  • 1. Data: 2002-06-10 13:56:49
    Temat: Jak uniknac podwojnego przewalutowania karty VISA?
    Od: Robert Makosa <m...@t...pl>

    Czesc,
    W podrozach po Europie wyplacam rozne waluty w bankomatach elektronem
    i Visa przelicza mi podwojnie: najpierw na dolary, potem np. na korony
    czeskie. Wychodzi to ok. 5% ponad kurs sprzedazy docelowej waluty w
    moim banku. Znacie jakis sposob na zmniejszenie tej marzy?
    Robert.

  • 2. Data: 2002-06-10 14:17:37
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > moim banku. Znacie jakis sposob na zmniejszenie tej marzy?

    Tak uzywanie np. kart maestro... Innego sposobu

  • 3. Data: 2002-06-10 15:13:08
    Od: "MichalL" <m...@p...onet.nospam.pl>

    > Znacie jakis sposob na zmniejszenie tej marzy?
    > Robert.

    Wozic ze soba gotowke.

    MichalL

  • 4. Data: 2002-06-10 15:26:46
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Robert Makosa <m...@t...pl> writes:

> [...]
    > czeskie. Wychodzi to ok. 5% ponad kurs sprzedazy docelowej waluty w
    > moim banku. Znacie jakis sposob na zmniejszenie tej marzy?

    O, to bardzo duzo. Na pewno nie jest to problem z kursem sprzedazy
    dolarow przez bank?
    (VISA oczywiscie przelicza najpierw _z_ koron na $US i nastepnie bank
    _na_ zlotowki).
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 5. Data: 2002-06-11 10:27:43
    Od: Robert Makosa <m...@t...pl>

    On 10 Jun 2002 17:26:46 +0200, Krzysztof Halasa
    <k...@d...pm.waw.pl> wrote:

    >O, to bardzo duzo. Na pewno nie jest to problem z kursem sprzedazy
    >dolarow przez bank?

    Policzylem dokladnie: policzono mi 4.365% wiecej, niz bym kupil korony
    w banku. A co do wyplaty przez Vise, to w banku powiadaja cos takiego:
    przy tej operacji to dzialaja nie ich kursy, tylko Visy. Ze to Visa
    stosuje swoje przeliczniki zloty-dolar i dolar-korona. A te
    przeliczniki sa tajne, bank ich nie zna i mnie tym bardziej Visa ich
    raczej nie poda, choc moge probowac, podadza mi telefon jak chce... po
    takim dictum juz nie dzwonilem dalej.

    Robert.

  • 6. Data: 2002-06-11 11:45:18
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik "Robert Makosa" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Policzylem dokladnie: policzono mi 4.365% wiecej, niz bym kupil korony
    > w banku.

    Ktory bank w Polsce sprzedaje korony czeskie w gotowce? Jestem tym
    zainteresowany.

    Karol

  • 7. Data: 2002-06-11 13:29:14
    Od: Robert Makosa <m...@t...pl>

    On Tue, 11 Jun 2002 13:45:18 +0200, "Karol" <a...@b...com> wrote:

    >Ktory bank w Polsce sprzedaje korony czeskie w gotowce? Jestem tym
    >zainteresowany.
    He he... Czy sprzedaje w gotowce to nie wiem, popatrzylem tylko na
    tabele sprzedazy dewiz swoim klientom. Gotowke skupuje, sam widzialem,
    wiec chyba jak bym zamowil, to by moze i mi sprzedal, ale mi to nawet
    przez mysl nie przeszlo, bo przeciez nie bede z kupa salaty jezdzil. A
    tak w ogole, to jest to Fortis. Robert.

  • 8. Data: 2002-06-11 22:54:00
    Od: "Witek" <w...@o...fi>

    > tak w ogole, to jest to Fortis.

    To juz wiesz dlaczego wyszlo tak drogo. Fortis podobnie jak mB/multi ma
    delikatnie mowiac niezbyt korzystne kursy walut. Kiedys bylo porownanie
    kursow na www.ebanki.pl i w styczniowej rzepie. Wtedy z tego co pamietam
    dobre kursy mial citi, ing/bsk...
    pzd

  • 9. Data: 2002-06-16 23:51:14
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Robert Makosa <m...@t...pl> writes:

> [...]
    > przy tej operacji to dzialaja nie ich kursy, tylko Visy. Ze to Visa
    > stosuje swoje przeliczniki zloty-dolar i dolar-korona.

    Nie, VISA przelicza im na dolary tylko. Dolary sprzedaje Ci bank.

    > A te
    > przeliczniki sa tajne, bank ich nie zna i mnie tym bardziej Visa ich
    > raczej nie poda, choc moge probowac, podadza mi telefon jak chce... po
    > takim dictum juz nie dzwonilem dalej.

    Te przeliczniki sa niespecjalnie tajne, i bank jest doskonale zna
    (dostajac obciazenie w walucie lokalnej i w dolarach). Naturalnie
    kursy bardzo czesto sie zmieniaja.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator