  • 1. Data: 2004-08-13 13:39:28
    Temat: Jakie wyjscie bedzie najlepsze?
    Od: "Leszek" <t...@o...pl>

    Witam
    Przedstawie Wam moja sytuacje i prosze o rade, ktora opcja bedzie wedlug Was
    najlepsza.
    Jade za granice i bede tam pracowal (Irlandia). Zamierzam otworzyc konto w
    banku AIB, gdzie bede otrzymywal przelewy od tamtejszego pracodawcy (waluta
    oczywiscie Euro).
    Konieczne jest aby pieniedzmi dysponowala zona, czyli albo calosc, albo czesc
    bede przelewal tu do Polski. Stad moje pytanie co zrobic. Mam takie pomysly:
    - otwieram konto walutowe w jakims banku gdzie dokonuje przelewow z zagranicy.
    Wady sa takie, ze zona bedzie musiala zlecac z tego konta walutowego przelwe
    na nasze wspolne konto osobiste (w zl) z ktorego bedzie wykonywala wszelkie
    oplaty itd. Poza tym mamy zadeklarowana pewna kwote na tym koncie zlotowym,
    ktora musi wplywac co miesiac.
    - przelewam tylko czesc pieniedzy na nasze konto osobiste, a reszta lezy
    spokojnie w banku w Irlandii i dopiero przed przyjazdem otwieramy walutowe i
    przelewamy coby bylo bezpiecznie.
    Wada jest taka, ze te male kwoty ktore bede przelewal zonie beda przeliczane
    po kursie bankowym, a takze istnieje obawa ze Euro nadal bedzie tracic na
    wartosci.

    Prosze Was o rade i jesli macie jakies inne pomysly, to prosze abyscie sie
    nimi ze mna podzielili.

    Dziekuje i pozdrawiam, Leszek

  • 2. Data: 2004-08-13 13:42:58
    Temat: Re: Jakie wyjscie bedzie najlepsze?
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Leszek <t...@o...pl> wrote:
    > Prosze Was o rade i jesli macie jakies inne pomysly, to prosze
    > abyscie sie nimi ze mna podzielili.

    Moze popatrz ktory tam bank ma najtansze wyplaty zagraniczne - wrob druga
    karte - nawet na siebie - przeslij ja poczta zonie , a telefoniczne podaj
    pin.

    Ewentualnie zobacz www.moneybookers.com (chociaz sam tego nie testowalem,
    wiec nie moge pwoiedziec ze wszystko jest ok :)

    P.S. A moze www.payu.pl - wplacalbs karta.. ;)

    http://www.PRnews.pl

  • 3. Data: 2004-08-13 13:50:01
    Od: "Leszek" <t...@o...pl>

> [...]
    >
    > Ewentualnie zobacz www.moneybookers.com (chociaz sam tego nie testowalem,
    > wiec nie moge pwoiedziec ze wszystko jest ok :)

    Generalnie przelew z banku zagranicznego do nas kosztuje okolo 30 euro i jesli
    chodzi o wymiane gotowkowa to najbardziej oplaca sie to robic pomiedzy bankami.

    Leszek

  • 4. Data: 2004-08-13 14:13:29
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Leszek <t...@o...pl> wrote:
    > Generalnie przelew z banku zagranicznego do nas kosztuje okolo 30
    > euro i jesli chodzi o wymiane gotowkowa to najbardziej oplaca sie to
    > robic pomiedzy bankami.

    No to zobacz te opcje z karta. Bo jak nawet biora 3% wyplaty to zoba
    musialaby wyjac 3000 euro ;)

    http://www.PRnews.pl