    From: "Br" <b...@p...onet.pl_NOSPAM>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: KK w bph
    Date: Mon, 1 Jun 2009 10:43:12 +0200

    Witam!
    Mam pytanie odnośnie zasadności opłaty za wydanie (wznowienie) karty
    kredytowej w BPH.
    Stara karta była ważna do 4/2009, gdzieś na początku kwietnia przyszła nowa
    karta, która nie była nigdy użyta ani nawet aktywowana (stara karta także
    nie była używana od dłuższego czasu, a saldo wynosiło 0 zł).
    22 kwietnia została złożona rezygnacja z karty kredytowej. Panienka w banku
    przecięła obie karty, po czym stwierdziła, że na ostateczne rozliczenie
    trzeba poczekać 3 miesiące. OK
    5 maja otrzymałem pismo (standardowe rozliczenie), w którym widnieje opłata
    75 zł za wznowienie karty kredytowej na kolejny rok.... Zajrzałem w umowę i
    tam jest faktycznie tak, ze jeśli nie zgłoszę chęci rezygnacji do 30 dni
    przed upływem ważności starej karty to wydawana jest nowa.
    Mam jednak wątpliwości co do zasadności takiej opłaty za produkt, który nie
    mógł i nie będzie mógł być nigdy użyty. O ile formalnie może i wszystko jest
    ok, ale z etyką prowadzenia biznesu przez bank nie ma to nic wspólnego
    (pobranie opłaty za usługę, której nie będzie świadczył!)
    Czy da się w jakiś sposób odzyskać te pieniądze?

    pozdrawiam,
    bromsky