  • 1. Data: 2010-12-05 16:39:56
    Temat: Jaką kartą najlepiej zapłacić za zakupy w USA?
    Od: mnt22 <m...@h...pl>

    Witam,

    Chcę kupić w amerykańskim Amazonie czytnik Kindle.

    Którą kartą najlepiej zapłacić, aby maksymalnie ograniczyć dodatkowe
    koszty (prowizje, przewalutowania) oraz dokonać zakupu po
    najkorzystniejszym kursie? W swoim portfelu mam:
    - mBank Visa Electron "Delfinek"
    - Open Online Visa Electron Debit
    - Open Online Visa Keep It Simple Credit Card
    - BZ WBK Visa Electron payWave.

    Mam również możliwość skorzystania z uprzejmości znajomych:
    - mBank MasterCard Debit
    - Inteligo Visa Electron Debit.

    Znam tabele kursowe, ale nie w tym rzecz. Chcę uniknąć podwójnego
    przewalutowania (USD>EUR>PLN). Ponoć karty Getin/Open Online jako walutę
    rozliczeniową mają USD, ale kursy są złodziejskie. Reszta, z tego co się
    orientuję, rozlicza się w EUR.

    Ponoć dodatkowo płacąc kartą Visa dochodzi prowizja 2-3%, czego nie ma
    płacąc MC. Gdzieś słyszałem też, że są jakieś różnice w naliczaniu
    prowizji między Visą Debit a Visą Credit... Jak to w końcu jest?

    Jestem zdecydowany pójść choćby do BZ WBK i założyć kolejne konto
    walutowe USD z kartą MC
    (http://indywidualni.bzwbk.pl/karty/do-kont-osobisty
    ch/walutowych/dolar-usd/karta-mastercard-w-dolarach-
    amerykanskich.html lub http://bit.ly/e8uppX), o ile to rzeczywiści przyniesie
    wymierne korzyści. Co o tym myślicie?

    Zamierzam w przyszłości sporo kupować w USA, dlatego te
    kilka(naście/dziesiąt) złotych na każdym zamówieniu zaczyna mieć
    znaczenie.

    Swoją drogą - jaka polska karta obiektywnie byłaby najkorzystniejsza?
    Może coś z Polbanku? Albo jeszcze coś innego?

    Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam,
    mnt22

  • 2. Data: 2010-12-05 16:51:00
    Temat: Re: Jaką kartą najlepiej zapłacić za zakupy w USA?
    Od: raz-dwa-trzy <i...@g...com>

    On 5 Gru, 17:39, mnt22 <m...@h...pl> wrote:
    > Witam,
    >
    > Chc kupi w ameryka skim Amazonie czytnik Kindle.

    Polbank i długo, długo nic. Mam tam konto tylko i wyłącznie do
    płatności internetowych.
    Sam brałem niedawno kindla.

    209,98$
    Rozliczono 15.11 602,45zł, wychodzi 2,86usd.
    Kurs nbp 15.11 - 2,89usd
    Kurs visa 15.11 - 1 United States Dollar = 2.869100 Polish New Zloty

    Nic więcej nie trzeba dodawać.

  • 3. Data: 2010-12-05 17:59:53
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "mnt22" <m...@h...pl> napisał w wiadomości grup

    > Swoją drogą - jaka polska karta obiektywnie byłaby najkorzystniejsza?
    > Może coś z Polbanku? Albo jeszcze coś innego?

    Orientacyjnie to byłoby tak: Polbank, a następnie Amex Millennium, a
    następnie karty Visa Raiffeisen,a następnie dowolna karta ING.

    Nie brałem pod uwagę kart DB, bo nic o nich konkretnego nie wiem.

  • 4. Data: 2010-12-05 19:00:46
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    na allegro bez kombinacji masz te sama cene bez pieprzenia z celnikami i
    kartami.

  • 5. Data: 2010-12-05 19:24:32
    Od: raz-dwa-trzy <i...@g...com>

    On 5 Gru, 20:00, konieczko <t...@o...pl> wrote:
    > na allegro bez kombinacji masz te sama cene bez pieprzenia z celnikami i
    > kartami.

    W którym miejscu kupie na allegro kindla 3g za 628zł / wifi za 478zł ?

    Z celnikami nie musisz się pieprzyć, amazon za wszystko płaci. A
    przesyłka ups'em jest po 3dniach w Polsce.

  • 6. Data: 2010-12-05 20:39:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/5/2010 1:24 PM, raz-dwa-trzy wrote:

    > W którym miejscu kupie na allegro kindla 3g za 628zł / wifi za 478zł ?

