-
1. Data: 2012-11-21 08:38:15
Temat: Jak Getin Bank ma klienta w odbycie
Od: k...@g...com
1. W Getin Bank złożyłam reklamację pobranej niesłusznie opłaty za prowadzenie konta
około półtora miesiąca temu.
2. Bank potwierdził emailem, że reklamacja wpłynęła, podał jej numer, zapewnił, że
odpowie w ciągu 30 dni. I to był ostatni odzew ze strony banku.
3. Po 40 dniach wysłałam email, że nie otrzymałam żadnej odpowiedzi z Getin Banku, i
że oczekuję jakiegokolwiek rozwiązania (zwrot opłaty lub odmowa z uzasadnieniem).
Niestety nic nie mogę uzyskać - bank milczy jak zaklęty.
Co mogę zrobić dalej, do kogo się zwrócić?
-
2. Data: 2012-11-21 09:07:59
Temat: Re: Jak Getin Bank ma klienta w odbycie
Od: "kowtow" <k...@p...onet.pl>
Co mogę zrobić dalej, do kogo się zwrócić?
zadac zwrotu pieniedzy Bo skoro nie ma odpowiedzi po takim czasie Tzn ze
reklamacja zostala rozpatrzona na korzysc klienta
-
3. Data: 2012-11-21 09:50:31
Temat: Re: Jak Getin Bank ma klienta w odbycie
Od: Konfabulator <k...@1...pl>
On 21 Lis, 09:07, "kowtow" <k...@p...onet.pl> wrote:
> Co mogę zrobić dalej, do kogo się zwrócić?
>
> zadac zwrotu pieniedzy Bo skoro nie ma odpowiedzi po takim czasie Tzn ze
> reklamacja zostala rozpatrzona na korzysc klienta
Nic bardziej mylnego! To tylko oznacza, że bank złamał prawo, a w
przypadku tego banku jest to norma.
W takiej sytuacji należy sprawę skierować do Arbitra Bankowego (http://
www.zbp.pl/site.php?s=MDAwODU4) i jednocześnie złożyć skargę na bank
do KNF (https://www.knf.gov.pl/dane_wspolne/Serwis_konsumen
ta/pomoc/
skarga_na_bank.jsp).
-
4. Data: 2012-11-21 23:44:52
Temat: Re: Jak Getin Bank ma klienta w odbycie
Od: "wromek" <wromek@(wytnij)gmail.com>
skarga do KNF moze pomoc (w naszym przypadku pomogla), formularz do
zglaszania jest na stronie KNFu.
--
pozdrawiam, wromek
-
5. Data: 2012-11-22 09:49:32
Temat: Re: Jak Getin Bank ma klienta w odbycie
Od: k...@g...com
W dniu środa, 21 listopada 2012 09:50:31 UTC+1 użytkownik Konfabulator napisał:
> W takiej sytuacji należy sprawę skierować do Arbitra Bankowego (http://
> www.zbp.pl/site.php?s=MDAwODU4) i jednocześnie złożyć skargę na bank
> do KNF (https://www.knf.gov.pl/dane_wspolne/Serwis_konsumen
ta/pomoc/
> skarga_na_bank.jsp).
Składając skargę/reklamację do tych instytucji będę musiała podać, czego oczekuję od
banku (oczekuję zwrotu niesłusznie pobranej opłaty).
A czy mogę takze żądać zwrotu kosztów związanych z powyższą skargą? Np. jesli będę
musiała wnieść opłatę to czy mogę oczekiwać i prosić, by bank zwrócił mi te koszty? I
czy te instytucje (KNF, Arbiter) mogą nakazać, by bank zwrócił mi te kwoty?
Jesli związane z tym będą opłaty za wniesioną skargę/reklamację, to czy mogę wraz z ż
-
6. Data: 2012-11-22 09:52:30
Temat: Re: Jak Getin Bank ma klienta w odbycie
Od: k...@g...com
W dniu środa, 21 listopada 2012 09:50:31 UTC+1 użytkownik Konfabulator napisał:
> W takiej sytuacji należy sprawę skierować do Arbitra Bankowego (http://
> www.zbp.pl/site.php?s=MDAwODU4) i jednocześnie złożyć skargę na bank
> do KNF (https://www.knf.gov.pl/dane_wspolne/Serwis_konsumen
ta/pomoc/
> skarga_na_bank.jsp).
W przypadku KNF jest gotowa formatka do wypełnienia.
Czy pisząc do Arbitra też jest taki formularz, bo nie widzę na stronie?
-
7. Data: 2012-11-22 16:02:08
Temat: Re: Jak Getin Bank ma klienta w odbycie
Od: Konfabulator <k...@1...pl>
Skarga do KNF darmowa, ale brak gwarancji, że KNF cokolwiek zrobi.
Arbiter musi sprawę rozstrzygnąć w którąś stronę, nie ma formatki ani wzoru, wniosek
piszemy sami, wymagane są jedynie Twoje dane, dane banku, rachunku i opis słowny oraz
to czego żądasz. Żądać możesz kwoty spornej, kwot poniesionych w związku ze złożeniem
reklamacji, a także zadośćuczynienia. Bank obowiązkowo zwraca koszt opłaty u Arbitra
jeśli przegra arbitraż, więc o to wnioskować nie musisz.