  • 11. Data: 2006-08-03 10:27:44
    Temat: Re: [Inteligo] data operacji a data księgowania
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    RobertS wrote:

    > podam przyklad (z autopsji):
    >
    > srodki na oprocentowanym KO, w ostatnim dniu miesiaca (np. 31.05)
    > naliczono odsetki
    > w wysokosci 5 zl (przykladowa wartosc), jednak 20.05 wystawiono czek
    > na kwote X,
    > zostal zaksiegowany 2.06 i w tym samym dniu na rachunku pojawila sie
    > pozycja:
    > korekta odsetek -0,25 zl

    Czy to było Inteligo?
    Jeśli tak to sprawa jasna.

  • 12. Data: 2006-08-03 10:32:35
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    jureq wrote:

    > Według postów Glenn sprzed 2-3 lat Inteligo było jedynym bankiem, który
    > nie pobierał odsetek wstecz. I chciałbym właśnie wiedzieć czy to sie
    > zmieniło?

    Jeśli chodzi o debet to, według moich obserwacji, liczy się data
    księgowania. Odsetki od zgromadzonych pieniędzy pewnie tak samo. Taki
    mały bonus.

    Karol

  • 13. Data: 2006-08-03 12:27:36
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    jureq wrote:

    > Czy to było Inteligo?
    > Jeśli tak to sprawa jasna.

    Sam odpowiem: to nie było Inteligo. W Inteligo nigdy nie było czeków.

    Wiec ponawiam pytanie.
    Nie interesuje mnie jak jest w prawie wszytkich bankach. Kto wie jak
    jest obecnie w Inteligo? Czy średnie saldo miesięczne i odsetki są
    liczone według dany księgowania a nie daty wykonania operacji?

  • 14. Data: 2006-08-03 12:56:12
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

> [...]
    > jest obecnie w Inteligo? Czy średnie saldo miesięczne i odsetki są
    > liczone według dany księgowania a nie daty wykonania operacji?

    według mnie we wszystkich bankach jest TAK SAMO

    do naliczania odsetek (debetowych lub kredytowych) bierze sie pod uwage
    date wykonania transakcji, a nie jej zaksiegowania

    z data ksiegowania byl kiedys taki cyrk, ktory sie nazywal ART B,
    kolesie wykorzystywali niedoskonalosc systemu i obracali kasa, ktorej
    nie mieli (oscylator), ale teraz takie praktyki nie sa juz mozliwe
    (i cale szczescie)

    pozdr.
    RobertS

  • 15. Data: 2006-08-04 08:53:46
    Od: "Pen" <p...@g...pl>

    w Inteligo jest tak jak napisałem wyżej

  • 16. Data: 2006-08-04 18:39:26
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    jureq napisał(a):
    > Czy to prawda, że przy ustalaniu średniego salda miesięcznego i odsetek
    > jest brana pod uwagę data księgowania operacji (np wypłaty w
    > bankomacie) a nie data jej rzeczywistego wykonania?

    Dokładnie tak. Analogicznie jest z odsetkami - liczone są od salda
    księgowego.

  • 17. Data: 2006-08-04 18:40:42
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    RobertS napisał(a):

    > według mnie we wszystkich bankach jest TAK SAMO

    Nie masz racji. Inteligo przy odsetkach i innych średnich saldach
    interesuje TYLKO data księgowania i saldo księgowe.

  • 18. Data: 2006-08-04 18:43:08
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    RobertS napisał(a):

> [...]
    > kolesie wykorzystywali niedoskonalosc systemu i obracali kasa, ktorej
    > nie mieli (oscylator), ale teraz takie praktyki nie sa juz mozliwe

    :-))

    Proszę bardzo - biegaj z gotówką z bankomatu do oddziału ze 100 razy. Od
    niedawna masz ułatwione zadanie - wpłata w oddziale jest on-line na
    rachunku Inteligo, a na zaksięgowanie wypłaty bankomatowej poczekasz z
    1-2 dni robocze. :-)

  • 19. Data: 2006-08-22 08:11:14
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    RobertS wrote:

    > do naliczania odsetek (debetowych lub kredytowych) bierze sie pod
    > uwage date wykonania transakcji, a nie jej zaksiegowania

    Mogę już udzielić definitywnej odpowiedzi na podstawie danych
    eksperymentalnych. Przez cały miesiąc wszystkie środki, które pojawiały
    się na rachunku były wypłacane tego samego dnia za pomocą karty VE.
    Czyli rzeczywiste saldo wynosiło cały czas 0 PLN. Ostatnia wypłata
    miała miejsce ponad tydzień temu i zdążyła się już rozliczyć. Mimo to
    naliczono mi dziś 7 gr. odsetek. Wniosek: do liczenia odsetek bank PKO
    BP dla rachunków Inteligo bierze pod uwagę datę księgowania a nie datę
    wykonania operacji.

    Podobnie kwota podana w systemie jako średnie saldo jest większa od
    maksymalnej kwoty jaka kiedykolwiek w ciągu tego miesiąca została na
    wszystkich rachunkach razem na koniec dnia. Wniosek: do liczenia salda
    jest brana pod uwagę także data księgowania a nie data wykonania
    operacji.

    I to by było na tyle.