  • 11. Data: 2010-06-30 06:24:59
    Temat: Re: Jaki fundusz emerytalny?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    MK pisze:

    > To zapewne dlatego w afryce i azji emeryci zyja sobie dostatnio, a w
    > USA i Niemczech wybieraja jedzenie ze smietnikow ;).

    Ale po co te złośliwości? Pomyśl zatem, jak żyłby w Afryce stary
    człowiek bez dzieci. A potem wyobrazić sobie, jak będzie żył stary
    Niemiec bez dzieci, jak już zadłużone państwo przestanie mu wypłacać
    emeryturę.

    Bo w to, że państwo niemieckie jest bogate, nikt - poza
    statystycznymi oglądaczami telewizji - już nie wierzy?

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2010-06-30 06:27:58
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 30 Jun 2010 08:24:59 +0200, Liwiusz napisał(a):

> [...]
    > człowiek bez dzieci. A potem wyobrazić sobie, jak będzie żył stary
    > Niemiec bez dzieci, jak już zadłużone państwo przestanie mu wypłacać

    Ale te dzieci, musisz przyznać, to też już zrobił się takim obiegowym
    mitem o którym każdy klepie, bo tak wypada.

    --
    xbartx

  • 13. Data: 2010-06-30 06:30:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    MK pisze:

    > Hehe... jak podejmowalem swoja pierwsza prace podobnie uzasadnial
    > przedsiebiorca to zeby podpisac umowe o prace na najnizsze
    > wynagrodzenie, a rozliczac sie wg. ustalen ustnych ;). Na szczescie
    > szybko znalazlem normalne zajecie.

    Szczęście? Ktoś zabiera Ci pieniądze, mówi, że za kilkadziesiąt lat
    (ale kiedy, to nie wiadomo) jakiś sejm przyzna Ci za to emeryturę (ale
    jaką, to nie wiadomo), a Ty mówisz, że to lepiej, niż gdybyś dostał te
    pieniądze teraz i zainwestował? To źle świadczy o Twojej świadomości
    ekonomicznej ;)

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2010-06-30 06:32:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    xbartx pisze:

    > Ale te dzieci, musisz przyznać, to też już zrobił się takim obiegowym
    > mitem o którym każdy klepie, bo tak wypada.

    Wypada, to twierdzić, że wszystko jest w porządku, że ZUS nie padnie,
    bo dopłaty, bo rozwój PKB, bo wzrost wydajności pracy itp. To wypada
    mówić. A to g. prawda.

    A dzieci to nie mit - jak sobie wychowasz, tak będziesz miał na
    starość. I opiekę, i pomoc finansową. Skoro to taki mit, to może
    spróbujemy zanegować?

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2010-06-30 06:38:12
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 30 Cze, 08:30, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > jaką, to nie wiadomo), a Ty mówisz, że to lepiej, niż gdybyś dostał te
    > pieniądze teraz i zainwestował? To źle świadczy o Twojej świadomości

    Hehehe... chyba ty masz mala swiadomosc skoro sadzisz, ze dostaniesz
    to co ten przedsiebiorca mial odprowadzic do ZUS czy US. A
    przestrzeganie prawa to chyba w ogole nie przemknelo ci przez mysl ;).

    MK

  • 16. Data: 2010-06-30 06:45:52
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 30 Jun 2010 08:32:37 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > A dzieci to nie mit - jak sobie wychowasz, tak będziesz miał na
    > starość. I opiekę, i pomoc finansową. Skoro to taki mit, to może
    > spróbujemy zanegować?

    Dasz mi 100% gwarancję, że ja tej starości w ogóle doczekam?

    --
    xbartx

  • 17. Data: 2010-06-30 07:36:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    xbartx pisze:

    > Dasz mi 100% gwarancję, że ja tej starości w ogóle doczekam?

    ? Nie dam. I co z tego? Jak się nie dożywa starości, to każdy sposób
    na emeryturę jest do niczego.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2010-06-30 07:36:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    MK pisze:

    > Hehehe... chyba ty masz mala swiadomosc skoro sadzisz, ze dostaniesz
    > to co ten przedsiebiorca mial odprowadzic do ZUS czy US. A
    > przestrzeganie prawa to chyba w ogole nie przemknelo ci przez mysl ;).

    Zdecyduj się, a nie zmieniasz zdanie jak kobieta. Pisałeś, że
    pozostała część wypłaty będzie "pod stołem".

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2010-06-30 07:37:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    MK pisze:

    > przestrzeganie prawa to chyba w ogole nie przemknelo ci przez mysl ;).

    Nie, bo przestrzeganie prawa samo w sobie nie stanowi wartości.
    Dlatego w latach wczesnego komunizmu nie donosiłbym na sąsiadów
    trzymających złoto, czy waluty w domu, a we wcześniejszym okresie też
    nie wydawałbym niektórych nacji.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2010-06-30 07:50:37
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 30 Jun 2010 09:36:07 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > ? Nie dam. I co z tego? Jak się nie dożywa starości, to każdy sposób
    > na emeryturę jest do niczego.

    Chciałeś przykład zanegowania to podałem Ci pierwszy z brzegu, ot
    wszystko. Dla jasności ja też nie wierzę za bardzo w ZUS i jego wirtualną
    fikcję, to samo z OFE. Nie zmienia to jednak faktu, że te przysłowiowe
    "dzieci" są cudownym lekarstwem na wszystko, bo nie są. Ciśnie się tutaj
    na usta przysłowie "Umiesz liczyć licz na siebie".

    --
    xbartx