  • 1. Data: 2010-12-01 19:22:42
    Temat: KK get - ostatnia próba
    Od: Akkon <a...@n...span>

    Testuję od kilku dni kk od getinonline i zauważyłem taką osobliwość.
    Czasami na pinpadzie, zanim wyświetli się miejsce na wpisanie pinu,
    pojawia się komunikat "Ostatnia próba". Czy to ma oznaczać, że przy tej
    karcie nie można się pomylić przy podawaniu pinu? Pierwszy raz się z
    czymś takim spotykam.

  • 2. Data: 2010-12-01 19:29:19
    Temat: Re: KK get - ostatnia próba
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2010-12-01 20:22, Akkon pisze:
> [...]
    > pojawia się komunikat "Ostatnia próba". Czy to ma oznaczać, że przy tej
    > karcie nie można się pomylić przy podawaniu pinu? Pierwszy raz się z

    przy karcie Aliora mam tak zawsze ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2010-12-01 20:01:05
    Od: Michal <n...@n...org>

    W dniu 01.12.2010 20:22, Akkon pisze:
> [...]
    > pojawia się komunikat "Ostatnia próba". Czy to ma oznaczać, że przy tej
    > karcie nie można się pomylić przy podawaniu pinu? Pierwszy raz się z

    Oznacza to, że licznik PIN offline (czyli sprawdzenie PINu bezpośrednio
    z chipem, bez łączenia się z bankiem po PIN, jedynie po autoryzację)
    wynosi 1 czyli możesz się pomylić i wtedy terminal zostanie zmuszony do
    połączenia z bankiem w celu sprawdzenia PINu. Po podaniu dobrego PINu
    następnym razem licznik powinien zostać znów ustawiony na 1 offline i 3x
    online.

    W odpowiednio skonfigurowanych terminalach (często EService, inni
    acquierzy bardzo rzadko) takie coś umożliwia Ci zapłacenie bez łączenia
    z bankiem, co poznasz bo braku kodu autoryzacji ( 3 (F) ). Szybkie i
    przydatne przy braku łączności, a w np. w UK wręcz konieczne do
    korzystania z kart.

    Michał