  • 1. Data: 2003-11-21 17:08:32
    Temat: Karta AmEx co o tym sądzicie?
    Od: Jasiu <u...@p...pl>

    --
    Pozdrowienia
    Jasiu

  • 2. Data: 2003-11-21 17:10:40
    Temat: Re: Karta AmEx co o tym sądzicie?
    Od: "LUZYTA" <l...@g...pl>

    Konkrety, Jasiu, konkrety!

  • 3. Data: 2003-11-21 17:50:26
    Od: "Wilczek" <w...@k...pl>

    Bardzo fajna karta :-)

    Troche wiecej info moze sobie znalezc w moim topicu
    "Placenien AmEx'em w Poznaniu - mini raport:" z dnia 05.11.2003.

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 5. Data: 2003-11-21 19:33:29
    Od: Jasiu <u...@p...pl>

    Był spokojny 2003-11-21 18:10, lecz w tym momencie* LUZYTA *napisał :

    > Konkrety, Jasiu, konkrety!

    Tak rzeczywiście przepraszam:) zapomniałem dopisać mam nadzieje że
    wybaczycie.
    A więc AmEx czy też jakiś bank co tymi kartami dysponuje zaproponował
    mojej firmie iż wszyscy pracownicy którzy będą zainteresowani mogą
    uzyskać taką kartę. Wiadomo obostrzenia 2800 zł brutto itd.
    Oczywiście jest dopisek że dla pracowników nie osiągających 2800zł
    brutto pewnie zastosują się jakieś przepisy które podciągną ich do tej
    stawki i takową kartę kredytową otrzymają?
    Pisze również iż kwota dostępna to 2100zł i że trzeba w ciągu 45 dni
    zwrócić ewentualne zadłużenie itd standard.
    Dodatkowo jest dopisek że nie pobiera się opłaty za 1 rok użytkowania i
    za dalsze również :)
    Więcej nie napisali a ewentualne info nr.tel
    Dlatego chciałem zapytać zanim zaczę wydzwaniać co o tym sądzicie i
    teraz w którym miejscu zaczyna się płacenie.
    Bo pewnie musi być jakieś ubezpieczenie i wiadomo ile wydam tyle zwróce
    plus? no właśnie jak to wygląda tak samo jak w CitiBanku? Bo tam też
    miało być bez opłat potem się okazało że oczywiście bez ale zawsze przy
    transakcji 6 zł ubezpieczenia no i po roku 85zł aby ciągnąć to dalej.
    Dlatego nie wiem czy pchać się w taki interes żeby później się wściekać .
    Macie może jakieś doświadczenia?

    --
    Pozdrowienia
    Jasiu

  • 4. Data: 2003-11-21 19:33:29
    Od: Jasiu <u...@p...pl>

  • 6. Data: 2003-11-23 21:03:28
    Od: "Tomasz Chojecki" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jasiu" <u...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Tak rzeczywiście przepraszam:) zapomniałem dopisać mam nadzieje że
    > wybaczycie.
    > A więc AmEx czy też jakiś bank co tymi kartami dysponuje

    Ma to istotne znaczenie, kto Twojej firmie to oferuje, ponieważ AmEx Polska
    Sp. z o.o. oferuje bezpośrednio do firm oraz tylko i wyłącznie korporacyjne
    karty typu charge. Natomiast jest też kilka banków które wydają karty z logo
    AmEx do rachunków. Podejrzewam, że zaatakował Cię bezpośrednio AmEx z ofertą
    kart służbowych wydawanych dla pracowników na wydatki prywatne, które
    działają samodzielnie bądź razem z kartami na wydatki służbowe.

> [...]
    > brutto pewnie zastosują się jakieś przepisy które podciągną ich do tej
    > stawki i takową kartę kredytową otrzymają?

    Jeśli chodzi faktycznie o służbowe karty charge: nie ma wymagań co do
    zarobków.

    > Pisze również iż kwota dostępna to 2100zł i że trzeba w ciągu 45 dni
    > zwrócić ewentualne zadłużenie itd standard.

    Limity na takie karty ustala się w z firmą. Moga być różne, w zależności od
    potrzeb danego stanowiska pracy. Muszą być zawsze spłacone do 14 dni po
    cyklu rozliczeniowym, czyli max kredytowanie 45 dni.

    > Dodatkowo jest dopisek że nie pobiera się opłaty za 1 rok użytkowania i
    > za dalsze również :)

    Jest to jak najbardziej możliwe!

    > Więcej nie napisali a ewentualne info nr.tel
    > Dlatego chciałem zapytać zanim zaczę wydzwaniać co o tym sądzicie i
    > teraz w którym miejscu zaczyna się płacenie.

    Jeżeli karty pracują i są płacone o czasie to się nie zaczyna.

    > Bo pewnie musi być jakieś ubezpieczenie i wiadomo ile wydam tyle zwróce
    > plus?

    3 ubezpieczenia działają w służbowych kartach AmEx jako standard. W kartach
    AmEx nie ma dodatkowych opłat za nic.

    no właśnie jak to wygląda tak samo jak w CitiBanku? Bo tam też
    > miało być bez opłat potem się okazało że oczywiście bez ale zawsze przy
    > transakcji 6 zł ubezpieczenia no i po roku 85zł aby ciągnąć to dalej.

