  • 1. Data: 2008-03-02 23:50:08
    Temat: KK BPH do ING - konieczna zgoda żony
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Czołem Grupowiczom,
    Po przechwyceniu mnie przez Pekao postanowiłem się ewakuować z moją KK.
    Wybór padł na ING. W trakcie rejestracji wniosku w oddziale zaskoczyła mnie
    jedna rzecz - pomimo, że poprzednią KK miałem z limitem 10 K PLN, to aby się
    przenieść wymagana była zgoda mojej żony, ze względu na wysokość limitu.
    Wartością graniczną miało być równo 10 K PLN. Zaproponowałem wiec, że
    wnioskuję o 9,9 K i mniejszy limit okazał się być OK.
    Ktoś się orientuje czy to 10 K PLN, to jest wymóg formalno-prawny, czy
    jakaś osobliwa, wewnętrzna regulacja ING?

    Miłego dnia
    Tomek

  • 2. Data: 2008-03-03 00:24:29
    Temat: Re: KK BPH do ING - konieczna zgoda żony
    Od: "JerzyR" <j...@d...pl>

    > Ktoś się orientuje czy to 10 K PLN, to jest wymóg formalno-prawny, czy
    > jakaś osobliwa, wewnętrzna regulacja ING?

    może nie na temat, ale dlaczego wybrałeś KK ING.
    Ja niestety zrobiłem to samo i zamierzam z niej zrezygnowac.
    Chodzi o podgląd w systemie ing-online a raczej jego brak
    Nie widac żadnych blokad - dopiero faktycznie zaksięgowane operacje przez
    bank po np. 3-4 dniach.
    Po BPH gdzie każa operacja była natychniast widoczna w blokadach to jest
    ogromny krok do tyłu.
    Czekam na KK multibanku to napisze swoje wrażenia - na dniach ma przyjśc.

  • 3. Data: 2008-03-03 07:50:53
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-03-03, JerzyR <j...@d...pl> wrote:

    [...]

    > Czekam na KK multibanku to napisze swoje wrażenia - na dniach ma przyjśc.

    Multibank ma śliczny podgląd. :)
    Brakuje tylko powiadomień SMS.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2008-03-04 23:55:53
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@W...gazeta.pl>

    JerzyR <j...@d...pl> napisał(a):

    > może nie na temat, ale dlaczego wybrałeś KK ING.

    Dlaczego:
    Możliwość przeniesienia karty na podstawie wyciągów
    Karta bez chipa
    Brak dodatkowych opłat przy aktywnym użytkowaniu

    Moje podstawowe konto "bankomatowe" i awaryjnie do zakupów, to VE mBanku,
    więc Multibank odpadł, bo chciałem mieć KK innego banku niż BRE.
    Z ING do tej pory nie współpracowałem, więc też pewną rolę odgrywa czynnik
    poznawczy. Po przejściu procedury zdobycia (!) karty, ING mnie, delikatnie
    mówiąc, nie zachwycił. Do tego stopnia, że już miałem sobie odpuścić, ale
    trzeba być optymistą, więc jednak brnę dalej.
    Do uwag na temat systemu jeszcze nie doszedłem, no może poza tą, że aby w
    ogóle mieć podgląd karty przez net musiałem założyć OKO.

    Tomek

    Ps. A system BPH też do końca święty nie był... :)

  • 5. Data: 2008-03-05 18:48:47
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Tomasz Opalski napisał(a):
> [...]
    > mówiąc, nie zachwycił. Do tego stopnia, że już miałem sobie odpuścić, ale
    > trzeba być optymistą, więc jednak brnę dalej.

    Ja aktywowalem KK ING, udalem sie do sklepu i ERROR, karta nie dziala.
    Okazalo sie ze bedzie dzialac dopier nastepnego dnia (czy tam za dwa
    dni). W porownaniu do innych bankow to jakas parodia.

    > Do uwag na temat systemu jeszcze nie doszedłem, no może poza tą, że aby w
    > ogóle mieć podgląd karty przez net musiałem założyć OKO.

    Podglad jest zenujacy :) Na nowym systemie jest tylko zenujacy,
    wczesniej to bylo jeszcze cos gorszego.

    --
    Mithos

  • 6. Data: 2008-03-05 21:02:50
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Tomasz Opalski napisał(a) w wiadomości: ...

    >Ktoś się orientuje czy to 10 K PLN, to jest wymóg formalno-prawny,

    Nie, ale z prawa wynika.
    http://www.majewski.nazwa.pl/zgsopo/media/20050122_m
    alzonkowie_lepiej_zabezpieczeni.htm

    Utrudnia się jak to tylko możliwe dochodzenia roszczeń z majątku
    wspólnego. O ile pamiętam pretekstem była ochrona majątku wspólnego
    przed wierzycielami w przypadku długów hazardowych jednego z małżonków.
    Skutkuje to praktycznym ubezwłasnowolnieniem co do dysponowania
    majątkiem wspólnym czy zaciągania zobowiązań przez jednego małżonaka.
    Dla wierzycieli wiec czasem lepiej jest aby małżonkowie mieli
    rozdzielność majątkową (większe majątki osobiste niż w przypadku
    wspólnoty itd...).

    > czy ajkaś osobliwa, wewnętrzna regulacja ING?

    Zapewne przyjęli to jako granicę ryzyka. Trzeba było zapytać czy
    gdybyście mieli rozdzielność majątkową daliby więcej?

    Arek

  • 7. Data: 2008-03-05 21:03:04
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    > Ja aktywowalem KK ING, udalem sie do sklepu i ERROR, karta nie dziala.
    > Okazalo sie ze bedzie dzialac dopier nastepnego dnia (czy tam za dwa dni).
    > W porownaniu do innych bankow to jakas parodia.

    Ja aktywowałem kartę RadośćŻycia i gdybym teraz poszedł do sklepu byłby
    ERROR. Karta nie zadziałałaby. Będzie działać za około 3 dni. A pomyśl sobie
    co może znaczyc sformulowanie OKOŁO w wykonaniu mBanku.

    > Podglad jest zenujacy :) Na nowym systemie jest tylko zenujacy, wczesniej
    > to bylo jeszcze cos gorszego.

    To już ma cechy psychozy maniakalnej. ;-)

    marekz

  • 8. Data: 2008-03-05 21:03:06
    Od: "JerzyR" <j...@d...pl>

    > Ja aktywowalem KK ING, udalem sie do sklepu i ERROR, karta nie dziala.
    > Okazalo sie ze bedzie dzialac dopier nastepnego dnia (czy tam za dwa

    U mnie działała tego samego dnia (KK MC)

  • 9. Data: 2008-03-06 17:53:54
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MarekZ napisał(a):
    > To już ma cechy psychozy maniakalnej. ;-)

    Multibank mnie rozleniwil :)

    --
    Mithos