  • 11. Data: 2009-11-01 20:02:51
    Temat: Re: KK na podpis - juz relikt ?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 1 Nov 2009 15:24:34 +0100, MarekZ napisał(a):

    > Ależ da się. Autoryzacji nie będzie i tyle, PIN zostanie uznany za
    > niepoprawny.

    Ale kto uzyje PIN/

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 12. Data: 2009-11-02 20:15:31
    Od: "MG" <n...@s...com>

    Użytkownik "RobertS" napisał:

    > przede wszystkim sposób autoryzacji wymusza terminal a nie karta,

    I tak, i nie. W transakcjach z paska (co nie oznacza, że karta nie może być
    hybrydowa) jest brany pod uwagę (choć z wyjątkami) service code ze ścieżki
    drugiej, w kartach EMV jest CVM List - znane mi wdrożenia Polsce zawsze
    wspierały online PIN - ktoś zna przykłady bez?
    Inną rzeczą jest, że samo użycie EMV nie oznacza PINu (wbrew powszechnemu
    przekonaniu) - po prostu tak je wydawcy personalizują. Równie dobrze mogli
    wprowadzić to sami dla kart z paskiem.

    > mam kk z chipem a i tak w niektórych sklepach muszę się podpisywać...

    A nie były to przez przypadek transakcje z paska?

    --
    MG