  • 11. Data: 2013-01-02 15:58:43
    Temat: Re: KK po co?
    Od: Marcin Lubojanski <a...@h...pl>

    W dniu 2013-01-02 15:23, Zyga pisze:

    > Spróbuj pożyczyć samochód.
    > Nie wiem jak w Polsce, ale na zachodzie jest to mocno utrudnione a
    > czasem wręcz niemożliwe.
    > Dla przykładu w Hiszpanii pozwolą Ci zapłacić debetówką ale wiąże się to
    > z przymusowym wykupem dodatkowego ubezpieczenia (i to też nie wszędzie
    > się uda). W Irlandii, fakt że dawno temu bo gdzieś w 2005 nie udało mi
    > się wypożyczyć samochodu bo nie miałem właśnie KK.

    Nie raz i nie dwa miałem samochód z wypożyczalni na debetówkę. Fakt że
    wypukłą ale jednak... Nikt nigdy nie zwrócił żadnej uwagi.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    jędrny biust

  • 12. Data: 2013-01-02 16:04:11
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 02.01.2013 15:47, Maruda pisze:

    > Nie wiem.
    > Próbowałem zapłacić w WizzAir debetówką ING. Nie dało się. Wypukłą VC
    > "Silver" z BZWBK - przeszło.

    Pytanie, czy to wypukłość czy debetowość spowodowała?

    p. m.

  • 13. Data: 2013-01-02 17:11:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Rafał Wiśniewski wrote:
    > Nie potrzebuję kredytu w karcie, podobno mogę płacić za zakupy w necie
    > elektronem (mbank). CZy KK jest mi do czegoś potrzebna?

    Po to wystawiac na ryzyko pieniadze bankowe, a nie własne.

    Zrozumiesz jak ci ktos oskubie karte w jakims egzotycznym kraju.

    przy karcie debetowej bedziesz mial realna dziure budzetowa na koncie,
    przy karcie kredytowej, bedziesz mial po prostu wyzsze saldo, ale twoich
    pieniedzy nikt nie ruszy.

    Szukaj kart takich w ktorych wyraznie napisane jest

    a) z transakcje zgloszone przez ciebie jak nieautoryzowane odpowiada
    bank. Bez zadnych ale.

    b) transakcje sporne nie podlegaja spłacie.

    daje sie takie znalezc.

  • 14. Data: 2013-01-02 17:37:00
    Od: S <a...@w...pl>

    > Gdzie (net, real) nie zapłacę delfinkiem?
    >
    > RW

    Wydaje mi się, że karta mbanku jest płatna (2zł/mc?). Dla przykładu ja
    mam Citi KK dożywotnio darmową, a ostatnio chcieli mi też za darmo dać
    dodatkową. Ponadto korzystam z pieniędzy banku (więc moje dają %). Mam
    wrażenie, że łatwiejsze są także reklamacje. W skali roku około 300zł
    zysku daje mi taka karta, choć oczywiście może być więcej - zależy od
    wydatków.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2013-01-02 18:15:54
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2013-01-02 14:59, m pisze:
    Tj -
    > np. mam do kupienia coś drogiego, nie stać mnie w tym miesiącu, ale w
    > następnym wiem że mnie będzie stać. Przesuwam sobie wydatek o miesiąc
    > płacąc zań kartą.

    ciach

    Wiem że niektórzy tak mają (szanujemy ich:-) ) ale dla mnie to idiotyzm.
    Jak coś na prawdę potrzebuję to zapożyczę się z głową taniej w inny sposób.
    A jak wystarczy mi do tego następna wypłata to nie jestem bachorem i
    miesiąc mogę poczekać. Nie stać mnie na wywalanie pieniędzy w błoto.
    Generalnie jedną-dwie wypłaty można sobie odłożyć.
    A jeśli ktoś nie może to byłby durniem pakując się w wybitnie drogi
    chwilowy kredyt. Ale do tego jeszcze trzeba trochę myśleć i nie ulegać
    nagonce marketingowej.