    + 22% VAT i koszt do jazdu do urzedu celnego.
    oczywiscie jak bedziesz mial pecha.

    > Z celnikami nie musisz się pieprzyć, amazon za wszystko płaci.

    taaaa,
    a kto ci tak powiedzial?

    > przesyłka ups'em jest po 3dniach w Polsce.

    po 3 dniach to moze i ona w polsce jest. w urzedzie celnym.

  • 7. Data: 2010-12-05 21:28:27
    Od: raz-dwa-trzy <i...@g...com>

    On 5 Gru, 21:39, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > + 22% VAT i koszt do jazdu do urzedu celnego.
    > oczywiscie jak bedziesz mial pecha.

    > taaaa,
    > a kto ci tak powiedzial?

    > po 3 dniach to moze i ona w polsce jest. w urzedzie celnym.

    Proponuje złożyć zamówienie a potem pieprzyć.
    Przesyłka jest zwolniona z vatu, amazon go opłacił na fakturze
    znajdują się magiczne literki FD, paczki nikt nie otwiera, ups
    przywozi kindla z dokumentacją 'zwolniono z podoboru opłat, proszę
    przekazać dokumenty odbiorcy'
    Skąd to wiem? Zamówiłem już 6 sztuk.
    Skąd o tym wiem?
    http://forum.eksiazki.org/amazon-com-kindle-f146/wys
    ylka-nowego-kindle-przez-amazon-kiedy-wreszcie-bedzi
    e-t8963.html
    Dziękuje i dobranoc.

    Myślisz, że skąd taki zalew kindli na allegro? Właśnie przez ten
    trick, nikt ich nie ma na stanie tylko ciągnie prosto z amazon po
    zakupie na allegro. Proceder przygasł ostatnio, bo jest okres
    przedświąteczny i okres realizacji przeciągnął się do końca grudnia.

  • 8. Data: 2010-12-06 07:19:28
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    "

> [...]
    > Skąd o tym wiem?
    > http://forum.eksiazki.org/amazon-com-kindle-f146/wys
    ylka-nowego-kindle-przez-amazon-kiedy-wreszcie-bedzi

    cytat z tego forum:
    " Re: Wysyłka nowego Kindle przez Amazon, kiedy wreszcie będzi

    spadak napisał(a):
    Witam,

    Zdziwiło mnie że będzie extra opłata za cło ... ze strony Amazon
    wynikało że nie będzie.
    Kupowałeś z tej specjalnej podstrony dla Polski ?

    Pozdrawiam

    Tak ze strony dla wysyłki międzynarodowej.
    Informacje o dodatkowej opłacie otrzymałem w trakcie rozmowy
    telefonicznej z kurierem.
    Zobaczę co będzie w papierach jak już będę odbierał przesyłkę osobiście."

    Nie pierdol nastepnym razem boi paczki ze stanoiw nie sa i nie moga byc
    zwolnione z VATu juz o oplacie celnej nie wspomne bo to duza wartosc.

  • 9. Data: 2010-12-06 07:26:23
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    One nie są zwolnione z VAT.
    VAT jest pobierany już przez Amazon!
    Kupiłem 2x Kindle i otrzymałem z nimi polskie dokumenty celne.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 10. Data: 2010-12-06 09:02:58
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Sun, 5 Dec 2010 13:28:27 -0800 (PST), raz-dwa-trzy napisał(a):

> [...]
    > znajdują się magiczne literki FD, paczki nikt nie otwiera, ups
    > przywozi kindla z dokumentacją 'zwolniono z podoboru opłat, proszę

    W kwestii formalnej. Nie jest zwolniona z VATu. Z nieznanych bliżej
    przyczyn jak przesyłka ma wartość poniżej 150 euro to amazon bierze opłatę
    na siebie (na dokumentach jest wyliczony). Powinien to naliczyć przy
    płatności ale tego nie robi. Jak zamówisz 2 kindle w jednej przesyłce to
    jak najbardziej zapłacisz VAT i cło. Ale zapłacisz przy zakupie (amazon
    pobierze tzw. depozyt). Jeżeli kurier domaga się jakichś pieniędzy to albo
    ktoś w Amazonie zrobił bład (i tu trzeba reklamować) albo kurier nie
    doczytał (i łatwo mu pokazać magiczne F/D :)).
    Jesteśmy w programie "Amazon Global" i to co widzimy przy płaceniu powinno
    być ceną ostateczną.

    --
    Kojer