w terminie 1 miesiąca od
    > daty zawarcia Umowy - w takim przypadku Umowa jest wypowiadana bez

    Wpłata na IKE jest IMHO wpłatą na dowolny z czterech funduszy z którymi
    zawarłeś umowę.

    Ogólnie: mogłoby być napisane lepiej, ale nie ma więcej zagrożeń nic w
    typowej umowie i regulaminie ;-)

    Bogdan B.

  • 18. Data: 2004-09-02 20:00:22
    Od: "Piotr Hołda \(usuń z adresu co niepotrzebne\)" <p...@w...pl>

    W artykule news:ch6d40$448$1@news.onet.pl,
    ROBBO 2 z adresu <r...@o...pl> napisał(a):

    > IKE oferuje dodatkowo 20-30 tys za 30lat przy regularnych wplatach
    > 100-200zl miesiecznie.

    200 zł * 12 mies. * 30 lat = 72 000. A odsetki po 30-tu latach: znacznie
    więcej.

  • 19. Data: 2004-09-03 08:06:18
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

    > 200 zł * 12 mies. * 30 lat = 72 000. A odsetki po 30-tu latach: znacznie
    > więcej.

    na stronie mbanku jest kalkulator zmoan policzyc. Wszystko zalezy od stopy
    zwrotu

  • 20. Data: 2004-09-03 08:58:12
    Od: Piotr Hołda \(usuń z adresu co niepotrzebne\) <p...@w...pl>

    > na stronie mbanku jest kalkulator zmoan policzyc. Wszystko zalezy od
    > stopy zwrotu

    Wyliczenia, które podałem nie zależą od stopy zwrotu. To sama suma wpłat.