    Tak wiem. Jest okres bez odsetek i jeszcze masa drobnych druczków do
    niego przyczepiona :-)

  • 16. Data: 2013-01-02 18:36:44
    Od: S <a...@w...pl>

> [...]
    > A jeśli ktoś nie może to byłby durniem pakując się w wybitnie drogi
    > chwilowy kredyt. Ale do tego jeszcze trzeba trochę myśleć i nie ulegać

    Konkluzja słuszna. Powiedz mi jednak, jak na to wpadłeś, że 0% to
    "wybitnie drogi chwilowy kredyt". Już nawet pomijam fakt, iż niektórzy
    dostają np. 5% zwrotu płacąc drogą DARMOWĄ kartą kredytową. Ba! Są i
    tacy, którzy dokonują nią zakupów nie dla siebie, ale dla firmy. Firma
    zwraca kasę na podstawie faktury, kasa procentuje na koncie/lokacie,
    kredyt jest darmowy (w GP), a potem jeszcze prezent 5% od zakupu. A
    zatem trzeba trochę myśleć i nie ulegać nagonce marketingowej.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2013-01-02 18:52:24
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 02.01.2013 18:15, z pisze:
> [...]
    > Jak coś na prawdę potrzebuję to zapożyczę się z głową taniej w inny sposób.

    Taniej niż 0%?

    > A jak wystarczy mi do tego następna wypłata to nie jestem bachorem i
    > miesiąc mogę poczekać.

    Jeżeli miesiąc możesz poczekać, to widać nie potrzebujesz tego "na
    prawdę". A jeżeli naprawdę potrzebujesz, to musisz sobie znaleźć jakieś
    źródło sfinansowania tego.

    KK to jest dobry sposób, o ile warunkiem skorzystania z kredytu na niej
    nie jest korzystanie z kredytu na niej przez następne miesiące, bo to do
    niczego nie prowadzi.

    p. m.

  • 18. Data: 2013-01-02 18:57:33
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2013-01-02 18:36, S pisze:
    > Konkluzja słuszna. Powiedz mi jednak, jak na to wpadłeś, że 0% to
    > "wybitnie drogi chwilowy kredyt".

    To przez te wszystkie drobne druczki. Nic w życiu nie ma za darmo. :-)
    A człowiek jest tylko człowiekiem. Marketingowcy sobie dokładnie
    wszystko wyliczyli i przekalkulowali swoim "cfaniackim" sposobem.

  • 19. Data: 2013-01-02 19:01:08
    Od: W <w...@w...pl>

    z wystukał, co następuje:

    > To przez te wszystkie drobne druczki. Nic w życiu nie ma za darmo. :-)
    > A człowiek jest tylko człowiekiem. Marketingowcy sobie dokładnie
    > wszystko wyliczyli i przekalkulowali swoim "cfaniackim" sposobem.

    Ty musisz być bardzo biedny, że "Ci się samo przez przypadek naliczyło"...

    Co skomplikowanego jest w spłaceniu karty w okresie bezodsetkowym i jakie
    tam masz małe druczki?! fakt, regulaminy są grube, ale jakoś nigdy się
    jeszcze nie spotkałem z hakiem typu "masz ~2mies GP ale i tak jak nie
    spłacisz już to będziesz płacił jak za zboże"... może podaj jakiś konkretny
    przykład a nie wyssane z palca fantazje?

  • 20. Data: 2013-01-02 19:12:26
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2013-01-02 18:57, z pisze:

    > To przez te wszystkie drobne druczki. Nic w życiu nie ma za darmo. :-)
    > A człowiek jest tylko człowiekiem. Marketingowcy sobie dokładnie
    > wszystko wyliczyli i przekalkulowali swoim "cfaniackim" sposobem.

    Nie jest za darmo. Bank zarabia razem z wystawcami kart. Opłata za
    obsługę kart jest podobno jedna z wyższych w UE u nas. Zatem owe
    instytucje są zainteresowane wydawaniem kart i zachęcaniem do płacenia
    tymiż. Proste.

    --
    Pozdrawiam