    Tak jak napisałem, przy AmEx-ie bez obaw. AmEx zarabia na czym innym, niż
    opłaty i prowizje posiadaczy. Szczególnie przy kartach służbowych taka
    oferta jaką otrzymałeś jest jak najbardziej możliwa.

    > Dlatego nie wiem czy pchać się w taki interes żeby później się wściekać .
    > Macie może jakieś doświadczenia?

    Doświadczenia mamy bardzo dobre, zresztą podobnie napisał kiedyś wczesniej
    Wilczek.

  • 7. Data: 2003-11-24 17:15:51
    Od: m...@o...pl

    > Jest to jak najbardziej możliwe!

    Tak... To musi być duża firma. Albo też bardzo firmie AmEx Polska zależy, by
    ludzie Jasia posługiwali się tymi kartami.
    Normalna stawka wynosi bowiem 260 PLN rocznie za każdą kartę.

    > Jeżeli karty pracują i są płacone o czasie to się nie zaczyna.

    > 3 ubezpieczenia działają w służbowych kartach AmEx jako standard. W kartach
    > AmEx nie ma dodatkowych opłat za nic.

    Za nic poza transakcjami bezgotówkowymi w kraju - 1% :-(
    (oczywiście - za transakcje gotówkowe też się płaci - 4%)

> [...]
    > opłaty i prowizje posiadaczy. Szczególnie przy kartach służbowych taka
    > oferta jaką otrzymałeś jest jak najbardziej możliwa.

    AmEx jako taki jest pozytywny, a ludzie z American Express Polska dość
    kompetentni (nie dotyczy to niestety AmExów z Millennium - karta jest OK, ale
    wiedza pracowników banku o niej - zerowa). Szkoda tylko, że ich karta
    korporacyjna nie nadaje się dla spółek cywilnych i jawnych - one nie prowadzą
    pełnej księgowości (a jednym z warunków podpisania umowy o karty pomiędzy
    firmą a American Express Polska jest przedstawienie bilansu i rachunku wyników
    za ostatni rok)...

    m23m
    (posiadacz AmEx z Millennium i nie-posiadacz AmExa korporacyjnego)

  • 8. Data: 2003-11-24 19:52:55
    Od: "Tomasz Chojecki" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Tak... To musi być duża firma. Albo też bardzo firmie AmEx Polska zależy,
    by
    > ludzie Jasia posługiwali się tymi kartami.
    > Normalna stawka wynosi bowiem 260 PLN rocznie za każdą kartę.

    Faktycznie tak jest, z tym że stawka za kartę maleje wraz z ilością kart, a
    dosyć często stosowane są specjalne oferty w połączeniu z innymi
    instytucjami i wtedy opłata roczna jest zniesiona. Pewnie firma Jasia
    otrzymała taką właśnie ofertę.

    > Za nic poza transakcjami bezgotówkowymi w kraju - 1% :-(
    > (oczywiście - za transakcje gotówkowe też się płaci - 4%)

    To samo co wcześniej: jest możliwe, że dla firmy Jasia jest ta prowizja
    (bezgotówkowa) zniesiona. A poza tym: jest to element mocno negocjowalny:
    wszystko zależy od ilości kart.

> [...]
    > pełnej księgowości (a jednym z warunków podpisania umowy o karty pomiędzy
    > firmą a American Express Polska jest przedstawienie bilansu i rachunku

    Spółki cywilne i jawne mogą także otrzymać karty, przy spełnieniu
    określonych warunków. Dane finansowe są tu jednak na pewno niezbędne.

    TCh - posiadacz korporacyjnego AmEx-a.

    -

  • 9. Data: 2003-11-25 09:24:02
    Od: "Michal Zapalowski" <n...@m...com>

    Użytkownik "Wilczek" <w...@k...pl> napisał

    > Bardzo fajna karta :-)

    Jezeli piszesz o tym z Millenium to klocilbym sie:
    1. istotnie mniejsza liczba akceptantow
    2. relatywnie kiepskie ubezpieczenia dolaczane do karty np:
    - udzial wlasny klienta w przypadku fraudu wynosi az 500 zl!
    - ubezp. kosztow leczenia za granica tylko 2500USD
    3. koniecznosc posiadania RORu w Millenium (=dodatkowe oplaty)

    IMHO wygodniejsza w uzyciu i dajaca lepszy pakiet uslug
    dodatkowych jest np VC Raiffeisena.

    Pzdr,

    --
    Michal Zapalowski
    g...@g...de

  • 10. Data: 2003-11-25 10:33:38
    Od: Radoslaw Dabrowski <r...@f...pl>

    > 3. koniecznosc posiadania RORu w Millenium (=dodatkowe oplaty)

    Jesli w ciagu mieciaca zrobisz >500zl transakcji Amexem to 0zl oplat :-)
    (chyba, ze bedziesz robil przelewy, to 0,5zl za przelew do obcego banku)

    Pozdrawiam
    Radek