  • 31. Data: 2010-12-06 13:36:56
    Temat: Re: Jaką kartą najlepiej zapłacić za zakupy w USA?
    Od: mnt22 <m...@h...pl>

    Robert Kois napisał:

    > Powtarzasz bzdurę. Cło jest kompletnie niezwiązane z VATem.
    > To, że Amazon sam pokrywa VAT do kwoty zakupu (~150euro) to tylko ich dobra
    > wola (albo błąd).

    Może to i bzdura. Może błąd. Może dobra wola. W każdym razie - cena,
    którą Amazon podaje na swojej stronie w momencie składania zamówienia
    jest dla klienta wiążąca. Jedyne, na co trzeba uważać to wartość
    zamówienia. Jest tak, jak piszesz - Amazon pokrywa, ale nie wartość VAT,
    a "import fees" do pewnego progu. VAT nie może wynosić aż 60$, tam musi
    być oprócz tego.

    Ludzie piszą, że nawet jeśli kurier pobierze niesłusznie ~150PLN, to
    Amazon to oddaje po napisaniu maila do nich. Zresztą - gdy znajdę
    najtańszy sposób zapłaty, podzielę się z Wami wrażeniami.

  • 32. Data: 2010-12-06 13:51:22
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Mon, 6 Dec 2010 13:36:56 +0000 (UTC), mnt22 napisał(a):

    > Może to i bzdura. Może błąd. Może dobra wola. W każdym razie - cena,
    > którą Amazon podaje na swojej stronie w momencie składania zamówienia
    > jest dla klienta wiążąca.

    Cały czas o tym piszę, prostuję tylko twoje błedne wytłumaczenia tego
    faktu.

> [...]
    > zamówienia. Jest tak, jak piszesz - Amazon pokrywa, ale nie wartość VAT,
    > a "import fees" do pewnego progu. VAT nie może wynosić aż 60$, tam musi

    Od takiego zakupu + cło powinien wynosić nawet więcej (ale nie znam stawki
    celnej dla okładki by dokładnie policzyć a szukać mi się nie chce). Vat to
    22% (a już niedługo 23) to niestety całkiem sporo, od samego kindla 3G z
    wysyłką to > 46$.

    --
    Kojer

  • 33. Data: 2010-12-06 20:15:03
    Od: mnt22 <m...@h...pl>

    Robert Kois wrote:

> [...]
    > 22% (a już niedługo 23) to niestety całkiem sporo, od samego kindla 3G z

    Cholercia, chyba faktycznie masz rację. Co nie zmienia faktu, że da się
    dość tanio sprowadzić Kindle'a do Polski.

  • 34. Data: 2010-12-14 12:05:37
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mon, 6 Dec 2010 10:32:04 +0000 (UTC), mnt22 <m...@h...pl>
    wrote:

    >Zalet znajdę więcej, ale uważam, że powyższe uprawniają mnie do
    >stwierdzenia, że za 189$ + 21$ za wysyłkę nic lepszego na potrzeby moje
    >(czytanie artykułów naukowych + czytanie publicystyki + newsy ze świata
    >+ troska o zdrowie) oraz większości czytelników w Polsce jest to bardzo
    >korzystna oferta.

    A nook z Barnes & Noble na Androidzie nie lepszy?

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 35. Data: 2010-12-14 16:09:30
    Od: mnt22 <m...@h...pl>

    Jarek Andrzejewski wrote:

    > A nook z Barnes & Noble na Androidzie nie lepszy?

    Niestety, większe zużycie baterii, oraz brak darmowego internetu nie
    przechylają szalę zwycięstwa na stronę Kindle'a.

    Zdaję sobie sprawę z ograniczeń czytnika Amazonu, ale ja akurat mam na
    tyle zacięcia, że mogę się bawić w konwersję do odpowiedniego formatu.

  • 36. Data: 2010-12-15 08:45:09
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    mnt22 <m...@h...pl> writes:

    > Niestety, większe zużycie baterii, oraz brak darmowego internetu nie
    > przechylają szalę zwycięstwa na stronę Kindle'a.

    "nie przechylają"?

    MJ

  • 37. Data: 2010-12-15 11:26:00
    Od: "yoss" <y...@s...wp.pl>

    > Co więcej - darmowy internet w 100 krajach świata - Google, blogi,
    > "onety i pudelki". Płacą ci, którzy kupują w Amazon.com - sklep dolicza
    > 2$ i tyle.

    Faktycznie ten internet działa tak "normalnie", bo na róznych forach róźnie
    piszą. Chodzi mi najbardziej o przeglądanie onetu itp i poczty przez WWW
    (załaczniki z mailach), pudelka nie będę raczej czytał ;-)
    yossarian

  • 38. Data: 2010-12-17 09:16:18
    Od: "yoss" <y...@s...wp.pl>

    Użytkownik "yoss" <y...@s...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > róźnie piszą. Chodzi mi najbardziej o przeglądanie onetu itp i poczty
    > przez WWW (załaczniki z mailach), pudelka nie będę raczej czytał ;-)
    w moim poprzednim poście zabrakło znaku zapytania ;-)"?" Ja się pytałem czy
    ktoś korzysta w netu w miare "normalnie"
    pozdrawiam